Extras din referat
Aplicaţia 2.1.
La organizaţia la care vădesfăşuraţiactivitatea, ierarhizaţişiexemplificaţifuncţiile de bază ale activitităţii de logistică. Comparaţiierarhizareaobţinută cu a unui alt coleg care îşi
desfăşoarăactivitatea la o firmă cu acelaşiprofilca al firmeidvs. analizate. Cum explicaţirezultateleobţinuteşi care suntcauzelecare au determinataceastăsituaţie?
În cele ceurmează, vom specifica şi exemplifica funcţiile activitităţii de logistica din cadrul firmei de confectii Simoda Ro SRL Iaşi.
Prezentarea firmei:
Denumire:Simoda Ro SRL
Formăjuridică: societate cu răpunderelimitată
Sediu social: Str. Luca Arbore, Nr. 2,Iaşi
C.U.I. :13820959
Nr. RegistrulComerțului: J22/336/2001
Obiect de activitate: producerea şi distribuirea de îmbrăcăminte pentru femei
Activitatea logistică
În cadrul Simoda Ro SRL, activitatea de logistică în amonte este realizată în următoarele etape:
1. Alegereafurnizorilor
Principalulfurnizor al Simoda Ro SRL este Milano Collection, care aprovizionează firma cu ţesăturile necesare producţiei de articole de îmbrăcăminte. Până să ajungă în acest stadiu, în care firma noastră şi-a creat o relaţie puternică cu acest furnizor, a trebuit să experimenteze relaţiile cu diverşi alţi furnizori, care s-au dovedit a fi nepotriviţi pentru firmă, fie din cauza preţurilor practicate mari sau care creşteau de la o lună la alta, fie datorită politicii furnizorilor care nu erau compatibile cu ale firmei noastre, fie datorită calităţii produselor oferite de furnizori.
Aşadar, după îndelungi căutări şi experienţe neplăcute, Simoda Ro SRL s-a dovedit furnizorul ideal pentru firma noastră, pentru moment cel puţin, din punct de vedere al preţurillor, calităţii produselor şi serviciilor oferite.
De asemenea, la fel de importanţi sunt şi furnizorii de utilităţi necesare desfăşurării activităţilor în condiţii optime: Eon – pentru furnizarea de apă şi gaz, Apavital – pentru apă, Romtelecom – telefonie şi internet, Salubris – deşeuri.
Alegerea furnizorilor intră în sarcinile Departamentului de Programare şi Pregătire a Producţiei.
2. Aprovizionarea
Pe lângă principalele materiale textile de care firma are nevoie,despreca are vorbit la punctul 1, sunt la fel de necesare atât materialele auxiliare, adică aţă, fermoare, umeraşe, ambalaje etc, cât şi utilajele şi maşinilepe care se lucrează efectiv pentru obţinerea produselor noastre.
De această activitate se ocupăDepartamentul de Aprovizionare.
3. Transportul în amonte
Această etapă presupune transportul ţesăturilor şi materialelor auxiliare de la furnizori în incinta firmei noastre.Furnizoriifirmei sunt furnizori din România, deci nu avem operaţiuni logistice de trecere a frontierelor.
Transportul ţesăturilor şi a materialelor auxiliare se realizează cu maşinile firmei, marca Dacia Logan, conduse de şoferii angajaţi şi este coordonat de Departamentul de Transport.
De asemenea, pentru anumite utilaje sau maşinării, se mai întâmplă ca transportul să ne fie asigurat de către firma furnizoare, unele utilaje fiind de greutate mai mare şi mai greu de transportat cu maşinile noastre proprii.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Aplicatie supply chain management.docx