Analiza Mediului Extern în Procesul de Management

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 4325
Mărime: 50.87KB (arhivat)
Publicat de: Cristofor Mușat
Puncte necesare: 7
Academia Forţelor Terestre “Nicolae Bălcescu” Sibiu MANAGEMENTUL CAPABILITĂŢILOR ORGANIZAŢIONALE

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. A. Structura mediului extern 3
  3. I. Mediul extern general 5
  4. II. Mediul extern competiţional 8
  5. III. Grupuri strategice 13
  6. B. Metode de analiză 14
  7. Matricea de evaluare a factorilor externi (EFE-matrix) 14
  8. Concluzii 15
  9. Bibliografie: 16

Extras din referat

TEMA 11:

ANALIZA MEDIULUI EXTERN ÎN CADRUL PROCESULUI DE MANAGEMENT

INTRODUCERE

Analiza mediului extern are in vedere factorii sociali, culturali, demografici, de mediu, politici, tehnologici, legislativi ce pot influenta in sens pozitiv sau negativ activitatea unei organizaţii. Oportunitatile si amenintarile mediului extern sunt in afara controlului direct al organizaţiei si ele, analizate in mod obiectiv, vor releva toate aspectele importante, nu doar cele care sunt in avantajul organizaţiei.

Exemple de oportunitati si amenintari la adresa unei organizaţii: revoluţia tehnologica, migratiile populaţiei, o noua reglementare, lansarea pe piaţa a unui nou produs/serviciu de catre o organizatiei concurenta, etc.

Un principiu de bază in managementul strategic susţine că o organizaţie în procesul de formulare a strategiilor trebuie să încerce să beneficieze de oportunitatile mediului extern, reducînd in acelaşi timp impactul negativ pe care amenințările mediului extern îl pot avea.

Astfel evaluarea mediului extern şi identificarea factorilor determinanţi sunt esenţiale pentru succesul organizaţiei, procesul de colectare a informaţiilor fiind denumit si scanarea mediului extern.

A. STRUCTURA MEDIULUI EXTERN

Mediul extern al unei organizaţii se structurează în:

- Mediul extern general;

- Mediul extern competiţional;

- Grupuri strategice.

I. Mediul extern general este de fapt fondul existenţial al oricărei organizaţii. Se caracterizează prin forţe generalizate potenţiale, respectiv forţe care acţionează lent şi pe termen lung asupra organizaţiei, influenţând evoluţia acesteia prin integrarea efectelor multiple şi diverse. Este un mediu aparent pasiv, dar care nu poate fi ignorat în managementul strategic.

II. Mediul competiţional este mult mai restrâns şi structurat pe un număr de cinci forţe fundamentale pentru dinamica organizaţiei şi mai ales pentru profitabilitatea ei. Acest mediu competiţional se găseşte în literatura de specialitate şi sub denumirea de mediu industrial, indiferent dacă este vorba întradevăr de un context industrial sau nu. Se numeşte aşa pentru că modelul celor cinci forţe propus de Porter pentru analiza mediului competiţional a avut la bază un mediu industrial.

III. Grupurile strategice reprezintă grupuri formate din organizaţii care se caracterizează prin aceleaşi interese strategice. Un grup strategic poate fi comparat cu un pluton de alergători, aflaţi într-o competiţie sportivă, pluton din care face parte şi organizaţia la care ne referim. Fiecare membru al unui astfel de grup îşi construieşte strategii care să conducă la obţinerea competitivităţii strategice.

Dacă facem analiza mediului extern la un moment dat, sau într-o anumită secţiune temporală a existenţei organizaţiei la care raportăm acest mediu, atunci cele mai puternice sunt forţele care aparţin grupurilor strategice şi cele mai slabe sunt forţele care aparţin mediului extern general.

Preview document

Analiza Mediului Extern în Procesul de Management - Pagina 1
Analiza Mediului Extern în Procesul de Management - Pagina 2
Analiza Mediului Extern în Procesul de Management - Pagina 3
Analiza Mediului Extern în Procesul de Management - Pagina 4
Analiza Mediului Extern în Procesul de Management - Pagina 5
Analiza Mediului Extern în Procesul de Management - Pagina 6
Analiza Mediului Extern în Procesul de Management - Pagina 7
Analiza Mediului Extern în Procesul de Management - Pagina 8
Analiza Mediului Extern în Procesul de Management - Pagina 9
Analiza Mediului Extern în Procesul de Management - Pagina 10
Analiza Mediului Extern în Procesul de Management - Pagina 11
Analiza Mediului Extern în Procesul de Management - Pagina 12
Analiza Mediului Extern în Procesul de Management - Pagina 13
Analiza Mediului Extern în Procesul de Management - Pagina 14
Analiza Mediului Extern în Procesul de Management - Pagina 15
Analiza Mediului Extern în Procesul de Management - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Analiza Mediului Extern in Procesul de Management.doc

Alții au mai descărcat și

Planificare și prognoză - strategia financiară a firmei

Strategia financiara a firmei 1.Notiuni generale. Conceptul de strategie a firmei. O strategie economica are rolul de a defini, prin obiective...

Management strategic în administrația publică

Introducere Administratia publica din Romania s-a vazut confruntata in ultimii ani cu schimbari semnificative in ceea ce priveste cadrul propriu...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Managementul calității

1. Introducere Sistemul de management este partea vizibila a managementului, fiind alcatuit din elemente de natura metodologica, decizionala,...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Strategia în organizațiile publice

INTRODUCERE Motivul pentru care am ales să abordez această lucrare este importanța pe care o are strategia în supraviețuirea și succesul...

Evaluarea performanțelor profesionale ale angajaților în cadrul SNP Petrom Galați

INTRODUCERE Lucrarea îşi propune să abordeze un anumit domeniu al managementului resurselor umane şi anume activitatea de evaluare a...

Managementul calității

INTRODUCERE „Managementul calitatii si controlul tehnic de calitate” este o tema ce reflecta specializarea MANAGEMENT, sintetizand elementele...

Strategii de Dezvoltare a Comerțului cu Amănuntul în Republica Moldova

INTRODUCERE Actualitatea şi gradul de cercetare ştiinţifică a temei. Schimbările semnificative, ca urmare a acţiunilor de reformă, impun eforturi...

Folosirea metodei Just în Time în managementul operațional

Introducere Mediul economic din țara noastră, ca de altfel din întreaga lume, este în prezent foarte agresiv sub aspectul concurenței și total...

Îmbunătățirea performanțelor manageriale la SC Alfa SRL

INTRODUCERE Managementul poate fi dimensionat prin performanţă, care reprezintă o stare de competitivitate, însoţită de un nivel de eficacitate şi...

Particularități ale planificării strategice în sectorul public - studiu de caz

INTRODUCERE Creşterea rolului administraţiei publice în evoluţia societăţii moderne româneşti determină o cunoaştere profundă a acesteia pentru ca...

Management și ingineria sistemelor de producție - ciocolată

CIOCOLATĂ Etapa 1: STUDIUL DE PIAȚĂ. LANSAREA ÎN FABRICAȚIE A PRODUSULUI 1.1 Prezentarea produsului: CIOCOLATĂ Ciocolata are unele beneficii...

Ai nevoie de altceva?