Aeroportul Aurel Vlaicu

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 3468
Mărime: 1.26MB (arhivat)
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ion Zaharia
Referat Management Aeroportuar

Extras din referat

Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa este persoana juridică română cu sediul în Municipiul Bucureşti, Şos. Bucureşti-Ploieşti nr. 40, sector 1.

Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa este societate comercială pe acţiuni, cu capital majoritar de stat, care se organizează şi funcţionează pe bază de gestiune economică. Sursele de finanţare se asigură din venituri proprii şi, în completare prin transfer de la bugetul de stat.

Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa are ca obiect principal de activitate, efectuarea de prestări servicii, lucrări de exploatare, întreţinere, reparare, dezvoltare şi modernizare a bunurilor din patrimoniul său, aflate în proprietate sau în concesiune, în vederea asigurării condiţiilor pentru sosirea, plecarea şi manevrarea la sol a aeronavelor în trafic naţional şi/sau internaţional, asigurarea serviciilor aeroportuare pentru tranzitul de persoane, mărfuri şi poştă, precum şi servicii de interes public naţional.

SCURT ISTORIC

Prima atestare documentara in presa vremii a Aeroportului International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu are loc la 7 iunie 1910, cand pe "campul de la Baneasa"(fostul hipodrom de la Baneasa dupa 1920), pionierul aviatiei romanesti, Aurel Vlaicu, prezinta cateva evolutii cu avionul construit chiar de el, la mitingul aviatic, organizat la acea vreme.

Aeroportul Baneasa este considerat infiinta ca unitate de aviatie incepand din anul 1921, pe actuala pozitie geografica.

1909

Primele zboruri în zona Băneasa au fost efectuate de către Louis Bleriot de pe un hipodrom particular.

Inca din 1912 cand George Valentin Bibescu , infiinteaza pe mosia surorii sale , mai intai Aeroportul Baneasa Vest (situata in partea de Vest a Sos. Bucuresti-Ploiesti) si apoi Aeroportul Baneasa (in zona de Nord a actualului amplasament, pozitionat in zona de Est a Sos. Bucuresti-Ploiesti), folosind ca pista de decolare-aterizare pista inierbata care, pana nu demult a constituit pista de rezerva si siguranta a Aeroportului.

1912

Liga Aeriană Naţională Română organizează prima şcoală de zbor pe Băneasa. După 1912 aerodromul devine aeroport şi activităţile aeronautice se diversifică şi se extind, incluzând o şcoală civilă de pilotaj pentru aviatia civila (mai tarziu si una militara) şi Clubul Regal Aerian din România.

1920

S-a înfiinţat Compania de Navigaţie Aeriană Franco-Română având la bază capital românesc şi echipament tehnic franţuzesc. Aceasta a fost prima companie de transport aerian din lume, pentru pasageri, mărfuri şi poştă.

12 Noiembrie 1922

S-a inaugurat prima linie aeriană intercontinentală între Europa şi Asia pe ruta Paris - Strasbourg - Praga - Viena - Bucureşti (Baneasa)- Constantinopol.

1923

S-au înfiinţat pe Aeroportul Băneasa Atelierele Companiei de Navigaţie Aeriană Franco-Română având ca activitate reparaţii, producerea de piese de schimb şi componente de bază. Aceste ateliere au precedat întreprinderea de avioane Bucureşti (actuala ROMAERO).

1930

S-au semnat convenţiile cu Polonia şi Cehoslovacia care au contribuit la dezvoltarea aeroportului Băneasa ca aeroport internaţional.

1942

La Aeroportul Baneasa se construieste prima pista betonata din Romania.

1947 - 1952

Se construieşte noua clădire a aerogării care conform planurilor unui colectiv de arhitecţi a fost concepută ca o elice cu trei pale, ceea ce face ca aerogara să reprezinte una din bijuteriile arhitectonice ale României.

Până in 1970 Aeroportul Bucureşti Băneasa a fost singurul aeroport din Bucureşti şi singurul aeroport internaţional din România.

Dupa perioada aceasta , activitatea Aeroportului s-a dedicat preluarii de curse interne.

Preview document

Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 1
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 2
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 3
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 4
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 5
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 6
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 7
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 8
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 9
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 10
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 11
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 12
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 13
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 14
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 15
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 16
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 17
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 18
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 19
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 20
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 21
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 22
Aeroportul Aurel Vlaicu - Pagina 23

Conținut arhivă zip

  • Aeroportul Aurel Vlaicu.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul performanței în cadrul SC FEPA SA Bârlad

INTRODUCERE Preocupările tot mai accentuate ale managerilor pentru performanţă au condus la conturarea unui nou concept, acela al managementului...

Managementul Proiectelor - Hotel Sugas

Managementul proiectelor Amenajarea Hotelului Șugaș Tema lucrării ”Managementul proiectelor Amenajarea Hotelului Șugaș”, este managemntul...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Criza economică din România

1.1 Cum a intrat Romania in criza? - Consecinţa imediată a ruperii de realitate a guvernanţi lor a fost virulenţa cu care a fost atacată economia...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Evaluarea Întreprinderii

Orice societate comercială, care îşi desfăşoară activitatea într-o economie de piaţă, este necesar ca la momentul dat să ştie unde se situează din...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Barierele Comunicaționale în Întreprindere

INTRODUCERE Actualitatea temei cercetate: La momentul actual este cert faptul că comunicarea, în cazul nostrum în cadrul SA „Efes Vitanta Moldova...

Te-ar putea interesa și

Actualități și Tendințe în Evoluția Transporturilor Turistice Aeriene

Transportul deţine un rol foarte important în cadrul industriei turistice. El reprezintă de fapt legătura dintre casă, destinaţie, cazare,...

Analiza Comparativă a Dezvoltării Turismului în România și Bulgaria

CAP I.Localizare geografică şi caracterizare economico-socială România este o ţară situată în sud-estul Europei Centrale, pe cursul inferior al...

Diversificarea Serviciilor Oferite de Hotelul Caro Club

INTRODUCERE Acest proiect reprezinta abordarea activitatii hotelului Caro, hotelul in care mi-am desfasurat stagiul de practica (in perioada 16...

Studiu de fezabilitate pentru înființarea companiei de tip low-cost Eagle Air

1. Rezumat executiv Decaderea companiilor traditionale a luat amploare dupa atentatele de la 11 septembrie 2001. Atunci toata industria...

Colocviu practică - Hotel Caro

INTRODUCERE Dezvoltarea impetuoasa a turismului în ultimele decenii, ampla lui extindere pe plan national si international, avântul continuu al...

Tehnici de Comunicare Aplicate în Cadrul Hotelului Ramada Bucharest North

CAPITOLUL I COORDONATELE ACTIVITĂȚII HOTELULUI RAMADA BUCHAREST NORTH DESFĂŞURATE PE PIAȚĂ 1.1 Scurtă prezentare a lanţului hotelier Wyndham...

Proiect Tarom - Economia Serviciilor

Transportul aerian este ramura aviaţiei civile sau militare care se ocupă de transportul persoanelor sau al mărfurilor pe calea aerului...

Amenajarea ștrandului Dâmbovița

Capitolul I Motivatia alegerii zonei Am ales ca zona de reamenajare in scopuri turistice Strandul Dambovita datorita pozitionarii acestuia, in...

Ai nevoie de altceva?