Dezvoltarea competentelor de comunicare orala in limba straina

Extras din referat Cum descarc?

In contextul societatii moderne actuale, cunoasterea unei limbi straine de circulatie internationala constituie o competenta esentiala. In aceste conditii, apare nevoia ca, inca de la cele mai fragede varste, copiii sa fie capabili sa comunice intr-o limba de circulatie internationala, limba engleza fiind cea mai utilizata. 
Data fiind importanta deosebita a abilitatii de exprimare in limba engleza in contextul schimbarilor culturale permanente care caracterizeaza societatea actuala, studierea acesteia de la varste din ce in ce mai fragede constituie o metoda prin care se urmareste dobandirea de catre elevi a unor achizitii lingvistice care sa le permita sa comunice in aceasta limba in diverse situatii. 
Achizitia limbii engleze la varste timpurii este o tema controversata in societatea moderna si multiculturala de astazi. Invatarea unei limbi straine este un prim pas in acceptarea ideii diversitatii.
O limba straina se preda si se invata pentru a fi folosita in comunicare si mai apoi ca mijloc de cautare a informatiei. Introducerea limbii engleze ca obiect de sudiu inca din primii ani ai unui copil prezinta beneficii incontestabile in ceea ce priveste achizitiile lingvistice dobandite de cei mici. Invatand limba engleza, copiii isi insusesc noi moduri de a gandi si a intelege lumea din jurul lor si isi imbunatatesc capacitatile cognitive. Prin contactul cu limba engleza, copiii vor putea sa inteleaga oamenii din afara culturii lor materne. La varsta scolaritatii mici toate activitatile didactice in care sunt integrati copiii sunt ludice, prin intermediul acestora urmarindu-se transmiterea unor cunostinte sub forma unui joc care implica realizarea de desene, analiza si comentarea unor imagini sau a unor secvente video, repetarea unor cantece, invatarea unor poezii etc.
Pe masura ce lumea civilizata intra in Epoca Industriala, nevoia de invatare si respectiv predare a limbilor straine a devenit tot mai mare asa ca limbi precum engleza, franceza sau germana au inceput sa fie predate la scara larga, utilizandu-se metoda Clasica (a traducerii), singura metoda cunoscuta la acel moment. Insa, spre finalul secolului al XIX-lea si mai ales in secolul al XX-lea au aparut si alte metode de predare a limbilor straine care au facut ca metoda clasica sa aiba din ce in ce mai putin adepti.
In termeni generali, metoda este cea care contureaza intregul demers de proiectare si realizare a actiunii evaluative, de la stabilirea obiectivelor de evaluare si pana la construirea si aplicarea instrumentelor de evaluare prin care intentionam sa obtinem informatiile necesare si relevante pentru scopurile propuse. 
In ceea ce priveste metodele modernele de predare, acestea asigura o alternativa la formulele traditionale oferind alte optiuni metodologice si instrumentale care imbogatesc practica evaluativa. In cadrul procesului de invatare activitatea de predare, invatare si evaluare se realizeaza cu ajutorul unor elemente importante care se afla in stransa legatura, asigurand astfel o desfasurare coerenta si benefica a acestor procese. In practica predarii limbii engleze exista o multitudine de metode care au fost si sunt folosite, unele mai eficiente, altele mai putin eficiente.
Dintre cele metodele traditionale mentionam: metoda traducerii (Grammar Translation Method), cea mai populara dintre cele traditionale, chiar daca foarte controversata, metoda audio-linguala (Audio-lingual Method) si Prezentare, Practica, Producere (Presentation, Practice, Production). 
Metodele moderne alese sunt mai numeroase, lucru explicabil prin varietatea profesorilor ce predau limba engleza si teritoriilor unde aceasta se preda, ceea ce face ca didactica limbii engleze sa beneficieze de experiente vaste in aceste sens si discutii valoroase. Asadar, enumaram aici metoda directa (The Direct Method), Calea tacerii (The Silent Way), Suggestopedia, Invatarea limbii in comunitate (Community Language Learning), metoda raspunsului fizic total (The Total Physical Response Method), metoda comunicativa (Communicative Language Teaching) (pentru informatiile despre metode vezi Harmer, 2004 si Larsen-Freeman, 1986).


Fisiere in arhiva (1):

  • Dezvoltarea competentelor de comunicare orala in limba straina.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Adriana Vizental, Metodica predarii Limbii Engleze, Editura Polirom, Iasi, 2008. 
2. APR Howatt, (1984): A History of English Language Teaching, Oxford University Press, Oxford
3. Andrew Wright, David Betteridge and Michael Buckby, Games for Language Learning, Cambridge University Press, 1983.
4. Jeremy Harmer, ,,The Practice of English Language Teaching", Longman, New York, 1991
5. Jim Scrivener, (2005): Learning teaching, Macmillan Publishers Limited, UK=


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!