Analiza Principalilor Indicatori economico-financiari la Nivelul Învătământului Preuniversitar

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 4058
Mărime: 17.36KB (arhivat)
Publicat de: Eugen Coman
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Prof. univ. dr. CARMEN COMĂNICIU
UNIVERSITATEA „LUCIAN BLAGA” DEPARTAMENTUL PENTRU PREGĂTIREA PERONALULUI DIDACTIC Master: MANAGEMENT EDUCATIONAL V/I Anul al II-lea, Semestrul III, Centrul Sibiu Anul universitar 2009-2010

Extras din referat

Concluziile Consiliului de la Lisabona au indicat că ar trebui utilizată “o abordare total descentralizată, utilizându-se forme variabile de parteneriat şi destinate ajutării Statelor Membre să dezvolte politicile lor proprii în mod progresiv”.

Din perspectiva dezvoltării durabile şi a globalizării educaţiei, pentru accederea la calitate în învăţământ, descentralizarea se constituie într-un demers dinamic ce presupune implicare şi responsabilizare, pe de o parte, precum şi gândire strategică şi control, pe de altă parte (strategia MECI).

Sistemul de finanţare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat cuprinde principiile şi instituţiile implicate în proiectarea bugetelor, repartizarea şi utilizarea resurselor financiare precum şi indicatorii de fundamentare şi alocare a fondurilor necesare bunei funcţionări a unităţilor de învăţământ.

Consiliul de Administraţie al unităţilor de învăţământ preuniversitar îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu reglementările Legii învăţământului, nr. 84/1995, republicată, modificată şi completată prin Legea nr. 354/2004. Unitatea şcolară este condusă de un consiliu de administraţie care are rol de decizie în domeniul administrativ. Numărul membrilor Consiliului de Administraţie al fiecărei unităţi de învăţământ a fost propus de directorul unităţii şi aprobat de inspectorul şcolar general al Inspectoratului Şcolar Judeţean şi preşedintele consiliului local, în funcţie de mărimea şcolii, de gradul de complexitate a activităţii acesteia şi de condiţiile specifice în mediu rural/urban, dispersia locaţiilor în care se desfăşoară procesul de învăţământ şi activităţile sociale etc.

În funcţie de mărimea şi complexitatea unităţii de învăţământ, Consiliul de Administraţie este format din 9-15 membri aleşi/desemnaţi după cum urmează:

1. Director - de drept, conform legii

2. Director adjunct/adjuncţi - de drept, conform legii

3. Reprezentantul consiliului local - Consiliul local

4. Reprezentantul primarului – Primarul

5. Reprezentanţi ai părinţilor - Comitetul de părinţi al unităţii de învăţământ

6. 1-5 cadre didactice,reprezentând toate ciclurile şi structurile şcolare din unitatea de învăţământ - Consiliul profesoral al unităţii de învăţământ

7. Reprezentanţi ai agenţilor economici - Asociaţiile patronale/consiliul local (dacă nu există asociaţii patronale)

8. Reprezentantul elevilor pentru ciclul secundar superior - Consiliul Elevilor

- Reprezentanţii cadrelor didactice au fost aleşi de către consiliul profesoral, prin vot secret, din rândul cadrelor didactice cu o bună pregătire profesională şi prestigiu în rândul colegilor, o ţinută morală deosebită şi care manifestă interes şi ataşament faţă de unitatea de învăţământ.

- Reprezentanţii părinţilor au fost aleşi de către adunarea generală a părinţilor, prin vot deschis, dintre părinţii elevilor şcolarizaţi în unitatea de învăţământ, care au o ţinută morală deosebită şi se bucură de prestigiu şi respect în faţa comunităţii.

- Reprezentanţii agenţilor economici au fost aleşi de către asociaţiile patronale sau consiliul local, prin vot deschis, dintre agenţii economici cu un bun potenţial de afaceri, care se bucură de prestigiu în faţa comunităţii, şi au legături cu unitatea de învăţământ pe linia formării profesionale a salariaţilor proprii sau copii şcolarizaţi în unitatea de învăţământ.

- Reprezentantul consiliului local a fost desemnat prin vot deschis de către consiliul local.

Membrii consiliului de administraţie urmează să fie reconfirmaţi anual de către organismele care i-au desemnat.

Preview document

Analiza Principalilor Indicatori economico-financiari la Nivelul Învătământului Preuniversitar - Pagina 1
Analiza Principalilor Indicatori economico-financiari la Nivelul Învătământului Preuniversitar - Pagina 2
Analiza Principalilor Indicatori economico-financiari la Nivelul Învătământului Preuniversitar - Pagina 3
Analiza Principalilor Indicatori economico-financiari la Nivelul Învătământului Preuniversitar - Pagina 4
Analiza Principalilor Indicatori economico-financiari la Nivelul Învătământului Preuniversitar - Pagina 5
Analiza Principalilor Indicatori economico-financiari la Nivelul Învătământului Preuniversitar - Pagina 6
Analiza Principalilor Indicatori economico-financiari la Nivelul Învătământului Preuniversitar - Pagina 7
Analiza Principalilor Indicatori economico-financiari la Nivelul Învătământului Preuniversitar - Pagina 8
Analiza Principalilor Indicatori economico-financiari la Nivelul Învătământului Preuniversitar - Pagina 9
Analiza Principalilor Indicatori economico-financiari la Nivelul Învătământului Preuniversitar - Pagina 10
Analiza Principalilor Indicatori economico-financiari la Nivelul Învătământului Preuniversitar - Pagina 11
Analiza Principalilor Indicatori economico-financiari la Nivelul Învătământului Preuniversitar - Pagina 12
Analiza Principalilor Indicatori economico-financiari la Nivelul Învătământului Preuniversitar - Pagina 13
Analiza Principalilor Indicatori economico-financiari la Nivelul Învătământului Preuniversitar - Pagina 14
Analiza Principalilor Indicatori economico-financiari la Nivelul Învătământului Preuniversitar - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • Analiza Principalilor Indicatori Economico-Financiari la Nivelul Invatamantului Preuniversitar.doc

Te-ar putea interesa și

Organizarea și Conducerea Gestiunii Financiare la o Instituție de Învățământ Preuniversitar de Stat

CAPITOLUL I ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR DE STAT 1.1. Rolul şi locul învăţământului preuniversitar de stat în...

Gestiunea financiară a unei instituții publice

CAP.1 Organizarea si funcţionarea Liceului Teoretic „Vasile Alecsandri”, Săbăoani 1.1 Scurt istoric Liceul Teoretic "Vasile Alecsandri"Săbăoani...

Managementul Resurselor Materiale și Financiare

FINANŢAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI – ABORDARE SOCIO-ECONOMICĂ 1. Strategia finanţării - învăţământului în cadrul economiei naţionale Şcoala de toate...

Ai nevoie de altceva?