Aportul lui Henry Ford la Dezvoltarea Managementului

Referat
7.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1876
Mărime: 45.46KB (arhivat)
Publicat de: Codrin Sârbu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Rău Andrei
Academia de Studii Economice din Moldova

Extras din referat

Date biografice

Henry Ford s-a născut pe data de 30 iulie 1863, intr-un satuc din apropierea oraselului provincial Dirborn,statul Michigan,SUA.In adolescenta el a fost numit „baiat de tara ”

,care aparent nu se inscria in peisajul social orasenesc Insa „baiatul de tara ”era talentat ,inzestrat cu o mare capacitate de munca.

In 1879 a fost salahor de mecanic in Detroit Apoi a lucrat mecanic in diferite companii industriale Sirguincios cum era ,baiatul de tara a devenit in scurt timp un mecanic si inginer minunat In 1893,Ford a fost invitat sa lucreze in Compania electrica Edison.

Insa in 1899 se transfera la compania de automobile din Detroit Pe parcursul unui an (1892-1893) el personal a „desenat” motorul cu combustie interna cu o capacitate de 4 litri ,folosind in acest scop ideea descrisa intr-un articol , publicat intr-un jurnal englez din acele timpuri.

Henry Ford (1863-1947) , inginer si economist genial , a creat propriul motor cu combustie interna,precum a construit si automobilul care ii poarta numele El a fondat intovarasirea automobilistica pe actiuni Ford Henry Ford a reusit sa creeze o piata de automobile cu un volum de vinzari de 50 milioane masini cu o valoare de 600 miliarde dolari SUA , ce cuprinde intreaga lume.Acesta a fost desemnat in 1999 “businessmanul secolului”.

Ford a creat “automobilul pentru toti” in 1903 , apoi a fondat compania automobilistica “Ford motors “,care este astazi una dintre cele mai bogate si mai influente corporatii transnationale din lume Ford avea un caracter de inginer-novator de invidiat.El aplica imediat in practica ideile ,indiferent de unde ar fi venit ele: de la sine insusi sau de la subalternii sai ,de la alti savanti din diferite tari ale lumii. Cele trei lucrari ale lui Ford sunt adevarate “biblii de afaceri ” pentru toti intreprinzatorii din lume

Planul de afaceri –inceputul tuturor inceputurilor

In lucrarile sale “Viata mea,realizarile mele” si “Astazi si miine” Henry Ford si-a expus crezul sau :”intreprinderea nu poate fi administrate la intimplare –ea trebuie sa se conduca de plan”. El sublinia in mod deosebit ca “unii oameni nu pot intelege acest lucru Este msi usor sa te iei dupa multime ,sa accepti conditiile asa cum sunt, sa profiti de ocazie pentru a stoarce cit mai mult si a te lauda cu dibacia ta.Dar acest lucru este incompatibil cu ideea de deservire.La fel si cu gestiunea de afaceri Acest lucru este incompatibiul si cu acumularea capitlului”.Ford a numit planul sau –plan de afaceri ,pentru a sublinia prioritatea producerii asupra beneficiului.

“Planul de afaceri ” , in conceptia lui Ford ,reprezinta schita de constructor plus planul miscarii fluxului tehnologic Mostenitorii lui au demonstrate ca “administrarea planica incepe cu schita ” si de aceea ,in continuare “productia nu este administrata de om ,ci de procesul muncii”, adica de “autoritatea sistemului de conveiner”. Intr-un astfel de sistem fiecare operatiune de productie este personalizata si, ca urmare ,aproape ca exclude necesitatea unei armate numeroase de controlori.

Ford a deschis o sectie de planificare atunci cind in 1902-1903 a creat compania “Ford motors”.Sectia, la rindul ei , a creat structura organizatorica de administrare a intregii companii. Ford le insufla subalternilor sai adevaratul incontestabil ca succesul companiei se sprijina “ pe

metodele planice si pe corelarea planica a proceselor de productie”.

In cazul in care se aplica aceste metode , produsul final incepe cu schitele Planul si

proiectul –sunt preocuparea intreprinzatorului.” Cel care elaboreaza planul , intreprinzatorul,-scrie Ford ,-ar trebui sa stie exact ce doreste sa realizeze ”.”Eu schitez planul in care fiecare detaliu este gindit pina la sfirsit”,afirma Ford.

Ford era ferm convins ca “ Planul de lucru ,minutios elaborate ,poate sa se realizeze in fapte si sa duca la rezultate foarte bune ”.

Insa nici lui Ford nu i-a mers totdeauna bine S-au intimplat si excedente “ de marfuri necorespunzatoare ,care insa nu pot fi calificate drept supraproductie , ci drept o productie lipsita de plan “.

Ford insa credea sincer ca , cu timpul ” lumea isi va concentra atentia,interesul si energia asupra crearii planurilor in numele bunastarii omenirii ”

Fordism

Henry Ford a creat ,in baza pricipiului productiei planice ,un sistem pur stiintific privind organizarea productiei prin metoda de banda ,pe care l-a implementat personal la uzinele de automobile ale companiei sale in doua orase din statul Michigan.

Acest sistem a fost raspindit in lume sub denumirea “fordism”. El constituie o sinteza a metodelor noi de organizare si administrare a intreprinderilor industriale mari in baza principiului productiei in flux.Ford a utilizat in cazul acesta teoria lui Smith despre specializarea ingusta

Adam Smith sublinia ca la producerea boldului sunt folosite 18 operatii ,fiecare dintre care era efectuata de un singur angajat dupa principiul: o operatie –un angajat Smith scria : “dezvoltarea maiestriei muncitorului este legata in mod obligatoriu de cantitatea de munca pe care el este in stare sa o indeplineasca ,iar divizarea muncii , care limiteaza muncitorul la o singura operatie simpla si care face aceasta operatie singura preocupare a vietii lui ,mareste intr-o mare masura abilitatea muncitorului “.

Productia de automobile a lui Ford a fost create pe principiile divizarii muncii aplicata la manufactura Smith. Ford a transformat ideea in putere.Iar puterea –e viata.Daca pe timpul lui Smith divizarea muncii in cadrul manufacturii de bolduri marea productivitatea de 240 de ori ,atunci divizarea muncii la uzinele de automobile Ford avea un efect de doua ori mai mare- productivitatea muncii a crescut de peste 500 de ori ,la producerea automobilului model “T” la conveier.

La uzinele Ford fiecare muncitor, lucrind la linia de asamblare,efectua o singura operatiune , care uneori insemna doar o singura miscare , si pentru efectuarea careia nu era nevoie numaidecit sa ai o calificare inalta.

Preview document

Aportul lui Henry Ford la Dezvoltarea Managementului - Pagina 1
Aportul lui Henry Ford la Dezvoltarea Managementului - Pagina 2
Aportul lui Henry Ford la Dezvoltarea Managementului - Pagina 3
Aportul lui Henry Ford la Dezvoltarea Managementului - Pagina 4
Aportul lui Henry Ford la Dezvoltarea Managementului - Pagina 5
Aportul lui Henry Ford la Dezvoltarea Managementului - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Aportul lui Henry Ford la Dezvoltarea Managementului.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Profil Henry Ford

Henry Ford si-a petrecut o mare parte din viata aparand pe prima pagina a ziarelor. A fost reflectat fie in mod pozitiv, fie in mod negativ, dar...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Introducere în Management

1.1. Conceptul de management Literatura de specialitate arata ca notiunea de management îsi are originile în limba italiana si în limba franceza....

Ai nevoie de altceva?