Referate pentru domeniul Management

doc

Analiza SWOT

PUNCTE FORTE: - Scoala are in dotare planse, harti, materiale didactice specifice laboratoarelor de fizica, chimie, biologie si cabinetelor de specialitate; - Scoala pune la dispozitia elevilor sai o gama larga de cursuri optionale si activitati extrascolare; - Ponderea personalului titular 78%; - Gradul de perfectionare: gradul I - 10 cadre didactice - 60% din nr. total al cadrelor; - Biblioteca scolii dotata. PUNCTE SLABE: - Existenta elevilor navetisti; - Lipsa psihologului. OPORTUNITATI: - Posibilitatea perfectionarii cadrelor didactice prin cursuri variate; - Scoala vrea s... vezi detalii

doc

Tipuri de management

1. Tipuri de management. Caracteristici. Ce tip de management este folosit la firma in care va desfasurati activitatea (la nivel departament si la nivelul managementului de varf). Considerati ca ar fi mai eficienta abordarea altui tip de management? Care? Dece? Exista cinci tipuri de management: - Management participativ - Management previzional - Management pe baza de obiective - Management prin exceptare - Management sistemic Management participativ consta in adoptarea deciziilor cu participarea unor grupuri de persoane, a unui organism special constituit. Managementul participat... vezi detalii

ppt

Psihologia Manageriala - Logica Actului Decizional

Organizarea manageriala sau conducerea organizatiilor Conducerea este un factor cheie, strategic, in structurarea, functionarea si eficientizarea organizatiilor. Definitie: Conducerea reprezinta un proces dinamic de organizare si coordonare de catre un grup, intr-o anumita perioada de timp si intr-un context organizational specific, a altor grupuri de membrii ai organizatiei in scopul realizarii unor sarcini sau scopuri specifice. Caracteristici: conducerea nu se limiteaza la o singura persoana; conducerea este un proces dinamic influentat de mai multi factori: climat organizational... vezi detalii

doc

Grupurile de Munca

Introducere Dintre doua intreprinderi care detin un potential profesional egal, cea mai performanta este aceea care utilizeaza cel mai bine potentialul tuturor salariatilor sai. Aceasta diferenta deriva din mai multe orientari ale intreprinderii in ceea ce priveste: o organizarea ansamblului activitatilor sale in echipa; o importanta acordata dezvoltarii continue a personalului; o nivelul si calitatea comunicarii, respectiv mentinerea contactului salariailor cu realitatea interna si cea externa a intreprinderii. Activitatea in echipa favorizeaza efectele dinamice care intretin vie mobi... vezi detalii

doc

Managementul Cunoasterii in Domeniul Nuclear din Romania - Prezent si Perspectiva

I.Introducere Domeniul nuclear este caracterizat de un corp de cunostinte tehnico-stiintifice de complexitate ridicata, de un proces indelungat de creare a competentelor la nivel individual. Aceste caracteristici se rasfrang la nivel organizational prin faptul ca puterea unei institutii sau companii este generata, in principal, de capitalul de cunoastere dobandit. Mai mult, capacitatea unei organizatii de a re-genera cunoasterea in concordanta cu procesele specifice si cu piata existenta determina pozitia organizatiei in cadrul economiei si pietei. Lucrarea de fata incearca sa raspunda la... vezi detalii

doc

Centrul Colorati Lumea Copiilor

Grupa 1 DEZVOLTAREA UNUI CENTRU SPECIALIZAT PENTRU INGRIJIREA COPIILOR CU NEVOI SPECIALE Programul Operational Regional (POR) AP 3 "Imbunatatirea infrastructurii sociale" 3.2 "Reabilitarea /modernizarea/ dezvoltarea si echiparea infrastructurii serviciilor sociale" A. DESCRIEREA PROGRAMULUI 1. Scurta descriere Programul Operational Regional (POR) implementeaza elemente ale Strategiei Nationale de Dezvoltare Regionala a Planului National de Dezvoltare (PND), contribuind, alaturi de celelalte Programe Operationale (PO), la realizarea obiectivului Strategiei National... vezi detalii

doc

Procedura de Reorganizare vs Procedura de Lichidare

1. PROCEDURA DE REORGANIZARE: Reorganizarea judiciara este procedura ce se aplica debitorului, persoana juridica, in vederea achitarii datoriilor acestuia, conform programului de plata a creantelor. Procedura de reorganizare presupune intocmirea, aprobarea, implementarea si respectarea unui plan, numit plan de reorganizare, care poate sa prevada, impreuna sau separat: a) restructurarea operationala si/sau financiara a debitorului; b) restructurarea corporativa prin modificarea structurii de capital social; c) restrangerea activitatii prin lichidarea unor bunuri din averea debitorului. ... vezi detalii

doc

Liderii - Negutatori ai Sperantei

Organizatiile sunt ca automobilele. Nu merg singure decat la vale. Ca sa functioneze, au nevoie de oameni. Si nu de orice fel de oameni, ci de oamenii potriviti. De eficacitatea angajatilor - mai ales a celor aflati in posturi de lideri - depinde cat de bine functioneaza "masinaria" organizatiei. Unii oameni sunt atat de buni in munca pe care o fac, incat liderul nu prea are cum sa-i faca mai buni. Altii sunt atat de slabi, incat aproape nimic nu le poate spori eficacitatea. Majoritatea oamenilor se situeaza totusi undeva intre aceste doua extreme. Ei isi indeplinesc sarcinile mu... vezi detalii

doc

Liderul in Viziunea Mea

Liderul in viziunea mea In primul rand care este semnificatia cuvantului lider? Dictionarul il defineste ca fiind "acea persoana care prin forta exemplului, prin talent sau prin calitatile proprii joaca un rol important, are o puternica influenta si este urmat in orice activitate sau arie de activitate". Neale Donald Walsch scrie ca "un adevarat lider nu este cel care reuneste cei mai multi adepti, ci acela care creeaza cei mai multi lideri". Liderul este acea persoana care fixeaza tendinte si atrage oamenii spre atingerea obiectivelor, in special la nivel profesional... vezi detalii

doc

LNA

Mai multe organizatii neguvernamentale au adresat o scrisoare deschisa Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD) in care cer sa fie retrase simbolurile religioase din institutiile publice de invatamant. Scrisoarea vine in sprijinul petitiei adresate in urma cu aproape trei luni CNCD de Emil Moise, in calitate de parinte si cadru didactic, in care acesta cerea sa fie scoase din scoli simbolurile religioase - icoane sau cruci. A existat insa o consecinta si mai grava, care a dezechilibrat discutia. Emil Moise, cel care a avut initiativa scoaterii icoanelor din scoli, a decl... vezi detalii

doc

Controlul Organizatiei

Capitolul 1 - Necesitatea controlului organizatiei si definitia acestuia Intr-o lume perfecta, in care toate planurile organizatiei ar fi indeplinite, controlul organizatiei nu ar avea nici un rost. Acesta ar fi un ideal dar nu poate fi realitate. Realiatea este ca factorii mediului extern si intern ai organizatiei se pot schimba si modifica in mod neasteptat si pot influienta performantele planificate. Intr-o economie de piata, pierderea controlului afacerilor, poate avea ca efect nu numai nerealizarea de profituri ci si mai rau poate provoca daune. De aceea controlul organizatiei este n... vezi detalii

docx

Diagnosticul Mediului Intern al Firmei

Prezentarea generala a activitatii SC.BILLA SRL. BILLA este cel mai mare si mai cunoscut lant de supermagazine din tara. Viziunea BILLA este de a fi recunoscut ca supermagazinul ce ofera cea mai buna experienta clientilor sai. A fi cel mai bun inseamna atingerea si mentinerea unor standarde de calitate,servire si curatenie (OSC) deosebite,astfel incat sa-l faca pe fiecare client care trece pragul magazinului sa zambeasca si sa se simta bine. Scurt istoric In decembrie 1953 pianistul de numai 36 de ani Karl Wlaschek deschidea in Viena primul magazin de produse cosmetice in regim discount... vezi detalii

doc

Managementul institutiilor de invatamant superior

Invatamantul reprezinta, pentru toate tarile lumii, unul dintre serviciile cele mai importante din categoria celor finantate de la buget. El are rolul de a forma cadrele calificate necesare ramurilor economiei, de a realize educarea permanenta a oamenilor, de a stimula si facilita procesul de instruire generala, contribuind astfel la dezvoltarea societatii, la cresterea economica. Importanta acordata invatamantului ni tarile dezvoltate este demonstrate si de faptul ca in SUA, de exemplu, in universitati este cuprins un personal permanent mai numeros decat cel din agricultura. Problemele i... vezi detalii

doc

Stiluri de Negociere - Japonez si American

In situatia in care suntem confruntati cu parteneri de afaceri provenind din alte medii culturale, pentru a deveni competitivi trebuie sa ne dezvoltam un stil de abordare si o strategie care sa tina seama de obiectivele organizatiei pe care o reprezentam si sa reflecte cultura careia ii apartinem. Persoane din tari diferite au moduri diferite de a evalua lucrurile, cu atitudini si experiente diferite, cu puncte-forte si slabiciuni diferite. Managerii japonezi sunt in general pragmatici si pun accent pe dezvoltare si competitivitate. Etapa cea mai importanta pentru negociatorii japonezi e... vezi detalii

doc

Calificarea Personalului

1. Introducere O organizatie exista pentru a-si indeplini obiectivele sale specifice. Angajatii organizatiei au propriile lor nevoi. Una dintre acestea este reprezentata de bani. Acesti bani le permite angajatilor sa cumpere o mare varietate de bunuri si servicii disponibile pe piata. De aceea exista o baza pentru schimb: angajatii actioneaza in asa maniaera incat sa ajute organizatia sa-si indeplineasca obiectivele, primind in schimb bani, bunuri sau alte servicii. Luate impreuna, banii, bunurile si serviciile pe care organizatia le ofera angajatilor constituie tocmai sistemeul de salariz... vezi detalii

Hopa sus!