Analiza Porter Red Bull GMBH

Cuprins referat Cum descarc?

INTRODUCERE 2
CAP I. ASPECTE TEORETICE. MODELUL CELOR "5 FORTE" ALE LUI MICHAEL PORTER 2
CAP 2. PREZENTAREA GENERALA A RED BULL GmbH 4
Prezentarea companiei 4
Misiunea si Sloganul 5
CAP 3. ANALIZA CELOR "5 FORTE" ALE LUI M. PORTER ASUPRA COMPANIEI RED BULL 6
Cele cinci ,,forte" ce constituie modelul Porter: 7
1. Amenintarea noilor intrati pe piata 7
2. Amenintarea produselor de substitutie 8
3. Puterea de negociere a furnizorilor 9
4. Puterea de negociere a consumatorilor 10
5. Nivelul rivalitatii 11
CONCLUZII 13


Extras din referat Cum descarc?

Am ales sa abordez tema "Analiza Porter in cadrul companiei Red Bull GmbH" in cadrul acestei lucrari, deoarece aceasta companie comercializeaza o gama interesanta de bauturi, cu un impact culminant la nivelul tarii noastre, dar mai ales international. Este vorba de preacunoscutul energizant "Red Bull". 
In prezent Red Bull GmbH, este unul dintre cei mai cunoscuti producatori de bauturi energizante, avand un mare impact in Romania. Initial, pentru a atrage mai multi clienti, au inceput un program de raspandire a bauturilor (gratuit) in caminele studentesti, campanie de marketing ce a avut un real succes si care se practica si astazi pentru publicitate.
In prima parte a lucrarii vreau sa ilustrez informatii referitoare la definirea mediului inconjurator concurential, principalul instrument de analiza si descrierea componentelor. Dupa aceste parti teoretice, o sa continui cu prezentarea firmei, firma ce constituie obiectul studiului de caz, demarcarea industriei din care aceasta face parte, prezentarea ariei concurentiale, identificarea principalilor concurenti, definirea ,,fortelor" modelului si ierarhizarea acestora.
Altfel spus in urma acestei analize putem identifica directiile strategice de orientare in piata si desigur impactul factorilor externi asupra profitabilitatii firmei.
CAP I. ASPECTE TEORETICE. MODELUL CELOR "5 FORTE" ALE LUI MICHAEL PORTER
Michael Porter este creatorul acestui model de analiza (1979) si propune o abordare calitativa, evitand orice formula matematica. Acest model este reluat de doua ori, in anul 1980 si 1985, unde explica printr-un limbaj accesibil pentru manageri, niste corelatii cunoscute din economia industriala cu exemplificari punctiforme legate de un produs, industrie sau firma, ceea ce asigura senzatia de intelegere rapida a fenomenelor managerial si economice. 
Modelul este centrat asupra firmelor aflate in competitie pentru un segment de piata. Competitia se desfasoara in interiorul unei industrii, definita ca fiind un grup de firme ce realizeaza produse similare ce se pot substitui reciproc (Porter, 1980).
Acest model creat de Porter este dedicat studiului impactului unor factori externi asupra profitabilitatii unei firme. El ofera explicatii privind actiunea acestor factori externi, pentru ca apoi acestea sa constituie baza unor prescriptii de comportament concurential adresate firmelor. 
In ultimele abordari ale acestui model, s-a discutat modul in care se influenteaza reciproc fortele acestuia. Observatiile facute arata ca acestea nu sunt independente. Daca puterea furnizorilor este prea mare exista o descurajare evidenta pentru noii intrati, dar apare o motivatie suplimentara pentru cautarea unor produse de substitutie. Invers, daca exista produse de substitutie amenintatoare, atunci in cadrul filierei furnizor-producator-beneficiar va exista o echilibrare a fortelor, in sensul distribuirii echitabile a castigului, si o concentrare a eforturilor pentru conservarea valorii industriei. 
Intensitatea competitiei difera de la industrie la industrie. Michael Porter a grupat in cinci ,,forte" un numar de factori care determina intensitatea. Performantele masurate intr-o industrie, definite in indicatori ai profitabilitatii sunt determinate de rezultatele acestor forte.
Firma isi formeaza aceasta strategie pentru a ,,lupta" intr-o competitie cu miza de a castiga un segment de piata. Aceasta competitie se desfasoara intre un grup de firme care realizeaza produse similare ce se pot substitui reciproc (Porter, 1980). 
"Michael Porter, o vedeta absoluta a teoriei managementului strategic actual."
(Bacanu B.)
CAP 2. PREZENTAREA GENERALA A RED BULL GMBH
Prezentarea companiei 
In Romania, data infiintarii a fost la 01 noiembrie 2004, sub numele de S.C. RED BULL ROMANIA - S.R.L.
Este o societate comerciala cu raspundere limitata de drept romanesc, cu sediul social in Bucuresti, sectorul 3, str. Sfanta Vineri nr.29., principalul domeniu de activitate este comertul cu ridicata al bauturilor, fiind inregistrat in Registul Comertului cu J40/10212/2004, iar codul de identificare fiscala fiind 16539193.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Porter Red Bull GMBH.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

o https://www.redbull.com/ro-ro/
o 10 La Management Strategic,( format electronic), Editura Universitatii Transilvania (2015) -  Bacanu B.
o https://ro.wikipedia.org/wiki/Red_Bull
o Anti Strategic Management, Editura Polirom (2014) -  Bacanu B.
o Despre concurenta , Ed. Harvard Bussiness (1998) - Michael E. Porter
o https://ro.wikipedia.org/wiki/Red_Bull_GmbH
o http://energydrink-ro.redbull.com/red-bull-fabrica-originea-si-istoria-firmei


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!