Abordări ale Leadership-ului

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2717
Mărime: 29.01KB (arhivat)
Publicat de: Antonia Mitu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Armenia Androniceanu
Academia de Studii Economice - Facultatea de Management şi Administraţie Publică

Cuprins

  1. Tema lucrarii : Abordari alea leadership-ului in sectorul public 3
  2. Prezentarea si explicarea a cel putin 2 puncte de vedere ale unor autori din literatura straina de specialitate 3
  3. Identificarea si explicarea contributiilor si limitelor abordarilor prezentate 5
  4. Prezentarea si explicarea opiniei/contributiilor studentului referitoare la tema aleasa 6
  5. Propuneri concrete de imbunatatire a managementului public in cazul particular analizat 8
  6. Bibliografie 9

Extras din referat

Tema lucrarii : Abordari alea leadership-ului in sectorul public

Traim intr-o lumea a schimbarilor si in orice situatie de schimbare, care apare, reactia fireasca a fiintei umane este de ingrijorare. Si cand avem aceasta stare de ingrijorare cautam pe cineva care sa ne calauzeasca, sa ne primeasca si sa ne limitze ingrijorarea, un lider care va stii caile spre success atat in plan profesional cat si personal.

De mii de ani, oamenii au incercat sa raspunda la intrebarea „Ce este leadership-ul?”, filosofi, experti in stiinta managementului, oameni de afaceri insa niciunul nu a reusit sa dea un raspuns concis si de aceea rezultatul il reprezinta o multitudine de raspunsuri fiecare contribuind intrucateva la dezbatere.

Cele 3 elemente esentiale ale guvernarii in noul secol si anume: globalizare, descentralizarea si cercetarile in domeniul IT au facut indispensabil noi abordari ale termenului de leadership. Globalizare politicilor fie de natura economica, fie de natura sociala au creat aparitia unei capacitati de speculare a oportunitatilor. Descentralizarea, tot mai frecventa, in domeniul politicilor nationale, face sa creasca coordonare si coerenta politicilor. Informatia a cunoscut in ultimul timp o dezvoltare accelerata, iar impreuna cu dezvoltarea tehnologiei ofera sectorului public o tratare a diferitelor probleme intr-o mod eficient, rapid si clar.

Prezentarea si explicarea a cel putin 2 puncte de vedere ale unor autori din literatura straina de specialitate

Abordarea I ii partine lui Jan-Erik Lane

In lucrare sa „The Public Sector” autorul vorbeste despre leadership in sectorul public ca un concept devenit global dupa anii 80. Societatea morderna a transformat cetatenii in fiinte organizationale si ca reteaua complexa a organizatiilor are asteptari mari din partea managementului si a leadershipului in particular. Indiferent de tipul de organizatii, fie private, fie publice sunt institutii conduse si controlate de oameni care au un scop comun. Conceptul de interes public ca o atitudine are implicatii profunde pentru stilurile de leadership in managementul public.

Este foarte important si cum poti devenii un lider in sectorul public. In viziunea lui Jan-Erik Lane cei care au cele mai multe sanse sunt cei care, pe baza meritelor si cunostintelor dobandite in ani, au ajuns sa ocupe posturi de conducere. Insa nu intotdeauna trebuie privite calitatile celor ce ocupa posturi de conducere ci cerintele si nevoile oamenilor.

Leadership-ul in sectorul public, considera Jan-Erik Lane, nu poate fi efectuat in secret. Tipic leadership-ului public reprezinta transparenta proceselor. Cu toate acestea unele organizatii din sectorul public le este permis sa ascunda unele actiuni, insa nu si in cazul liderilor din sectorul public, carora le este obligatoriu sa-si faca publice deciziile si sa acorde accesul liber al cetatenilor documentelor din cadrul organizatiei. Tipic organizatiei publice este examinarea celor aflati in conducere (leadership) prin intermediul mecanismelor: dezbateri deschise, decizii scrise, procese deschise de numire, declaratii pentru criteriile de luare a deciziilor şi procesele de recrutare, creand o atmosfera deschisa intre leadership-ul organizatiei publice si cetateni.

Leadership-ul in organizatiile publice trebuie sa se adapteze unei lumi incerte unde nevoile si problemele se schimba si solutiile devin invechite, asadar leadership-ul trebuie supus unor schimbari si transformari continue.

O alta problema amintit de Jan-Erik Lane este cea a tehnologiei, sugerand ca lideri din sectorul public nu pot conduce institutiile fara un bagaj de cunostinte despre tehnologia existenta necesara implementarii obiectivelor propuse.

Leadership-ul public in functiile managementului poate fi exercitat de catre un personal administrativ sau de catre experti in management public si nu le este usor sa delimitreze bariere intre autoritatea administrativa dominanta si autoritatea profesionala decisiva.

Jan-Erik Lane confirma despre leadership-ul in sectorul public a fi sensibil la schimbarii nevoilor cetetenilor si care are ca scop strategii si programe pe termen lung, uneori mai dificil de atins decat cel din sectorul privat. In domeniul inovational liderii din sectorul public au o capacitate mai lenta de inovatie, recurgand la metode traditionale invechite, colaborand in mod strans cu sectorul privat.

Preview document

Abordări ale Leadership-ului - Pagina 1
Abordări ale Leadership-ului - Pagina 2
Abordări ale Leadership-ului - Pagina 3
Abordări ale Leadership-ului - Pagina 4
Abordări ale Leadership-ului - Pagina 5
Abordări ale Leadership-ului - Pagina 6
Abordări ale Leadership-ului - Pagina 7
Abordări ale Leadership-ului - Pagina 8
Abordări ale Leadership-ului - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Abordari ale Leadership-ului.docx

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Matricea leadership-ului în secolul XXI

INTRODUCERE Definițiile care s-au dat de-a lungul timpului leadership-ului impresionează nu numai cantitativ, ci și prin diversitatea opiniilor...

Comportamente contraproductive la locul de munca

Lucrarea de față își propune abordarea legăturii dintre dimensiunile conceptului de leadership și dimensiunile comportamentelor contraproductive la...

leadership în Afacerile Economice

I LEADERSHIP-PREZENTARE GENERALA 1.1 Definitii ale leadership-ului. Leadership-ul a aparut în secolul al XIX-lea ca urmare a revolutiei...

Leadership și cultură organizațională

INTRODUCERE „Cultura este <cheia> excelenței organizaționale, iar leadership-ul este unul dintre factorii care contribuie la crearea culturii.”...

Analiza stilurilor de management și a impactului acestora asupra performanțelor organizaționale

INTRODUCERE Tema centrală a acestei lucrări o reprezintă stilurile de management care se regăsesc într-o organizație. Mi-am ales această temă,...

Leadership

« Un conducator este un negustor de sperante. » (Napoleon) « Oamenii sunt deseori atrasi de anumite cauze si isi dedica intreaga viata unor idei...

Leadership. leadership-ul activităților economice

INTRODUCERE Lucrarea de faţă îşi propune să trateze problematica leadership-ului în contextul activităţilor economice actuale, să surprindă...

Abordări ale leadership-ului în sectorul public

I. TEMA : ABORDARI ALE LEADERSHIP-ULUI IN SECTORUL PUBLIC II. PREZENTAREA PUNCTELOR DE VEDERE Abordarea 1 : J.M. Lindsay In lucrarea “Looking...

Ai nevoie de altceva?