Analiza misiunii și viziunii unei firme

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 4 în total
Cuvinte : 1968
Mărime: 22.37KB (arhivat)
Publicat de: Achim Ivan
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Introducere

Lanțul de magazine „Prețuri pentru tine”, cunoscut sub denumirea PPT, își desfășoară activitatea încă din anul 2006, în prezent în România existând 136 de magazine. Pentru ușurința și rapiditatea achiziționării produselor, compania a hotărât să-și extindă afacerea și în mediul online. Aceasta își mai desfășoară activitatea, din 2013 și până în prezent, și pe piața din Republica Moldova.

Misiunea organizației

Misiunea lanțului de magazine PPT preluată de pe site-ul oficial al acestuia este formulată astfel: „Ne-am propus, încă de la bun început, să fim mai mult decât "încă o firmă ce comercializează îmbrăcăminte și încălțăminte" la prețuri foarte mici. Creșterea dinamică a rețelei de magazine PPT a avut în prim plan interesele clienților, oferind în același timp posibilitatea celor mai competitive prețuri și urmărind să le menținem la aceleași niveluri cu care am caștigat încrederea oamenilor.”

Deși misiunea formulată de organizație ar trebui sa indice mai pronunțat obiectivele fundamentale și valorile acesteia, respectiv: performanță, evoluție, schimbare și oameni, ea este mai puțin axată pe a scoate în evidență aceste aspecte, fiind considerată de noi incompletă.

Datorită lecturii din suportul de curs putem garata acest lucru, și în plus, suntem de părere că misiunea trebuie să fie realistă, plină de convingere atât pe angajați, clienți, cât și pentru viitorii clienți deoarece o misiune exprimată în termeni pretențioși și succinți, respectiv fără detalii concrete, nu poate decât să conducă la pierderea credibilității clienților.

Din punctul nostru de vedere, misiunea PPT ar trebui reformulată astfel: Din momentul deschiderii companiei noastre ne-am propus să satisfacem nevoile vestimentare corespunzătoare adulților și copiilor, prin comercializarea elementelor de îmbrăcăminte, încălțăminte și uz casnic de bună calitate, la prețuri foarte mici, păstrate la același nivel de-a lungul timpului, în concordanță cu prețurile concurenței, astfel, extinzându-ne în mod continuu numărul de magazine, ne bucurăm din plin de încrederea, fidelitatea și interesul clienților noștri din fiecare țară în care activăm.

Prin intermediul acestei reformulări, organizația își pune în valoare într-un mod explicit imaginea externă și facilitează crearea opiniilor celor din jur, dar și alimentarea celor deja create, prin prezența diverșilor factori decizionali: “satisfacerea nevoilor oamenilor prin elemente calitative și prețuri joase”. După cum am dat de înțeles din cele spuse anterior, misiunea determină ce este organizația în prezent, precum și ce își dorește să realizeze în prezent, acest lucru determinând evoluția sa în viitor, în sensul transformării viziunii în realitate. De aceea misiunea trebuie să fie sprijin pentru aspirațiile organizației, pentru a înlesni îndeplinirea stărilor ideale posibile.

Viziunea organizației

În ceea ce privește viziunea, considerăm că aceasta trebuie să evidențieze partea strategică a unei organizații care nu poate fi exprimată cu ușurință în cuvinte datorită situațiilor viitoare ce pot perturba activitatea acesteia de-a lungul timpului, sau nu poate fi dovedită practic în momentul existent, însă viziunea operează prin oameni, prin puterea și capacitățile acestora de a îndeplini planuri utile și avantajoase din punct de vedere practic, stabilite în comun, în scopul păstrării, sau în alte cazuri, a dezvoltării spiritului eficient și eficace dorit. Pe lângă acestea, viziunea are ca premisă prealabilă gândirea deschisă spre o continuă schimbare, dar si capabilă sa evalueze pe termen lung șansele reale de dezvoltare ale organizației, întrucât nu oricine are capacitatea de a vedea în timp și de a pronunța anumite mențiuni în legătură cu potențialul viitor al imaginii interne al unei organizații. De aceea, nu orice dorință, atracție personală, sau speranță împărtășită poate contribui la crearea unei viziuni.

Viziunea PPT, preluată de pe site-ul oficial al organizației este concepută astfel: “Ne propunem să fim numarul 1 în piața în care activăm, prin recunoașterea de către clienții noștri ca etalon al performanțelor atinse, prin inițiativă, dinamism, muncă în echipă și abilitatea de a anticipa eficient cerintele actuale ale pietei.”

Spre detalierea celor menționate mai sus trebuie să spunem că o viziune care să surpindă elementele cele mai importante ale organizației si care sa aibă succes, trebuie să se caracterizeze prin starea ideală care se intenționează în viitor și trebuie sa fie înrădăcinată în prezentul organizației, iar cei care crează aceste viziuni trebuie sa conștientizeze dificultățile care vor fi întâmpinate și provocarile la care este supusă organizația. Altfel spus, și viziunea concepută trebuie să genereze o atitudine de încredere în viitor și în posibilitățile organizației de a se dezvolta în sensul transformării teoriei în fapte deoarece viziunea trebuie sa fie rezultatul muncii întregii echipe manageriale, nu doar a unei părți interesate în evoluția și succesul organizației.

Iar după verificarea teoriei în ceea ce privește viziunea unei firmei, am constatat că nici acest punct al lanțului de magazine „Prețuri Pentru Tine” nu este complet precizat fiindcă în componența viziunii nu este inclus aspectul cu privire la schimbările care ar trebui produse în cadrul companiei. După părerea noastră, viziunea corectă a PPT trebuie să fie următoarea: Ne propunem să facem parte din categoria celor mai bune firme din sfera comercializării produselor vestimentare și îngrijire a locuinței, prin fidelizarea clienților și actualizarea permanentă a stocurilor în funcție de nevoile tuturor oamenilor pentru a ne consolida poziția pe piața românească prin inițiativă, dinamism, muncă în echipă și abilitatea de a anticipa eficient cerintele actuale ale pietei.

Bibliografie

1. http://www.ppt.ro/despre-noi

2. Nica P., Neștian A., Iftimescu A.(2014), Managementul Organizației. Concepte și practici, Ed.Sedcom Libris, Iași

3. http://documents.tips/documents/cultura-manageriala.html

Preview document

Analiza misiunii și viziunii unei firme - Pagina 1
Analiza misiunii și viziunii unei firme - Pagina 2
Analiza misiunii și viziunii unei firme - Pagina 3
Analiza misiunii și viziunii unei firme - Pagina 4

Conținut arhivă zip

  • Analiza misiunii si viziunii unei firme.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Rolul viziunii în exercitarea leadership-ului în context organizațional militar

„Leadership-ul nu înseamnă comandă, ci gestionarea viitorului În multe firme din ziua de azi, unul dintre neajunsurile fundamentale este ca...

Leadership-ul

INTRODUCERE “Starea lipsita de stres se numeste moarte” Selye Stresul psihic însoţeşte orice activitate în care omul este angajat, fiind o...

Analiza Potențialului Întreprinderii ÎM Efes Vitanta Moldova Brewery

Introducere “Şansa favorizează omul pregătit” (Louis Pasteur) De la căpătarea independenţei, Republica Moldova a trecut în etapa iniţială de...

Firma modernă - viziune, misiune, obiective - studiu de caz

INTRODUCERE Orice firmă modernă, lucrativă sau non lucrativă, urmărește ca în decursul unei perioade de timp să obțină un rezultat anume sau să...

Analiza forței de vânzare la SC Decar Distribution Group SRL

Introducere Personalul din vânzări serveşte ca verigă de legătură la nivel personal cu clienţii. Pentru mulţi dintre clienţii săi, agentul de...

Politica firmei Romtelecom SA în domeniul culturii organizaționale - cale de creștere a performanțelor acesteia

1.1. Aspecte teoretice privind managementul culturii organizationale Cultura organizationala reprezinta unul dintre conceptele importante care...

Salad box - Strategii de parteneriat adoptate de organizații

Am ales aceasta tema deoarece am vrut sa descoperim ce strategii de parteneriat adopta organizatiile. Ne-am ales compania Salad Box pentru ca este...

Stiluri administrative. oportunitatea utilizării stilului administrativ în cadrul unităților economice

Introducere Conducerea este un element esenţial al vieţii, factorul cheie, strategic în eficientizarea organizaţiilor. Toată viaţa facem parte...

Ai nevoie de altceva?