Administrarea Corporativa - Functiile Managerilor Superiori

Cuprins referat Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I. ADMINISTRAREA CORPORATIVA
1.1. Notiuni generale privind administrarea corporativa 4
1.2. Modele de administrare corporativa 5
CAPITOLUL II. FUNCTIILE MANAGERILOR SUPERIORI.
2.1. Nivelele manageriale 7
2.2. Functiile managerilor superiori 8
2.3. Rolurile manageriale in organizatie 9
2.4. Aptitudinile manageriale 11
CONCLUZII 12


Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
Esecurile marilor corporatii (Enron, Arthur Andersen, Marconi, Parmalat) au accentuat importanta unei bune administrari corporative si au demonstrat ca administrarea corporativa inadecvata, chiar si in conditiile unei economii de piata dezvoltate, poate afecta foarte serios atat actionariatul, persoanele interesate (creditorii, statul, investitorii, furnizorii, consumatorii), cat si bunastarea multor paturi ale populatiei - angajatii, depunatorii, pensionarii. Este de remarcat ca problemele aparute ar fi avut mai putine consecinte negative, daca ar fi existat metode mai eficiente de control si de monitorizare a responsabilitatii conducerii corporatiilor si a transparentei activitatii lor. Exemple de acest gen sunt numeroase si in Republica Moldova, daca ne vom aminti de esecurile de pe piata de capital.
Pana nu demult putini erau preocupati de problematica administrarii corporative, ea fiind in general perceputa ca un moment important doar pentru companiile listate la bursele de valori. Pe de alta parte, companiile mici care nu sunt listate la bursa si constituie o buna parte din totalul companiilor pun la indoiala necesitatea introducerii standardelor de administrare corporativa in activitatea lor, motivand
ca companiile mici contin un numar redus de actionari si introducerea principiilor de administrare corporativa este costisitoare. Prin aceasta se explica faptul de ce in tarile in curs de dezvoltare nu se acorda o atentie cuvenita problemelor legate de calitatea administrarii corporative si implementarea principiilor respective se deruleaza anevoios. 
In procesul evolutiv sistemul managerial a luat diferite aspecte caracteristice sistemului cultural, socio-economic, politic a tarii in care a aparut si s-a dezvoltat.
Tarile fost-socialiste in procesul de dezvoltare a uniunilor corporative si a mecanismului corporativ au inregistrat o vacanta anumita, ce a durat o perioada destul de insemnata - cca.70 ani, pe parcursul careia in alte tari s-a cristalizat sistemul corporativ: atat din punct de vedere a reglementarii relatiilor corporative de catre managementul corporativ, cat si din punct de vedere a reglementarii si stabilitatii legislative de catre sistemul organelor publice. 
Dupa cum este definit in Principiile administrarii corporative ale Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE), administrarea corporativa reprezinta un set de relatii intre conducerea
unei entitati economice, careia i se acorda increderea de a guverna zi de zi afacerile firmei, Consiliul de Administratie, actionarii si alte parti interesate. Administrarea corporativa asigura totodata structura organizatorica a organelor de conducere ale firmei, precum si stabileste mijloacele de realizare a obiectivelor si de monitorizare a performantelor acesteia. 
CAPITOLUL I. ADMINISTRAREA CORPORATIVA
1.1. Notiuni generale privind administrarea corporativa
O companie moderna de afaceri constituie o entitate contradictorie, deoarece nu este definitivat cine trebuie sa fie antrenat in administrarea corporativa si cum trebuie sa fie directionate recompensele si riscurile privind activitatea ei. Pe de o parte, compania este doar un ansamblu de active, valoarea justa a carora poate fi evaluata prin intermediul fluxului de numerar, generat pentru actionari, iar introducerea unui control corporativ riguros se poate considera nu numai justificabil din punct de vedere al legislatiei, dar si sub aspect economic, ceea ce conduce la cresterea averii actionarilor si la remanieri de personal in cazul cand activeaza manageri neperformanti. Pe de alta parte, compania constituie o componenta a unui integru social, care se caracterizeaza prin intersectia intereselor nu numai a actionarilor si managerilor, ci si ale angajatilor, bancilor, precum si ale intregii societati civile.
In opinia lui Thompson si Driver (2002)2, compania este nu numai o entitate pur comerciala, ci si o institutie publica cu obligatiunile si responsabilitatile sale. Conform acestei opinii, beneficial actionarilor care rezulta din modificarile intervenite in domeniul managementului si controlului trebuie sa fie estimat contra costuri care ar putea fi impuse altor constituenti.
Caracteristicile sistemului de administrare corporativa au fost argumentate si dezvaluite de William D. Schneper si Mauro F. Guillen (2002)3. Sistemul de administrare corporativa a oricarei tari rezulta din:
- normele si valorile fiecarui grup de actionari;
- asigurarea protectiei drepturilor fiecarui grup de actionari;
- mediul in care grupurile de actionari se influenteaza reciproc.
O importanta deosebita au relatiile dintre actionari si managerii companiilor, deoarece de multe ori interesele lor pot fi diferite. Actionarii doresc profituri nete si dividende cat mai mari, un control riguros al deciziilor consiliului societatii si managerilor, cresterea valorii actiunilor de care dispun , in timp ce managerii doresc o putere de decizie si de negociere mai mare, salarii ridicate, premii si recompense, participatii la capitalul companiei. Salariatii, la randul lor, doresc locuri de munca sigure, remuneratii stabile si ridicate. Rolul administrarii corporative consta in echilibrarea acestor interese prin definirea clara a responsabilitatilor conducerii companiilor, introducerea codurilor de administrare corporativa, tratamentul echitabil al tuturor actionarilor, indiferent de cota pe care o detin, asigurarea transparentei tranzactiilor de proportii si a conflictelor de interese in fata adunarii generale a actionarilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Administrarea Corporativa - Functiile Managerilor Superiori.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!