Managementul international reprezinta un management intercultural din cel putin doua puncte de vedere: mai intai pentru ca se refera la raporturi ce se stabilesc si se dezvolta intre tari diferite, deci intre spatii culturale nationale diferite; apoi pentru ca are in vedere interactiuni intre organizatii - firma, clienti, concurenta - care au valori si comportamente diferite, adica au culturi de intreprindere diferite. Managementul afacerilor internationale si managementul afacerilor in plan national se aseamana prin aceea ca, in ambele cazuri se urmareste atingerea obiectivelor economice ale organizatiei prin coordonarea rationala si utilizaea eficienta a resurselor. Ele se deosebesc datorita contextelor diferite in care se realizeaza, a diversitatii culturale a participantilor la tranzactii, precum si ca urmare a conceptiilor si practicilor manageriale diferite. Dezvoltarea managementului international este o reflectare a procesului de internationalizare a vietii economice, care a impus ca mediu de existenta si functionare a firmei piata mondiala, spatiul economic global. Acest proces s-a realizat atat prin intensificarea internationalizarii - in plan regional sau mondial - cat si prin extinderea relatiilor economice si cresterea interdependentelor dintre fluxurile comerciale, de investitii si financiar-valutare la scara globala. Tendinte majore in afacerile internationale Cresterea pietelor emergente Tarile in curs de dezvoltare vor vedea cea mai mare crestere economica pe masura ce se apropie de standardele de viata ale lumii dezvoltate. Limba, stabilitatea financiara, sistemul economic si factorii culturali locali pot influenta pietele pe care ar trebui sa le favorizezi. Schimbarile demografice Populatia lumii industrializate imbatraneste, in timp ce multe tari in curs de dezvoltare au inca populatii foarte tanara. Intreprinderile care se ocupa de pensionari beneficiaza de pe urma tarilor dezvoltate, iar cele care vizeaza familiile, mamele si copiii tineri pot sa vada in America Latina, Africa si Orientul Indepartat o crestere economica.
smallbusiness.chron.com http://www.scritub.com www.researchgate.net http://www.rasfoiesc.com http://library.usmf.md
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).