Analiza SWOT - B.C.R.

Extras din referat Cum descarc?

Banca Comerciala Romana, cea mai importanta banca din Romania, isi inscrie numele pe lista bancilor comerciale nou create si reorganizate dupa 1989. Este o institutie speciala, ce poate fi considerata o banca noua pentru ca actul sau de nastere poarta data de 1 decembrie 1990, dar in acelasi timp, prin activitatea pe care o desfasoara in cadrul Bancii Nationale din care se desprinde, este deopotriva o banca cu traditie in domeniul bancar. In pofida greutatilor intampinate, B.C.R., a reusit sa devina una din cele mai puternice si prestigioase banci romanesti.
Banca Comerciala Romana are ca obiect de activitate atragerea si formarea de depozite banesti, in lei si valuta, de la persoane fizice si juridice, din tara si strainatate, acordarea de credite pe termen scurt, mediu si lung, efectuarea de servicii bancare, operatiuni pentru activitatea de comert exterior si alte operatiuni bancare, potrivit legii. 
MISIUNEA B.C.R
Principalul actor in realizarea procesului de sustinere a economiei reale, prin furnizarea de produse si servicii bancare competitive.
VIZIUNEA B.C.R
Consolidarea pozitiei de lider ocupata de Banca Comerciala Romana in sistemul bancar intern, prin implementarea unei culturi a Excelentei.
PLANIFICAREA STRATEGICA 
Cel mai important punct pe care trebuie sa-l aiba in vedere bancile , cat si alte institutii financiare care doresc sa-si asume responsabilitatea desfasurarii unei activitati profitabile in contextul existentei unei concurente severe si, totodata, facand fata si schimbarilor, va fi identificarea cu acuratete a nevoilor pietei si alegerea unei pozitii strategice pe aceasta piata, care sa fie compatibila cu propriul lor management .
In activitatea institutiilor bancare devine din ce in ce mai accentuata si importanta cunoasterea si chiar anticiparea nevoilor clientilor, depasindu-se etapa ofertei propriu-zise de produse si servicii. Cheia succesului dezvoltarii viitoare a activitatilor bancare o constituie anticiparea cerintelor potentiale ale clientilor. 
,,In 2005, am tintit excelenta, ingredient de baza in toate produsele si serviciile noastre, extras dintr-o strategie si tinte bine stabilite si directe, combinat cu talentul si expertiza puternicei noastre echipe de profesionisti." 
Strategia pe urmatoarele 12 luni prevede o separare clara a segmentului de risc de cel de afaceri si a segmentului de retail de cel corporate, precum si o intarire a back-office-ului si o integrare rapida in modul de operare al bancii austriece, Erste. Presedintele bancii are o sarcina grea, de coborare a costurilor sub 40% pana in 2009, de mentinere a profitului la 250 milioane euro, indiferent de investitii, si de diminuare a riscului operational. De asemenea, proportia cost/venituri, de 53% in prezent, va trebui sa scada sub 40% pana in 2009, cand si rata profitabilitatii capitalului, fara investitii, va fi de peste 10%. Venitul operational, care este acum de 27%, trebuie sa urce la 30-35% pana in 2009, presedintele bancii considerand ca aceasta nu este o tinta prea abrupta. 
Strategia BCR 2005-2007 este o strategie de crestere prin concentrare, bazata pe dezvoltarea produselor si a pietei, in acord cu obiectivele majore ale dezvoltarii in aceasta perioada, subordonate reprezentarii si protejarii corespunzatoare a intereselor actionarilor, clientilor si salariatilor bancii, accentul fiind pus pe:
1. Consolidarea pozitiei de lider in Romania si a celei ocupate in Europa Centrala si de Est prin dezvoltarea afacerilor in fiecare segment de piata pe care opereaza Grupul si valorificarea avantajelor competitive oferite de marca bine-cunoscuta si distributia integrata de servicii financiara de inalta calitate; 
2. Cresterea valorii pentru actionari prin mentinerea unui nivel inalt de rentabilitate a capitalului, pe seama castigurilor de productivitate si a unui control riguros al costurilor, in conditiile dezvoltarii portofoliilor de afaceri corporate si retail si abordarii mai agresive a activitatilor de investment banking, asigurari. 
3. Cresterea satisfactiei clientilor pentru solutiile financiare oferite de banca prin dezvoltarea capacitatii sale de inovatie si flexibilitate si prin imbunatatirea accesului la produse si servicii ca efect al promovarii conceptelor de unitate de proximitate, multidistributie si de parteneriat modern in relatii traditionale;
4. Consolidarea bazei de capital avand drept principii fundamentale utilizarea intensiva si alocarea eficienta a capitalului ajustat la risc, astfel incat banca sa se dezvolte intr-o maniera sustenabila si profitabila; 
5. Imbunatatirea profilului de risc prin mai buna procedurare a proceselor de control si un management pro-activ, concomitent cu modernizarea tehnicilor si instrumentelor de monitorizare utilizate, alinierea la cerintele Basel II si implementarea unor politici adecvate de prevenire a spalarii banilor si de cunoastere a clientelei;


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza SWOT - B.C.R..doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!