Extras din referat
Anunţul de angajare
Subiecte de discuţie
• Ce reprezintă un anunţ de angajare, importanţa şi rolul lui.
• Cum trebuie să întocmească o organizaţie un anunţ de angajare.
• Exemplificarea unui anunţ de angajare, analiză asupra corectitudinii lui.
• Diferenţe dintre multiple anunţuri de angajare în funcţie de tipul postului pentru care se postează anunţul, grupul ţinta căruia se adresează, sursele de recrutare utilizate şi recomandări pentru angajatori în vederea atragerii eficiente a fortei de muncă prin anunţul de angajare.
• Legătura dintre mijloacele de promovare ale unui post vacant şi brandul de angajator.
- Ce reprezintă un anunţ de angajare, importanţa şi rolul lui
Anunţul de angajare reprezintă metoda clasică, respectiv cea mai utilizată dintre metode de către întreprinderi, în vederea determinării candidaţilor să aplice la posturile sale vacante. Importanţa anunţului de angajare este reprezentată de crearea relaţiilor între angajatori şi candidaţi prin filtrarea unora faţă de alţii, în mod reciproc, prin însăşi conţinutul său. Principalul scop al acestui anunţ privind un post disponibil este de a se atrage un număr suficient de indivizi cu competenţele necesare postului, asigurându-se astfel un lot rezonabil din care să fie aleasă persoana cea mai potrivită.
Însă, pentru îndeplinirea acestui scop angajatorii trebuie să acorde o importanţă deosebită modului în care este redactat anunţul, astfel încât, acesta să poată fi citit şi înţeles rapid. Totodată, şi persoanele interesate trebuie să fie foarte atente la aceste anunţuri pentru a nu pierde timpul cu interviuri fără rost. De aceea, indiferent de modalitatea în care va fi făcut public (prin intermediul anunţurilor stradale sau în mass-media, prin postarea pe internet, prin afişare în cadrul firmelor sau al instituţiilor de invăţământ, prin transmitere către agenţia pentru ocuparea forţei de muncă), anunţul de recrutare si selecţie de personal trebuie:
• să atragă atenţia;
• să stârnească şi să menţină interesul;
• să îndemne la acţiune.
- Cum trebuie să întocmească o organizaţie un anunţ de angajare
Un anunţ corect şi complet redactat trebuie să respecte anumite elemente de structură şi de conţinut:
• Informaţii, la obiect, despre firmă: cu ce se ocupă, cât de mare este, dacă este companie
autohtonă sau investiţie străină, ce o diferenţiază pe piaţă (este cea mai bună, cea mai stabilă, cea mai inovatoare, etc.);
• Titlul postului disponibil şi informaţii relevante despre acesta: un titlu scurt şi clar şi câteva propoziţii despre ce este vorba în acest loc de muncă, la fel de clar şi simplu ca şi în prezentarea companiei;
• Locaţia în care se va desfăşura activitatea;
• Detalii despre ce va face la serviciu persoana care va fi angajată, nu în detaliu ca în fişa postului, ci ca şi cum s-ar adresa unei persoane reale, care trebuie să recepţioneze cu uşurinţă şi să inţeleagă în ce constă acel loc de muncă;
• Tipul job-ului( full-time, part-time) precum şi nivelul de carieră impus;
• Cerinţele postului, în linii mari, exprimate prin competenţele relevante necesare candidatului pentru job;
• Descrierea candidatului ideal;
• Salariul exact sau media salarială, alte beneficii;
• Date de contact.
Legat de conţinutul anunţului, prezentarea atât a aspectelor pozitive, cât şi a celor mai puţin plăcute ale postului presupun o descriere realistă. Această abordare urmăreşte informarea corectă a candidatului şi facilitează autoselecţia, proces prin care candidaţii decid asupra interesului şi pregătirii pe care le au în raport cu un anumit post. Tot privind acest aspect, claritatea conţinutului, termenii specifici postului, ba chiar şi pasaje din anunţ redactate într-o limbă cerută în mod expres de postul prezentat, nu fac altceva decât să filtreze indivizii aflaţi în căutarea unui loc de muncă, prin confruntarea cunoştinţelor lor cu cele prevăzute în cerinţele şi condiţiile menţionate. În acest sens, cercul se restrânge şi distingem astfel implicaţia pe care o determină atenţia acordată redactării şi celui mai simplu anunţ, şi anume: selectarea candidaţilor optimi, perfect compatibili cu locul de muncă respectiv. Desigur, anunţul este o componentă definitorie a acestei restrângeri progresive, dar nu suficientă, fiind urmată de alte metode selective din acest punct de vedere.
- Exemplificarea unui anunţ de angajare, analiză asupra corectitudinii lui
Pentru a evidenţia în mod practic structura şi conţinutul unui anunţ de angajare, luăm ca exemplu un astfel de anunţ, realizăm comentarii asupra lui, precum şi asupra corespondenţei structurii standard prezentate, cu structura lui ca atare.
Denumirea postului: REPORTING OFFICER
Tipul ofertei Full time
Nivel carieră Middle-level (peste 3 ani)
Locul ofertei BUCUREŞTI
Angajatorul recrutează din: BUCUREŞTI
Domeniile ofertei Bănci, Finanţe/Contabilitate
Posturi disponibile 1
Descrierea firmei:
Bancpost este astăzi una dintre cele mai importante bănci din România. Avem o echipă puternică de specialişti, dispunem de o reţea teritorială extinsă şi oferim o gamă largă de produse şi servicii special concepute să satisfacă cele mai exigente dorinţe ale clienţilor corporativi, de retail şi ale persoanelor fizice cu statut financiar ridicat din România.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Anuntul de Angajare.doc