Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 5859
Mărime: 45.31KB (arhivat)
Publicat de: Cristea Croitoru
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Chifu Theodora

Extras din referat

Conceptul de strategie:

Conceptul de strategie este unul cu o istorie îndelungata, întâlnit pentru prima oara in antichitatea greaca. In timp, acest concept a fost definit de specialisti diversi. Primul care a subliniat importanta deosebita a strategiei pentru activitatea unei societati a fost Peter Drucker. In 1954, acesta aprecia ca strategia unei organizatii raspunde la doua intrebari: “In ce consta afacerea?” si “Care ar trebui sa fie obiectul de activitate al organizatiei?” In 1962, Chandler, prezenta prima abordare temeinica a acestui termen. In lucrarea “Stategy and Structure” el vorbeste despre determinarea pe termen lung a scopurilor si obiectivelor unei intreprinderi, adoptarea cursurilor de actiune si alocarea resurselor necesare pentru a le atinge.

“Strategia este determinarea scopurilor si obiectivelor organizatiei pe termen lung, adoptarea politicilor determinate si alocarea resurselor pentru atingerea acestor scopuri.”(Chandler, 1989) Aceasta definitie indica, practic, problemele majore la care trebuie să raspunda procesul strategic:

• Incotro se doreste sa se avanseze?

• Prin ce parametrii se pot traduce scopurile organizatiei?

• Ce politici particulare vor implica aceste scopuri?

• Ce mijloace umane si financiare vor trebui angajate?

Abordarea strategica in domeniul managerial si are originea in domeniul strategiei militare (utilizarea resurselor unei forte armate pentru atingerea scopurilor - victorii militare - prin construirea planurilor si obiectivelor si punerea lor in practica) si încearcă sa contracareze imaginea unui proces decizional haotic la nivel organizational. Comportamentul strategic este atractiv datorita accentului pe care il pune pe stabilirea scopurilor, pe identificarea punctelor forte si a celor slabe, pe importanta oportunitatilor si amenintărilor externe, din perspectiva desfasurarii optime a fortelor pentru atingerea obiectivelor stabilite.

Bryson (1995) a identificat niveluri si abordari diferite in cadrul conceptului general de strategie manageriala:

sistemele de planificare strategica propun metode pentru formularea si implementarea deciziilor strategice si pentru alocarea resurselor necesare fundamentarii acestora la toate nivelurile organizatiei.

Comportament strategic

Prin comportament strategic, conducerea organizatiei determina evolutia pe termen lung si performantele acesteia, asigurand formularea riguroasa, aplicarea corespunzatoare si evaluarea continua a strategiei stabilite.

Diferenta intre a avea o strategie si a practica cu adevarat comportamentul strategic este tot atat de mare ca cea dintre esec si succes.

Conform unor reputati specialisti in domeniu, comportamentul strategic poate fi definit:

“Procesul prin care conducatorii determina directia pe termen lung si performantele organizatiei, asigurand realizarea unei formulari atente, a unei implementari corecte si a unei continue evaluari a strategiei” (Rue&Holland, 1986)

“Arta si stiinta formularii, implementarii si evaluarii deciziilor functionale corelate care permit unei organizatii sa isi atinga obiectivele”(David, 1989)

Etapele comportamentului strategic

Procesul de comportament strategic prezinta trei mari etape:

1. Formularea strategiei:

• definirea activitatii oraganizatiei si a viziunii/misiunii acesteia

• identificarea oportunitatilor si a amenintarilor externe organizatiei

• determinarea punctelor forte si a celor slabe din interiorul organizatiei

• stabilirea obiectivelor pe termen lung ale organizatiei (obiectivele strategice)

• elaborarea unor strategii alternative si alegerea strategiei de urmat

In mod concret, formularea strategiei poate include: un nou tip de afacere pentru organizatie, modul de alocare a resurselor, noi posibilitati de extindere si diversificare a activitatilor organizatiei, patrunderea pe noi piete, fuziunile sau riposta in fata amenintarilor venite de la concurenta.

Deoarece nici o organizatie nu dispune de resurse nelimitate, managerii de strategie trebuie sa decida care dintre strategiile alternative vor aduce cele mai mari beneficii organizatiei. De regula, conducerea organizaţiei poseda cea mai buna perspectiva in efortul de intelegere a complexitatii deciziilor, in vederea formularii unor strategii de succes. Acestia beneficiaza de autoritatea de a face posibila implementarea strategiei alese.

2. Implementarea strategiei

Implementarea strategiei presupune:

• stabilirea obiectivelor anuale ale organizatiei

• motivarea personalului

• alocarea resurselor in vederea executarii strategiilor formulate

si poate include: dezvoltarea unei culturi, politici a organizatiei in sprijinul realizarii strategiei alese; dezvoltarea unei structuri organizationale eficiente, redirectionarea unor eforturi ale departamantelor functionale, pregatirea bugetului; dezvoltarea si utilizarea sistemelor informatice ale organizatiei.

Etapa de implementare este deseori numita etapa de actiune in comportamentul strategic, fiind cea mai dificil de realizat, pentru că implica disciplina membrilor organizatiei, a personalului, sacrificiu si loialitate din partea acestora. Succesul acestei etape depinde in mare masura de abilitatea managerilor in motivarea salariatilor.

Activitatile specifice de implementare a strategiilor afecteaza deopotriva managerii si personalul. Fiecare compartiment, divizie sau departament al organizatiei trebuie sa raspunda la intrebarea: “Ce trebuie sa facem ca sa implementam partea ce ne revine din strategia organizatiei?”

Preview document

Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei - Pagina 1
Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei - Pagina 2
Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei - Pagina 3
Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei - Pagina 4
Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei - Pagina 5
Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei - Pagina 6
Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei - Pagina 7
Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei - Pagina 8
Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei - Pagina 9
Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei - Pagina 10
Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei - Pagina 11
Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei - Pagina 12
Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei - Pagina 13
Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei - Pagina 14
Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei - Pagina 15
Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Analiza Comportamentului Strategic la Nivelul Firmei.doc

Alții au mai descărcat și

Implementarea Strategiilor de Succes - Balanced Scorecard

Repere introductive Deschiderea pietei romanesti catre Uniunea Europeana a dus la o maturizare rapida in multe domenii si prin aceasta la...

Strategii Specifice și Tehnologice

I. Strategii specifice Scopul abordării strategice a firmei este de a minimiza riscurile de a greşi, precum şi crearea condiţiilor performanţei...

Analiza unei organizații - McDonald's

CAPITOLUL I : MISIUNEA ŞI VIZIUNEA ORGANIZAŢIEI “Rolul unui bun manager strategic este sa vadă organizaţia nu cum este ea astazi ci cum va arata...

BCG - problema Boston Consulting Group

Aplicaţie BCG Firma ALRO S.A. prezintă la momentul T0 (momentul iniţial al intervalului strategic) şi T1 (momentul final al intervalului...

Analiza Porter Red Bull GMBH

Am ales să abordez tema “Analiza Porter în cadrul companiei Red Bull GmbH” în cadrul acestei lucrări, deoarece această companie comercializează o...

Strategii manageriale - Agilitate organizațională factori de eșec ai companiilor

STRATEGII MANAGERIALE Managementul strategic este disciplina care se ocupă de gestionarea strategiei. O astfel de definiție la limita simplismului...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Lideri vs Manageri

1. Introducere “O mare parte din valoarea compamiei se afla in mintile angajatilor.Cheia succesului consta in a sti sa cresti aceasta valoare...

Te-ar putea interesa și

Prezentarea politicii de promovare a unei societăți

INTRODUCERE Lucrarea prezintă, în partea teoretică, conceptul general de marketing, marketingul ca o componentă de bază a mediului economic, ce...

Circulația mărfurilor în alimentația publică

INTRODUCERE Principala politică de contabilitate reprezintă procedee privind opţiuni determinate de anumite interese, cu respectarea unor anumite...

Plan de afaceri - rochii de mireasă

1. Rezumat 1.1. Misiunea firmei Nunta – cel mai fericit moment din viaţă, dar care aduce cu sine şi mult stres. Toate miresele, fie cã sunt la...

Promovarea pastelor făinoase în cadrul societatii. Grupul Loulis - Romanian Flour Mills Loulis SA

INTRODUCERE Tema prezentată, “Promovarea produselor din cadrul Roumanian Flour Mills Loulis S.A.”, doreşte să evidenţieze produsele şi modalitatea...

Managementul Firmei TEKNOLEM

Societatea Comerciala TEKNOLEM S.R.L. este situata intr-o zona de campie, Campia Cermeiului judetul Arad. Sediul central al acesteia este situat...

Motivarea personalului - studiu de caz la firma SC Altex România SRL

Introducere Am ales drept temă de dezbătut motivarea personalului pentru firmă S.C.ALTEX ROMANIA S.R.L, deoarece aceasta este una din marile firme...

Analiza rentabilității la SC IATSA Platforma Stefanesti SA

Capitolul 1 PREZENATAREA FIRMEI 1.1 Prezentare Generală Staţia Service IATSA Stefăneşti a luat fiinţa in anul 1975 şi a fost cea mai mare staţie...

Plan de afacere - florărie

1. Rezumat 1.1 Misiunea firmei Satisfacerea si incantarea tuturor celor care iubesc florile sau care iubesc sa daruiasca flori. 1.2 Obiectivele...

Ai nevoie de altceva?