Cuprins
- CAPITOLUL I
- 1.1 Proiectarea sistemelor informatice pg 2
- 1.2 Proiectarea logica pg 3
- 1.3 Proiectarea fizica pg 6
- 1.4 Limitele metodelor clasice de proiectare a sistemelor informatice pg 7
- CAPITOLUL II
- 2.1 Constructia sistemelor informatice pg 11
- 2.2 Realizarea sistemelor informatice folosind pachetul de aplicatii software pg 15
- 2.3 Realizarea sistemelor informatice de catre utilizatorii finalii pg 18
- 2.4 Avantajele sistemului informatic pg 18
- CAPITOLUL III
- 3.1 Studiu de caz pg 20
Extras din referat
CAPITOLUL I
1.1 Proiectarea sistemelor informatice
Evolutia metodelor de proiectare este consencinta mutatiilor calitative si cantitative in planul abordarii sistemelor informatice,aparitiei si extinderii utilizarii tehnicilor rapide de proiectare si a mevolutiei permanente a limbajelor de programe.
O clasificare a metodelor de proiectare pe baza modalitatilor in care este perceput sistemul informatic,functional,sistematic si obectional,conduce la urmatoarea grupare:
- metode ierarhice;
- metode sistematice;
- metode obiectuale,numite si metode orientate pe obiecte.
Metodele ierarhice au la baza analiza functionala a intreprinderii.Astfel,subsistemul informatic cuprinde in arhitectura sa subsisteme definite la nivelul functional ale intreprinderii.
Metodele sistematice utilizeaza teoria sistemelor in abordarea organizatiei.Sistemul informatic este abordat sub doua aspecte complementare – datele si prelucrarile – analizate si modelate independent. Metodele sistematice acorda prioritate datelor fata de prelucrari si respecta cele trei niveluri de abstractizare:conceptual,logic si fizic.
Nivelul conceptual are drept obiectiv identificarea regulior de gestiune si definirea modului conceptual al datelor si,respectiv,modelul conceptual al prelucrarilor.
Nivelul logic consta in validarea modelului conceptual al datelor,pornind de la viziunile particulare ale diversilor utilizatori,evidentierea particularitatilor orgazitionale si elaborarea modelui logic si optimizarea acestuia.
Nivelul fizic fixeaza reguli de ordin tehnic privitoare la sistemul informatic,definitiveaza solutia de implementare a modelului datelor si definirea procedurilor.
Metodele obiectuale se caracterizeaza prin faptul ca sistemul este gandit ca un ansamblu de obiecte autonome,care se organizeaza si coopereaza intre ele.Pentru prima data,datele si prelucrarile sunt implementate in cadrul aceleasi structuri,obiectul.Datele si prelucrarile sunt incapsulate in cadrul obiectului si sunt inaccesibile celorlalte obiecte.
1.2 Proiectarea logica
Proiectarea logica incepe cu alegerea sistemului de computerizare.Principalele obtiuni sunt:
1) - computerizarea centralizata
2) - computerizarea distribuita,cu PC-uri individuale,neconectate in retea
3) - computerizarea distribuita,cu PC-uri conectate in retea si deservite de un server central
Computerizarea centralizata se foloseste in cazul firmelor cu baza de date centrala,cum sunt companiile de aviatie.Optiunile (2) si (3) se folosesc in restul cazurilor in functie de eficienta economica.
Dupa ce sa ales sistemul de ansamblu,se trece la construirea sistemelor informatice de functiuni, subfunctiuni si operatii de organizatie. In acest scop,se reprezinta schemele logice ale sistemelor informatice aferente,in care apar circuitele si fluxurile informationale.Acestea sunt redate pe baza de diagrame pe flux.
Diagramele fluxurilor de date (DFD) permit ilustrarea grafica a proceselor din sistem si a proceselor de date aferente acestora.Aceste diagrame se construiesc folosind patru simboluri de baza:
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiectarea Sistemelor Informatice.doc