Analiza Sistemului Organizatoric

Extras din referat Cum descarc?

1. ANALIZA SISTEMULUI ORGANIZATORIC
In Primaria orasului X, primarul este acelasi inca din anul 1996, si toate problemele manageriale ,,erau relativ usor de rezolvat", bugetul era in asa fel alocat astfel incat ,,sa multumeasca pe toata lumea". Dar orasul s-a dezvoltat, odata cu trecerea timpului ,,apar noi obiective industriale iar natalitatea este printre primele din tara si prima pe judet", apare si perspectiva aderarii la Uniunea Europeana, motive pentru care primarul ,,simte ca nu mai poate face fata" si convoaca o sedinta care are drept scop reorganizarea primariei.
1. Analiza caracteristicilor dimensionale si functionale ale componentelor primare ale structurii organizatorice din Primaria orasului X.
Posturile sunt in numar de 145
Functiile sunt in numar de 54
Directiile sunt in numar de 4
Serviciile sunt in numar de 3
Birourile sunt in numar de 3
Compartimentele sunt in numar de 9
Relatiile organizatorice sunt:
- relatii de autoritate ierarhice sunt acele relatii care se stabilesc intre functii situate pe niveluri ierarhice diferite, dar pe aceeasi linie ierarhica. Aceste relatii se materializeaza in dispozitii sau ordine transmise de jos in sus - ,,Subordonarea Viceprimarului fata de Primar";
- relatii de autoritate functionale sunt acele relatii care se stabilesc intre sefii unor compartimente de specialitate. Asemenea compartimente sunt plasate in cadrul structurii in afara liniei ierarhice. - ,, Se stabilesc de catre Compartimentele Primariei orasului X cu serviciile publice si institutiile publice din subordinea Consiliului Local al orasului X, in conformitate cu obiectul de activitate";
- relatii de cooperare sunt preponderent neformale, ele au un caracter facultativ, se realizeaza in mod nereglementat si se manifesta pe orizontala intre compartimente sau persoane situate pe acelasi nivel ierarhic - se stabilesc intre compartimentele din structura organizatorica a Primariei orasului X;
- relatii de reprezentare sunt alele relatii ce se stabilesc intre anumite persoane (lideri) si conducerea - personalul compartimentelor, Primarul, Viceprimarul, Secretarul General reprezinta primaria in relatiile cu celelate structuri ale administratiei centrale sau locale;
- relatii de inspectie si control se stabilesc intre compartimentele specializate in inspectie si control, care efectueaza controlul si personalul organizatiei care este controlat.
2. Analiza activitatilor implicate in realizarea obiectivelor Primariei orasului X
Din punct de vedere organizatoric: 
- Primarul, Viceprimarul, Secretarul General impreuna cu aparatul propriu de specialitate constitue structura organizatorica a Primariei orasului X;
- Primarul este seful administratiei publice locale, al aparatului propriu de specialitate si reprezinta orasul in relatiile cu alte autoritati publice;
- Viceprimarul exercita atributii delegate de primar.
Deci, intreaga structura organizatorica si functionala, definirea functiilor, colaborarile sunt coordonate de un Director Executiv care este subordonat primarului, potrivit liniilor ierarhice stabilite in organigrama Primariei orasului X. Aceasta va transforma programele si strategiile stabilite de autoritatile administratiei publice in sarcini de lucru si se va asigura ca obiectivele stabilite sunt atinse prin colaborare la nivel de servicii si birouri.
Structura organizatorica a aparatului propriu cuprinde:
- Directia Management Economic si Investitii
- Directia Taxe si Impozite
- Serviciul Control
- Compartimentul Integrare Europeana, Proiecte Finantare
- Cabinet Primar
- Audit Public Intern
- Directia cadastru, Fond Funciar, Urbanism si Amenajarea Teritoriului
- Directia Administratie Publica Locala
- Biroul Administratia Domeniului Public
- Serviciul Administrativ
- Centrul Teritorial de Supraveghere a Animalelor.
Obiectul de activitate al primariei orasului X consta in:
- solutionarea si gestionarea, in numele si in interesul colectivitatii pe care o reprezinta, a treburilor publice;
- gestionarea resurselor proprii potrivit atributiilor ce ii revin;
- administrarea sau, dupa caz, dispunerea de resurse financiare, precum si de bunurile proprietate publica sau privata ale orasului X, in conformitate cu principiul autonomiei locale;
- cooperarea sau asocierea cu alte autoritati locale din tara sau din strainatate;
- incheierea de acorduri cu alte autoritati locale;
- participarea la initierea si realizarea unor programe de dezvoltare regionala, in conditiile legii;
- participarea la realizarea altor activitati in functie de nevoile publice ale colectivitatii pe care o reprezinta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Sistemului Organizatoric.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!