Analiza Pietei Painii din Romania

Extras din referat Cum descarc?

Analiza pietei painii din Romania
Ultimii zece ani au adus o scadere cu zece kilograme a consumului de paine ca urmare a schimbarii preferintelor romanilor. An de an, pe aceasta piata extrem de fragmentata apar schimbari, segmentul fiind foarte dinamic. Astfel, painea nu mai este cumparata zilnic ci de doua-trei ori pe saptamana, este preferata painea ambalata si feliata in detrimentul celei proaspete, iar mai nou, nu mai este cumparata din magazinele de cartier ci din supermarketuri si hipermarketuri, ponderea vanzarilor din formatele moderne de comert crescand cu 30%.
In acelasi timp, magazinele specializate in comercializarea produselor de panificatie detin o pondere de numai 6% din vanzari. Evolutia este considerata normala, acelasi lucru intamplandu-se in majoritatea tarilor sarace care merg spre dezvoltare.
Consumul de paine a scazut din mai multe motive, in primul rand pentru ca oamenii au trecut la alte alimente. Daca se mananca mai putina paine este clar ca a fost inlocuita cu altceva, iar romanii au trecut la o alimentatie mai rationala. 
Si in tara noastra, ca si pe piata europeana de panificatie se observa o dezvoltare constanta a tendintelor care merg catre o hrana sanatoasa. Preocupati de sanatate, consumatorii se indreapta spre brand si in sectorul painii, franzela fara nume urmand sa scada in vanzari. Producatorii nu mai considera painea un produs absolut necesar ci un produs bine targetat catre nevoile consumatorilor, incercand sa ii fidelizeze. 
Alegerea unei paini de calitate are beneficii semnificative in alimentatia omului. Painea neagra si cea cu seminte contin o cantitate mare de vitamine si fibre, motiv pentru care valoarea lor nutritiva este superioara celei a painii albe. 
Produsele integrale sunt ideale pentru diabetici, chiar daca au aproximativ 50% glucide. 
Desi painea scumpa se vinde din ce in ce mai bine, se pare ca romanii nu sunt inca informati cu privire la existenta painii ecologice. Pe langa faptul ca este cea mai sanatoasa de pe piata, aceasta este si mult mai ieftina decat painea "de fite" din magazine. 
Franzela alba nu va putea fi niciodata un produs sanatos, pentru ca fibrele, vitaminele, mineralele si aminoacizii lipsesc aproape cu desavarsire. Mai grav, descoperirile recente arata ca painea alba este unul dintre factorii care contribuie la aparitia cancerului tubului digestiv.
In anul 2009 fenomenul se va accelera iar in alegerea produselor consumatorii vor deveni mai pretentiosi si mai critici. Elementele precum gustul, varietatea, beneficiile din punct de vedere al sanatatii, alaturi de mentinerea produsului proaspat pentru o perioada mai mare de timp, vor fi importante pentru consumator.
Romanii prefera painea ambalata
Vanzarile la paine ambalata sunt in crestere de la an la an. In primele noua luni ale anului 2008, vanzarile au fost mai mari cu aproximativ 20% fata de aceeasi perioada a lui 2007. 
Numerosi romani cu venituri medii si mari prefera sa dea bani mai multi pe painea ambalata, care are un termen de valabilitate mai lung, mootiv pentru care astazi eticheta produselor de panificatie contine informatii precum denumirea produsului, gramajul, termenul de valabilitate, ingredientele, ora de ambalare si conditiile de pastrare
Totodata, ulrimii doi ani au fost marcati de cresterea cu 30% a consumului de produse speciale ambalate si feliate, produse fabricate din faina de secara, faina integrala, faina graham sau cu adaosuri de tarate, seminte, germeni de grau etc. Se pare ca painea graham, cea cu seminte, painea de secara si cea dietetica din devanseaza in vanzari painea feliata clasica. Cei care se orienteaza catre acest produs sunt clienti cu venituri medii inspre mari. Data fiind ponderea painii <<speciale>> in vanzarile de paine ambalata, putem spune ca persoanele care cumpara aceste produse sunt orientate spre o alimentatie sanatoasa.
Totodata conceptul de paine ambalata i-a determinat pe consumatori sa treaca de la achizitia zilnica la cea saptamanala. In plus, painea feliata este in avantajul celor pentru care timpul e pretios, copiilor care nu pot manevra un cutit cu siguranta, celor care pregatesc masa, dar si celor care o debaraseaza, deoarece face mai putine firimituri. Faptul ca e ambalata corespunzator face ca produsele sa castige increderea clientilor, oferindu-le un produs care e perceput ca fiind mai sigur. Conteaza si modul in care se fac cumparaturile, daca pui toata marfa in cos, alaturi de produsele care au trecut prin mai multe maini.
Din alte perspective, ambalajul a fost folosit la inceput doar ca o necesitate, dar nu era personalizat printr-un brand dedicat. Apoi s-a descoperit potentialul acestei piete si s-a investit in calitatea si imaginea comunicata prin ambalajul piinii feliate. La Vel Pitar, elementele de comunicare ale brandu-lui sunt distincte, pornind de la culorile designului - fiecare sortiment are alta culoare. Cu campania de promovare a painii feliate firma a provocat panificatia la comunicare, ridicand marketingul din aceasta bransa la un nivel de neimaginat acum cativa ani. Ambalajul reprezinta un mod de comunicare cu consumatorul, iar un design atragator si viu colorat determina de multe ori decizia de cumparare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Pietei Painii din Romania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!