Analiza SWOT - B.C.R.

Referat
9/10 (4 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2628
Mărime: 29.15KB (arhivat)
Publicat de: Ladislau Dragomir
Puncte necesare: 9

Extras din referat

Banca Comerciala Romana, cea mai importanta banca din Romania, isi inscrie numele pe lista bancilor comerciale nou create si reorganizate dupa 1989. Este o institutie speciala, ce poate fi considerata o banca noua pentru ca actul sau de nastere poarta data de 1 decembrie 1990, dar in acelasi timp, prin activitatea pe care o desfasoara in cadrul Bancii Nationale din care se desprinde, este deopotriva o banca cu traditie in domeniul bancar. In pofida greutatilor intampinate, B.C.R., a reusit sa devina una din cele mai puternice si prestigioase banci romanesti.

Banca Comerciala Romana are ca obiect de activitate atragerea si formarea de depozite banesti, in lei si valuta, de la persoane fizice si juridice, din tara si strainatate, acordarea de credite pe termen scurt, mediu si lung, efectuarea de servicii bancare, operatiuni pentru activitatea de comert exterior si alte operatiuni bancare, potrivit legii.

MISIUNEA B.C.R

Principalul actor in realizarea procesului de sustinere a economiei reale, prin furnizarea de produse si servicii bancare competitive.

VIZIUNEA B.C.R

Consolidarea pozitiei de lider ocupata de Banca Comerciala Romana in sistemul bancar intern, prin implementarea unei culturi a Excelentei.

PLANIFICAREA STRATEGICA

Cel mai important punct pe care trebuie sa-l aiba in vedere bancile , cat si alte institutii financiare care doresc sa-si asume responsabilitatea desfasurarii unei activitati profitabile in contextul existentei unei concurente severe si, totodata, facand fata si schimbarilor, va fi identificarea cu acuratete a nevoilor pietei si alegerea unei pozitii strategice pe aceasta piata, care sa fie compatibila cu propriul lor management .

In activitatea institutiilor bancare devine din ce in ce mai accentuata si importanta cunoasterea si chiar anticiparea nevoilor clientilor, depasindu-se etapa ofertei propriu-zise de produse si servicii. Cheia succesului dezvoltarii viitoare a activitatilor bancare o constituie anticiparea cerintelor potentiale ale clientilor.

„In 2005, am tintit excelenta, ingredient de baza in toate produsele si serviciile noastre, extras dintr-o strategie si tinte bine stabilite si directe, combinat cu talentul si expertiza puternicei noastre echipe de profesionisti."

Strategia pe urmatoarele 12 luni prevede o separare clara a segmentului de risc de cel de afaceri si a segmentului de retail de cel corporate, precum si o intarire a back-office-ului si o integrare rapida in modul de operare al bancii austriece, Erste. Presedintele bancii are o sarcina grea, de coborare a costurilor sub 40% pana in 2009, de mentinere a profitului la 250 milioane euro, indiferent de investitii, si de diminuare a riscului operational. De asemenea, proportia cost/venituri, de 53% in prezent, va trebui sa scada sub 40% pana in 2009, cand si rata profitabilitatii capitalului, fara investitii, va fi de peste 10%. Venitul operational, care este acum de 27%, trebuie sa urce la 30-35% pana in 2009, presedintele bancii considerand ca aceasta nu este o tinta prea abrupta.

Strategia BCR 2005-2007 este o strategie de crestere prin concentrare, bazata pe dezvoltarea produselor si a pietei, in acord cu obiectivele majore ale dezvoltarii in aceasta perioada, subordonate reprezentarii si protejarii corespunzatoare a intereselor actionarilor, clientilor si salariatilor bancii, accentul fiind pus pe:

1. Consolidarea pozitiei de lider in Romania si a celei ocupate in Europa Centrala si de Est prin dezvoltarea afacerilor in fiecare segment de piata pe care opereaza Grupul si valorificarea avantajelor competitive oferite de marca bine-cunoscuta si distributia integrata de servicii financiara de înalta calitate;

2. Cresterea valorii pentru actionari prin mentinerea unui nivel inalt de rentabilitate a capitalului, pe seama castigurilor de productivitate si a unui control riguros al costurilor, in conditiile dezvoltarii portofoliilor de afaceri corporate si retail si abordarii mai agresive a activitatilor de investment banking, asigurari.

3. Cresterea satisfactiei clientilor pentru solutiile financiare oferite de banca prin dezvoltarea capacitatii sale de inovatie si flexibilitate si prin imbunatatirea accesului la produse si servicii ca efect al promovarii conceptelor de unitate de proximitate, multidistributie si de parteneriat modern in relatii traditionale;

4. Consolidarea bazei de capital avand drept principii fundamentale utilizarea intensiva si alocarea eficienta a capitalului ajustat la risc, astfel incat banca sa se dezvolte intr-o maniera sustenabila si profitabila;

5. Imbunatatirea profilului de risc prin mai buna procedurare a proceselor de control si un management pro-activ, concomitent cu modernizarea tehnicilor si instrumentelor de monitorizare utilizate, alinierea la cerintele Basel II si implementarea unor politici adecvate de prevenire a spalarii banilor si de cunoastere a clientelei;

Preview document

Analiza SWOT - B.C.R. - Pagina 1
Analiza SWOT - B.C.R. - Pagina 2
Analiza SWOT - B.C.R. - Pagina 3
Analiza SWOT - B.C.R. - Pagina 4
Analiza SWOT - B.C.R. - Pagina 5
Analiza SWOT - B.C.R. - Pagina 6
Analiza SWOT - B.C.R. - Pagina 7
Analiza SWOT - B.C.R. - Pagina 8
Analiza SWOT - B.C.R. - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Analiza SWOT - B.C.R..doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Analiza SWOT SC Sevenstar SRL

CAPITOLUL 1 STRATEGIA ŞI POLITICA ORGANIZAŢIEI 1.1. MANAGEMENTUL ÎN ROMÂNIA Începuturile culturii manageriale în România, se regăsesc în...

Analiza Swot Oriflame

ARGUMENT Un pas important în analiza situţiei unei firme este stabilirea calităţilor firmei, defectele, oportunităţile de piaţă si ameninţări,...

Tranporturile Aeriene - Aviația Comercială Internațională

CAPITOLUL I 1.1 Aviaţia comercială internaţională „Securitatea operaţiunilor şi securitatea aviaţei constituie baza unui sistem mondial de...

Diagnosticul întreprinderii SC Ropharma SA

1. Diagnosticul juridic Datele de identificare ale societății sunt următoarele: Denumire societate: ROPHARMA Forma de organizare: societate pe...

Managementul dezvoltării rurale - Comuna Pojorâta

1.1. Caracteristicile generale COMUNA POJORATA Asezare geografica: Comuna Pojorâta este o localitate în județul Suceava, Bucovina,...

Turismul Balnear - Covasna

Statiunea Covasna si imprejurimile sale reprezinta un produs turistic complex, competitiv pe piata turistica interna si externa. Statiune...

Analiza SWOT a unui dosar de achiziție publică - studiu de caz

1. ANALIZA SWOT – ABORDARE TEORETICĂ 1.1 Considerații generale Acțiunea umană eficientă este o relație productivă a omului, în raporturile sale...

Analiza SWOT a Sectorului Public din România

INTRODUCERE Reforma sectorului public urmăreşte creşterea performanţei, eficienţei şi eficacităţii acestuia prin îmbunătăţirea calitativă a...

Ai nevoie de altceva?