Analiza postului

Cuprins referat Cum descarc?

Prezentarea instrumentului F - JAS	0
ANALIZA POSTULUI - DESCRIEREA APTITUDINILOR CERUTE	0
CONSTRUIREA INSTRUMENTULUI	0
Utilizarea instrumentului	3
PREZENTAREA MATERIALULUI	3
PROCEDEE	3
Calitati metrice ale instrumentului	7
FIDELITATE	7
VALIDITATE	7
Consemn pentru cotarea unui post in ansamblu	9
COTAREA UNEI COMPONENTE A POSTULUI	10
COTAREA UNEI SARCINI SPECIFICE	11
Exemplu de descriere a postului de pompier	13
Exemple de descriere a componentelor unui post (liste de sarcini)	15
POSTUL DE MAGAZIONER INTR-UN DEPOZIT EN GROS	15
POSTUL DE DIRECTOR DE CERCETARE SI DEZVOLTARE (Fleishman & Friedman, 1990)	16
Cotarea aptitudinilor pentru componentele postului de Director de Cercetare si Dezvoltare	17
Valorile medii ale aptitudinilor pentru componentele posturilor din industrie si comunicatii	18
Cotarile medii ale aptitudinilor fizice pentru postul de supraveghetor in penitenciar	19
Caietul de evaluare	20
CONSEMNELE PENTRU COTAREA APTITUDINILOR CU AJUTORUL INSTRUMENTULUI F - JAS	20
SCARILE DE APTITUDINI	24
APTITUDINI COGNITIVE	24
APTITUDINI PSIHOMOTRICE	24
APTITUDINI FIZICE	24
APTITUDINI PERCEPTIVE	24
FISA RECAPITULATIVA	25
Instructiuni:	25
FOAIE DE COTARE	28
CUPRINSUL	29


Extras din referat Cum descarc?

Pentru a lua decizii juste si eficace cu privire la cariera personalului din intreprinderi, este esential sa avem informatii pertinente despre fiecare dintre membrii personalului luat in considerare. Informatiile sunt utile in realizarea angajarilor, promovarilor, reorientarii, reconversiei profesionale. Pertinenta informatiilor se stabileste in raport cu nevoile intreprinderii, mai precis in raport cu "exigentele" fiecarui post, a functiilor care alcatuiesc organigrama postului si a sarcinilor atribuite. 
Metodele de evaluare trebuie sa fie ghidate de o analiza a muncii. Aceasta permite definirea calitatilor esentiale si a componentelor necesare pentru pastrarea si buna functionare a postului.
ANALIZA POSTULUI - DESCRIEREA APTITUDINILOR CERUTE 
Sarcini diferite solicita aptitudini diferite si in acelasi timp indivizii difera din punctul de vedere al gradului de stapanire al diferitor aptitudini. Acest instrument permite descrierea postului si a functiilor implicate in termenii aptitudinilor solicitate, adica corelarea caracteristicilor sarcinilor cu cele ale indivizilor. Aptitudinea este considerata aici o caracteristica (capacitate) individuala, relativ stabila in timp, care permite diferentierea sistematica intre indivizi.
Cercetarile, care au utilizat analiza factoriala in studiul performantelor individuale, au permis descrierea factorilor responsabili de rezultatele obtinute in grupuri de sarcini omogene. Astfel s-au realizat liste de aptitudini independente unele de altele.
Taxonomia performantelor umane si a aptitudinilor care le explica a fost construita plecand de la studiile facute de Fleshman si colaboratorii. Aceste clasificari contin aptitudini psiho-motrice, cognitive si fizice (Fleshman, Guildford si Hoepfner, 1966). Lista actuala cuprinde 52 de aptitudini diferite. In curs de studiere se gasesc aptitudinile din domeniul competentei sociale si a capacitatilor generale.
CONSTRUIREA INSTRUMENTULUI 
Fiecare aptitudine a fost mai intai definita. Definitiile acceptate sunt rezultatul acordului intre diferitii experti. Fiecare aptitudini a fost evaluata, folosindu-se scari cu 7 trepte si 2 categorii de informatii:
1.	grupuri de psihologi au definit, mai intai, extremele fiecarei aptitudini, apoi expertii au reevaluat definitiile pentru a ajunge la un acord complet;
2.	s-au cautat apoi, exemple de sarcini pentru fiecare aptitudine. Grupele de evaluatori au propus exemple de sarcini din viata cotidiana, ilustrand nivelul mediu si ridicat al fiecarei aptitudini. S-au retinut acelea care erau cunoscute de toata lumea si s-au eliminat sarcinile specifice care implica o experienta particulara. Un al 2-lea grup de experti a evaluat nivelul aptitudinilor solicitat pentru fiecare exemplu. Trei exemple au fost retinute pentru ilustrarea fiecarui nivel al scarii (scazut, mediu si ridicat). S-au retinut exemplele care au intrunit acordul cel mai puternic.
Chestionarul poate fi folosit de persoane care au o experienta in evaluarea sarcinilor sau functiilor analizate, chiar daca nu poseda un vocabular specializat in domeniul psihologiei muncii. Definitiile diferitelor aptitudini au fost examinate cu atentie. Acestea au fost completate pe baza cercetarilor recente puse in evidenta de psihologia cognitiva.
Un grup de 12 psihologi specialisti in psihologia muncii au fost rugati sa enumere cat mai multe exemple de comportamente care sa ilustreze niveluri diferite ale aptitudinilor considerate.
In etapa urmatoarea alti 14 psihologi si studenti la psihologie au primit o fisa pentru evaluarea exemplelor de comportamente. In partea superioara a fisei se gaseau definitii contrastante ale unei aptitudini (adica aptitudinea definita pozitiv este diferentiata de alte aptitudini vecine cu care nu trebuie sa se confunde). In jumatatea de jos a fisei fiecare exemplu de comportament era insotit de o scara de evaluare in 7 trepte. Evaluatorii trebuiau sa aprecieze, tinand cont de definitia propusa, nivelul necesar de aptitudine pentru realizarea comportamentului evocat. 
Prelucrarea rezultatelor s-a facut pentru fiecare aptitudine in parte: s-au comparat mediile aritmetice intre diferite comportamente date ca exemplu, folosindu-se analiza de varianta prin masurari repetate. Aceasta analiza a permis evidentierea grupurilor de exemple la care mediile nu erau semnificativ diferite intre ele, dar diferite semnificativ de alte medii (pragul arbitrar de respingere a ipotezei de nul a fost p ? 0,05). Aceasta prelucrare a permis verificarea omogenitatii judecatii (evaluarile atribuite de diferiti experti sa nu difere semnificativ pentru exemplul dat).


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza postului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!