Asemănări și deosebiri între sistemul administrativ din Austria și sistemul administrativ din Belgia

Referat
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2010
Mărime: 15.44KB (arhivat)
Publicat de: Iacob Emil Achim
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Armenia Androniceanu
Este un proiect de la seminar la materia sisteme administrative comparate,de nota 8.A fost prezentat in cadrul facultatii de management si administratie publica.

Extras din referat

In ambele state se aplica principiul separatiei puterilor in stat

Austria.Puterea Legislativa; Puterea Executiva ; Puterea Judecatreasca

Belgia. Coroana asigura legatura dintre cele 3 ramuri:legislativa, executiva,judecatoreasca.

Puterea executiva este exercitata de catre Cabinet care este condus de Prim-Ministru /Cancelarul Federal

Austria.Cancelarul Federal este imputernicit sa coordoneze Cancelaria Federala.Acesta este numit de Presedintele Federal.Constitutia nu precizeaza un cadru al responsabilitatilor sale.

Are o functie foarte importanta :realizarea politicii guvernamentale si are drept constitutional de a propune Presedintele Federal.

Cancelarul federal este lider al majoritatii partidelor din Parlament.

Acesta poate numi si demite ministrii.

Belgia.Prim-Ministrul este numit de Coroana si are libertetea de a-si alege membrii Cabinetului pentru a forma Guvernul.Primul Ministru este membru al celui mai puternic partid din Camera Reprezentantilor.

Sistemele administrative sunt descentralizate.

Austria.Austria este o republica federala parlamentara formata din 9 landuri.Fiecare land are Constitutie , Parlament si Guvern propriu.Landurile au autonomie regionala, financiara si de decizie.

Belgia.Belgia este o monarhie constitutionala ereditara. Format din trei comunităţi culturale (olandeza,franceza,germana) şi trei Regiuni (Flandra, Valonia şi Bruxelles-Capitală). Belgia este împărţită în 10 Provincii şi 589 Comune.

Initiative legilative au membrii Parlamentului si Guvernului.

Austria .Initiativa legislativa in Austria au Parlamentul si Guvernul.

Propunerile legislative sunt transmise catre Nationalrat ca motiuni si sunt inscrise in propunerile guvernelor federale. Bundesrat-ul poate propune motiuni legislative catre Nationalrat prin intermediul reprezentantilor guvenelor federale.

Fiecare propunere primita de la Nationalrat este transmisa catre Bundesrat.Acesta poate sa analizeze si sa critice propunerile primite in sens constructiv.Daca Nationalrat-ul insista asupra propunerii si argumenteaza propunerea e trimisa spre a fi promulgata.

Belgia.Puterea legislativa este exercitata de rege si un Parlament Bicameral: Senatul si Camera Reprezentantilor.Legislativul are o structura care cuprinde:Guvernul(care initiaza cele mai multe legi), Senatul siCamera Reprezentantilor.

Oricare din cele 3 poate initia legi.

Comisiile parlamentare pot invita ministrii/secretari de stat sa participe la dezbateri.

Austria.La nivel federal comisiile parlamentare pot invita ministrul titular de resort sa participe la discutii direct ori prin reprezentanti.Propunerile formulate la nivelul comisiilor sunt prezentate in plenul sedintelor parlamentare atunci cand comisia considera ca acestea sunt complete. Deciziile comisiilor sunt aprobate prin vot la care nu participa ministrul sau reprezentatntul sau.

Belgia. La unele sedinte sunt invitati secretari de stat, in special atunci cand se dezbat probleme care intra in sfera lor de competenta.

Ambele state au functionari permanenti in aparatul de stat.

Austria .Austria face o distinctie clara intre fuctionarii publici angajati pe termen lung prin contracte si personalul angajat pe baza de contract individual bilateral.

Functionarii publici nu au dreptul la greva.

Personalul angajat pe baza de contract individual bilateral isi desfasoara activitatea portivit legii private.

Belgia.Cancelaria Primului Ministru e formata din functionari publici permanenti care ofera Primului Ministru suportul necesar exercitarii functiei sale.

Autoritatea judecatoreasca este independenta , orientata doar pe cadrul legislativ.

Austria .Sistemul administrativ este strict incadrat de lege asfel incat orice actiune administrativa trebuie sa fie in mod precis reglementata de lege.Judecatorii pot fi mai degraba transferati decat demisi.Ei pot sa isi exprime liber activitatea.

Belgia.Potrivit Constitutiei judecatorii curtilor si tribunalelor au independenta decizionala fiind separati de cele doua ramuri ale autoritatii cea executiva si legislativa.

Existenta a trei tipuri de Curti.

Austria.Toate Curtile in Austria sunt Curti Federale.Exista trei niveluriale justitiei:

Curtile de la nivel de district

Curtile de la nivel de land

Curtile de jurati.

Instanta superioara este Curtea Superioara la nivel de district sau land, iar cea mai inalta instanta este e Curtea Suprema din Viena.

Controlul administrativ este realizat de Curtea Constitutionala daca problemele sunt de natura constitutionala sau de Inalta Curtea Administrativa si Birourile Administrative Independente daca problemele sunt de alta natura.

Belgia.In Belgia exista:Curtea de Urmarire, 5 Curti de Apel pentru provincii care isi desfasoara activitatea la nivel local,Justitia Pacii care isi desfasoara activitatea in domeniul ordinii publice ,al securitaii si sigurantei cetateanului.

Preview document

Asemănări și deosebiri între sistemul administrativ din Austria și sistemul administrativ din Belgia - Pagina 1
Asemănări și deosebiri între sistemul administrativ din Austria și sistemul administrativ din Belgia - Pagina 2
Asemănări și deosebiri între sistemul administrativ din Austria și sistemul administrativ din Belgia - Pagina 3
Asemănări și deosebiri între sistemul administrativ din Austria și sistemul administrativ din Belgia - Pagina 4
Asemănări și deosebiri între sistemul administrativ din Austria și sistemul administrativ din Belgia - Pagina 5
Asemănări și deosebiri între sistemul administrativ din Austria și sistemul administrativ din Belgia - Pagina 6
Asemănări și deosebiri între sistemul administrativ din Austria și sistemul administrativ din Belgia - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Asemanari si Deosebiri intre Sistemul Administrativ din Austria si Sistemul Administrativ din Belgia.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Diagnostic Intercultural

I. DIAGNOSTIC INTERCULTURAL a) Tabel- Diagnostic intercultural SINGAPORE SPANIA BELGIA ECUADOR INDIA Suprafata (km2) 699 km2 504.782 km 30.230...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Sisteme Administrative Comparate

Am ales să aprofundez, prin acest proiect, sistemele administrative executive (Guvernul) din Germania şi Belgia pentru următoarele motive: -...

Analiza comparativă între parlamentul Germaniei și parlamentul Portugaliei

I. TITLUL LUCRARII SI JUSTIFICAREA ACESTUIA Ambele state,atat Germania cat si Portugalia au jucat un rol important in economia europeana si...

Parlamentul Olandei vs Parlamentul Germaniei

1.Titlul lucrarii. Justificarea acestuia. Ambele state,atat Olanda cat si Germania au jucat un rol important in economia europeana si reprezinta...

Uniunea Economică și Monetară

INTRODUCERE Euro este moneda nou creata a Uniunii Europene si a devenit moneda oficiala la 1 ianuarie 1999. Aceste tari : Austria, Belgia, Cipru,...

Ai nevoie de altceva?