Aeroportul International Bucuresti-Baneasa este persoana juridica romana cu sediul in Municipiul Bucuresti, Sos. Bucuresti-Ploiesti nr. 40, sector 1. Aeroportul International Bucuresti Baneasa este societate comerciala pe actiuni, cu capital majoritar de stat, care se organizeaza si functioneaza pe baza de gestiune economica. Sursele de finantare se asigura din venituri proprii si, in completare prin transfer de la bugetul de stat. Aeroportul International Bucuresti Baneasa are ca obiect principal de activitate, efectuarea de prestari servicii, lucrari de exploatare, intretinere, reparare, dezvoltare si modernizare a bunurilor din patrimoniul sau, aflate in proprietate sau in concesiune, in vederea asigurarii conditiilor pentru sosirea, plecarea si manevrarea la sol a aeronavelor in trafic national si/sau international, asigurarea serviciilor aeroportuare pentru tranzitul de persoane, marfuri si posta, precum si servicii de interes public national. SCURT ISTORIC Prima atestare documentara in presa vremii a Aeroportului International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu are loc la 7 iunie 1910, cand pe "campul de la Baneasa"(fostul hipodrom de la Baneasa dupa 1920), pionierul aviatiei romanesti, Aurel Vlaicu, prezinta cateva evolutii cu avionul construit chiar de el, la mitingul aviatic, organizat la acea vreme. Aeroportul Baneasa este considerat infiinta ca unitate de aviatie incepand din anul 1921, pe actuala pozitie geografica. 1909 Primele zboruri in zona Baneasa au fost efectuate de catre Louis Bleriot de pe un hipodrom particular. Inca din 1912 cand George Valentin Bibescu , infiinteaza pe mosia surorii sale , mai intai Aeroportul Baneasa Vest (situata in partea de Vest a Sos. Bucuresti-Ploiesti) si apoi Aeroportul Baneasa (in zona de Nord a actualului amplasament, pozitionat in zona de Est a Sos. Bucuresti-Ploiesti), folosind ca pista de decolare-aterizare pista inierbata care, pana nu demult a constituit pista de rezerva si siguranta a Aeroportului. 1912 Liga Aeriana Nationala Romana organizeaza prima scoala de zbor pe Baneasa. Dupa 1912 aerodromul devine aeroport si activitatile aeronautice se diversifica si se extind, incluzand o scoala civila de pilotaj pentru aviatia civila (mai tarziu si una militara) si Clubul Regal Aerian din Romania. 1920 S-a infiintat Compania de Navigatie Aeriana Franco-Romana avand la baza capital romanesc si echipament tehnic frantuzesc. Aceasta a fost prima companie de transport aerian din lume, pentru pasageri, marfuri si posta. 12 Noiembrie 1922 S-a inaugurat prima linie aeriana intercontinentala intre Europa si Asia pe ruta Paris - Strasbourg - Praga - Viena - Bucuresti (Baneasa)- Constantinopol. 1923 S-au infiintat pe Aeroportul Baneasa Atelierele Companiei de Navigatie Aeriana Franco-Romana avand ca activitate reparatii, producerea de piese de schimb si componente de baza. Aceste ateliere au precedat intreprinderea de avioane Bucuresti (actuala ROMAERO). 1930 S-au semnat conventiile cu Polonia si Cehoslovacia care au contribuit la dezvoltarea aeroportului Baneasa ca aeroport international. 1942 La Aeroportul Baneasa se construieste prima pista betonata din Romania. 1947 - 1952 Se construieste noua cladire a aerogarii care conform planurilor unui colectiv de arhitecti a fost conceputa ca o elice cu trei pale, ceea ce face ca aerogara sa reprezinte una din bijuteriile arhitectonice ale Romaniei. Pana in 1970 Aeroportul Bucuresti Baneasa a fost singurul aeroport din Bucuresti si singurul aeroport international din Romania. Dupa perioada aceasta , activitatea Aeroportului s-a dedicat preluarii de curse interne.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.