Aplanarea conflictelor la locul de munca

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 4 în total
Cuvinte : 1095
Mărime: 15.27KB (arhivat)
Publicat de: Ady G.
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Nu de putine ori in orice organizatie apar conflicte de munca mai mici sau mai mari, care creeaza o atmosfera mai putin placuta in cadrul unui colectiv. Motivele de cearta sunt variate, de la munca in conditii de presiune pana la faptul ca angajatii trebuie sa faca echipa cu oameni care au caractere si personalitati total diferite.

Conflictul de munca poate fi generat de la o neintelegere legata de chestiuni tehnice, viziuni diferite asupra unui proiect, diferente si incompatibilitati dintre persoane, nevoi personale neconcordante cu ale altora, sau comportamente agresive. Conflictul este o stare tensionata care se creeaza cand doi sau mai multi angajati din cadrul organizatiei care trebuie sa interactioneze pentru a indeplini o sarcina, pentru a lua o decizie sau pentru a realiza un obiectiv.

Conflictul evolueaza trecand prin mai multe etape. Prima etapa este aparitia sursei generatoare de conflict urmata de perceperea pe cai diferite sau in moduri diferite a conflictului. Pentru aplanarea conflictelor de munca aparute intre angajati sau manageri si angajati, intotdeauna este nevoie de interventia unui manager care trebuie sa tina cont de managementul abordarii conflictului, pentru a calma spiritele ca astfel incat mediul de lucru sa nu devina unul ostil.

Pentru prevenirea si rezolvarea conflictelor se impune ca fiecare manager sa cunoasca foarte bine acest termen, respectiv cauzele si modalitatile concrete de rezolvare a acestora.

Managementul conflictelor incepe cu masuri de evitare a acestora, continuand cu rezolvarea conflictelor declansate si sfarsind cu reducerea, minimalizarea sau inlaturarea consecintelor negative.

Printre stilurile si tehnicile de management a conflictelor intalnim

- Stilul integrativ, unde abordarea integrativa a demonstrat ca poate fi un instrument eficient in reducerea conflictului intr-o organizatie. Sustinatorii abordarii integrative a conflictului argumenteaza ca doar efortul comul al ambelor parti de a identifica solutii care sa tina cont de interesele acestora pot constitui baza unor rezultate intelepte si eficiente. Cercetarile au relevat faptul ca atunci cand negociatorii manifesta ingrijorare atat pentru interesele proprii cat si pentru interesele altora se atinge nivelul cel mai bun al rezolvarii conflictului.

- Stilul amabilului, unde rezolvarea conflictului implica renuntarea la o parte din interesele proprii in folosul celeilalte parti, in scopul aplanarii cat mai repede a neintelegerilor aparute. Acest tip de abordare poate rezolva conflictul pentru moment dar acesta se va repeta cu o noua ocazie deoarece au fost luate in considerare doar interesele unei parti.

- Stilul dominatorului, consta in preocuparea sporita pentru interesele proprii si o preocupare scazuta pentru interesele celorlalti.

Abordarea acestui stil are ca efect un comportament rigid care face dificila realizarea unui acord intre parti.

- Stilul de evitare este o forma de neabordare a conflictului care dovedeste o lipsa de pregatire a managerului in gestionarea conflictelor aparute in cadrul echipei. Acesta se manifesta printr-o preocupare scazuta pentru interesele celorlalti, sunt mai putin pregatiti sa inteleaga problemele care fac obiectul conflictului, drept urmare managerii vor fi incapabili sa ofere solutii eficiente de gestionare a conflictului.

Preview document

Aplanarea conflictelor la locul de munca - Pagina 1
Aplanarea conflictelor la locul de munca - Pagina 2
Aplanarea conflictelor la locul de munca - Pagina 3
Aplanarea conflictelor la locul de munca - Pagina 4

Conținut arhivă zip

  • Aplanarea conflictelor la locul de munca.docx

Alții au mai descărcat și

Managementul Resurselor Umane BCR

1. Managementul resurselor umane – noțiuni teoretice 1.1 Managementul resurselor umane: definiţie, elemente de bază Resursele umane reprezintă...

Resurse Umane

1.1. Scurt istoric al notiunii de resurse umane Folosirea oamenilor în sensul de resurse umane dateaza din cele mai vechi timpuri. Începând cu...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Managementul Resurselor Umane

1. Notiuni generale cu privire la Managementul resurselor umane 1.1 Evolutia si importanta Managementului resurselor umane Ca orice domeniu care...

Definirea Managementului Resurselor Umane

DEFINIREA MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE Managementul resurselor umane - MRU - este activitatea de management raspunzatoare de toate deciziile si...

Resursele Umane în Organizație

INTRODUCERE Întreaga societate poate fi considerată ca fiind o reţea de organizaţii care sunt interconectate şi se influenţează una pe cealaltă....

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Managementul conflictui la locul de munca

CAPITOLUL I 1.1. Introducere În oricare companie mai devreme sau mai târziu, apar conflictele de muncă, care din păcate nu strică doar atmosfera...

Te-ar putea interesa și

Schimbare organizațională - studiu de caz SC Vel Pitar SA

CAPITOLUL I PREZENTAREA DE ANSAMBLU A ORGANIZAŢIEI 1 1 Prezentarea societăţii comerciale S.C Vel Pitar S.A Denumirea societăţii este Societatea...

Studii și Cercetari Privind Implementarea Conceptului TPM în Industria Auto din România

1. INTRODUCERE Necesitatea de a realiza activităţi de mentenanţă porneşte de la faptul că există procese de uzură. Uzura este un proces tehnic,...

Implicațiile Stilului de Conducere în Performanța Angajaților

REZUMAT Lucrarea de faţă a urmărit identificarea caracteristicilor personale ale liderului din instituţiile publice care contribuie la conturarea...

Mobbing-ul sau Teroarea Psihologică la Locul de Muncă

„Organizaţiile, în funcţionarea lor concretă, se confruntă şi cu fenomene destabilizatoare. Unul din acestea este mobbingul, cunoscut şi sub...

Socializarea progresivă a preșcolarului sub influența activităților din grădiniță

Introducere Întreaga dezvoltare, ca şi condiţia umană însăşi, sunt inundate şi stimulate de procesele de socializare prin care se constituie...

Implicațiile stilului de conducere în performanța angajaților

REZUMAT Lucrarea de faţă a urmărit identificarea caracteristicilor personale ale liderului din instituţiile publice care contribuie la conturarea...

Psihologie Socială

Competenţă interpersonală În Le Petit Larousse, se menţionează similitudinea dintre capacitate, competenţă şi abilitate, dar definiţiile se...

Managementul Conflictului - Vodafone

Introducere Am ales managementul conflictelor deoarece această temă tratează probleme existente în fiecare firmă atât între muncitori cât şi între...

Ai nevoie de altceva?