Analiza Consumului Personal în România

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 1921
Mărime: 521.53KB (arhivat)
Publicat de: Zamfir Tudose
Puncte necesare: 6

Cuprins

  1. 1. DECIZIA DE CONSUM
  2. 2. FACTORII CARE INFLUENTEAZA CEREREA CONSUMATORULUI
  3. 3. CUM SE MODIFICA CONSUMUL ATUNCI CAND VENITUL CRESTE
  4. 4. CHELTUIELI TOATALE ALE GOSPODARIILOR
  5. 5. STRUCTURA CHELTUIELILOR BĂNESTI DE CONSUM IN ANUL 2010
  6. 6. CONSUMUL MEDIU LUNAR LA PRINCIPALELE PRODUSE ALIMENTARE SI BĂUTURI
  7. 7. INZESTRAREA GOSPODARIILOR CU BUNURI DE FOLOSINŢĂ INDELUNGATĂ

Extras din referat

1. DECIZIA DE CONSUM

Consumul reprezinta scopul final al sitemului economic,termenul de “consum” avand aici un sens mai larg decat cel conferit in mod obisnuit in discutiile economice. Remarcam adesea ca societatea trebuie sa schimbe si ca anumite obiceiuri de consum se modifica; pe masura trecerii timpului indivizii apreciaza intr-o masura tot mai mare alte valori decat cele asociate acumularii de bunuri de consum fizice. Prin termenul de “bun” , intelegem de asemenea notiunea de “serviciu”. Prima problema cu care se confrunta consumtorul este usor de prezentat, dar greu de rezolvat: cat de mult va cheltui din venitul disponibil? El trebuie sa aloce venitul de care dispune intre mai multe bunuri alternative. Va cumpara compact-discuri, va merge la film la KFC sau la MC? In concluzie este simplu: le vrea pe toate!

In societatile moderne, cea mai mare paarte ă bunurilo si serviciilor obtinute in procesul de productie peste ¾ este destinata consumului individual al oamnenilor, si numai ¼ este pentru consumul productiv al intreprinderilor. În economiilo de piaţă, majoritatea bunurilor si seviciilor pe care le consuma oamneii ajung in posesia lor in urma achizitionarii acestora ca marfuri prin intermediul pietei. Nevoia de consum se manifesta mai intai sub forma unei lipse acute aceva, iar pe urma ă cererii solvabile sau cererii de marfuri propriu-zise. adaupa consumarea marfurilor, necesitatea satisfacerii din nou ă trebuintelor genereaza o noua cerere de consum, respectiv cererea solvabila, care se repeta apoi ca un proces continuu .

Consumul individual are un rol esential in asigurarea calitatii vietii si al standardului de trai. Volumul, structura si calitatea bunurilor consumate pun in relief gradul de satisfacere a numeroaselor trebuinte fiziologice si sociale ale populatiei, in procesul de consum se afirma si se manifesta utilitatea reali a bunurilor si satisfactia pe care acestea o dau subiectului consumator.

Nivelul consumului personal, presupune elaborarea unui subsistem de indicatori care cuprinde :

a) Consumul mediu anual de produse alimentare pe locuitor, in unităţi naturale;

b) Consumul alimentar, exprimat in calorii si factori nutritivi care se detremină pe baza datelor privind consumul mediu zilnic pe locuitor, de produse alimentare (numai partea comestibilă) şi factori nutritivi (proteine, lipde, glucide);

c) Inzestrarea populaţiei cu bunuri de folosinţă indelungată ;

d) Cheltuielile totale consum pe persoană, familie, gospodărie;

e) Cheltuielile pentru consumul alimentar si băuturi;

f) Cheltuielile pentru imbrăcăminte si incăltminte;

g) Cheltuieli pentru locuinta si inzestrarea acesteia cu bunuri;

h) Cheltuieli pentru medicamente şi îngrijire medicală;

i) Cheltuieli pentru transport şi telecomunicaţii;

j) Cheltuieli pentru cultură, învăţământ şi educaţie, etc.

Nivelul chetltuielilor directe depinde de:

a) Cantitatea de bunuri obiectuale si neobiectuale achiziţionate (q) şi incluse intr-un coş de bunuri şi sevicii;

b) Nivelul preturilor si tarifelor practicate pentru aceste bunuri in perioada dată.

Evoluţia costului vieţii se măsoară şi se exprima cu ajutorul inhdicelui vietii (lсw) care evidenţiază modificarea medie ă preţurilor bunurilor materiale si ă tarifelor cu ajutorul formulei:

unde:

= indicele costului individual;

q1 = bunurilor materiale şi serviciilor;

p0 = preturile şi tarifele practicate în perioada anterioară.

Fiecare consumator având în proprietate si la dispoziţia sa un anumit venit, este preocupat să-şi procure bunurile economice care să-i permită si să-i asigure un maximum de plăceri. Maximizarea satisfacţiilor de consum este dorinţa firească a fiecarui consumator si deci scopul spre care el tinde in comportamentul său.

2. FACTORII CARE INFLUENŢEAZĂ CEREREA CONSUMATORULUI SI INCLINAŢIA SPER CONSUM

Sunt 3 factori care influenteaza sau determina cererea consumatorului:

- Cantiatea de bani de care dispune ;

- Nivelul preţurilor mărfurilor ;

- Sistemul său preferenţial de mărfuri.

Primele doua puncte exprima cererea solvabilă a consumatorului, care este comună pentru toţi consumatorii, iar al treilea factor depinde de preferinţele specifice ale fiecărui consumator in parte.

Modificarea cererii poate să survină din cauza oricăruia dintre factorii amintiţi. Acele schimbări care survin datorita modificării preturilor, in toria neoclasică au primit denumirea de efect de substituţie. Conform acestui efect este rational să inlocuim un bun care s-a scumpit, cu un alt bun care nu s-ă scumpit.Daca cresterea de preturi la un produs este substanţială atunci nu numai că îl vom inlocui cu alte produse, dar vom diminua si consumul celorlalte produse ale căror preţuri nu s-au modificat deoarece orice scumpire duce la diminuarea veniturilor in general. Consumatorii formează pentru ei anumite combinaţii de bunuri, “cosuri de marfuri”, ă căror utilitate combinată, pentru ei este identica. Deci pentru un consumator pot exista numeroase combinaţii al căror efect de utilitat este identic pentru el si din care el poate să aleagă pe oricare. Economia neoclasică a elaborat in acest sens teoria curbelor de indiferenţă. Proiectate pe un grafic, curbele de indiferenţă sunt acele combinaţii cantitative intre doua bunuri (X si Y) sau “cosuri de mărfuri ” unde, pentru consumator, oricare dintre punctele aflate pe curbă sunt indiferente. Fiecare curbă exprimă, pentru el, o anumită utilitate si mărimea acestei utilitati creste pe masura ce curbele se distanţează de origine.

Preview document

Analiza Consumului Personal în România - Pagina 1
Analiza Consumului Personal în România - Pagina 2
Analiza Consumului Personal în România - Pagina 3
Analiza Consumului Personal în România - Pagina 4
Analiza Consumului Personal în România - Pagina 5
Analiza Consumului Personal în România - Pagina 6
Analiza Consumului Personal în România - Pagina 7
Analiza Consumului Personal în România - Pagina 8
Analiza Consumului Personal în România - Pagina 9
Analiza Consumului Personal în România - Pagina 10
Analiza Consumului Personal în România - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Analiza Consumului Personal in Romania.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Strategii de produs - panificație

Panificația face parte din alimentația de zi cu zi a românului, fie că se consumă franzela simpla, feliata, pâine neagra, sau specialități din...

Intercondiționarea formelor de turism - turism internațional turism de circumstanța turism cultural - Viena

VIENA Viena (în germană Wien, în maghiară Bécs) este capitala Austriei. Oraşul este situat în extremitatea răsăriteană a acestei republici...

Rolul Managerului în Economia de Piață

Ce înseamnă a fi manager ? Este, la prima vedere, simplu de răspuns la întrebarea invocată, întrucât în poziţia de managerla nivel de companii sau...

Analiza comparativă de marketing a mărcilor Milka și Heidi

1.EMITATORUL Kraft Foods este o companie americană din industria alimentară, care a fost cumpărată în 1988 pentru 12,9 miliarde $ de Philip Morris...

Cercetări de marketing

Berea este o băutură slab alcoolică, răcoritoare, diuretică şi cu un efect uşor calmant. Ea se obţine prin fermentare din patru elemente naturale:...

Influența mediului de marketing asupra SC Vel Pitar SA

Argument Recesiune sau nu, produsele de panificaţie nu ies din meniul zilnic. Deşi meniul românilor variază de la o zi la alta, există totuşi o...

Plan de Marketing - Restaurant Mara

I.Prezentarea firmei 1.1 Scopul In Romania exista foarte multi oameni supraponderali, oameni care au tendinta de a se ingrasa si care se...

Analiza comportamentului consumatorului în condiții de criză

CAP 1. Analiza influentelor directe asupra comportamentului consumatorului in conditii de criza In prezent ne confruntam cu cea mai teribila criza...

Ai nevoie de altceva?