Programare Graph

Referat
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 50 în total
Cuvinte : 6215
Mărime: 37.28KB (arhivat)
Puncte necesare: 6
Unit-ul standard Graph implementeaza un numar de subprograme axate spre prelucrari grafie. Programele care utilizeaza subprogramele destinate prelocrarilor grafice trebuie sa contina directiva Uses Graph

Extras din referat

MEMORIU EXPLICATIV

Unit-ul standard Graph implementeaza un numar de subprograme axate spre prelucrari grafie. Programele care utilizeaza subprogramele destinate prelocrarilor grafice trebuie sa contina directiva Uses Graph.

Subprogramele Graph pot fi clasificate astfel:

- Initializarea modului grafic;

- Tratarea erorilor grafice;

- Definiri de ferestre si pagini;

- Subprograme orientate spre puncte:

- Subprograme orientate spre linii;

- Subprograme orientate spre arcuri, cercuri si alte curbe;

- Subprograme orientate spre poligoane si hasurari;

- Subprograme orientate spre salvarea imaginilor;

- Subprograme orientate spre texte;

- Defini de culori si palete.

În acceptiunea Unit-ului Graph, coltul stanga sus al ecranului graifc are coordonatele (0, 0). Valorile X sau coloanele cresc spre dreapta. Valoriile Z sau liniile cresc în jos.

În Unit-ul Graph este folosita notiunea de pointer actual (curent)

Pointeru actual este similar cursorului din modul text, cu deosebirea ca acest pointer nu este vizibil. Monitorul unui calculator afiseaza o imagine formate din puncte independente, numite pixeli. Fiecare pixel are o culoare si o luminiozitate propie, independenta de culoare si luminiozitatea celorlalti.

Imaginea afisata de monitor este formata dintr-un numar oarecare de linii si coloane.

Cu cât numarul delinii si coloane este mai mare cu atât calitatea imaginii obtinute este mai ridicata. Spunem ca un monitor cu o rezolutie de 640 / 480 pixeli este mai bun decât un monitor de 320 / 200.

Monitorul poate afisa litere, cifre si semne speciale cât si portrete, peisase, grafice de fonctii, desene, etc. Pentru aceasta nu are nici oimportamta daca imaginea afisata reprezinta o poza sau un text. Din punctul de vedere al calculatorului situatia se prezinta cu totul altfel. Monitorul nu trebuie decât sa preia si sa afiseze o imagine deja construita, pe când calculatorul trebuie sa gestioneze individual fiecar pixel care compune imaginea. Pentru o imagine formata din 640 / 480 pixeli aceasta înseamna 307.200 pixeli si deci un necesar de memorie considerabila. Din acest motiv primele calculoatoare personale permiteau folosirea exclusiva a modului text. Calculatoarele posedau o compunenta numita placa grafica (sau interfata video), componenta în sarcina careia cade gestionare memoriei video si controlo monitorului. Aceste placi grafice au avut o evolutie notabila în timp.

Unit-ul Graph pune la dispozitia utilizatorului o biblioteca grafica cu peste 50 de rutine, ce variaza de la subprogramele de nivel înalt, ca SetWiewPort, Circle,

Bar3d, Drawpolz, la suprograme orientate pe operatii de biti, cum ar fi Getlmage si Putlmage. Sunt suportate diferite tipuri de linii si modele de hasurare, precum si mai multe tipuri de caractere, ce pot fi marite, aliniate si orientate orizontal sau vertical. Prin intermediul acestor rutine este posibila construirea unei aplicatii sofisticate, fiind posibila programarea independenta de interfata grafica folosita de calculatorul pe care se va executa aplicatia respectiva.

Preview document

Programare Graph - Pagina 1
Programare Graph - Pagina 2
Programare Graph - Pagina 3
Programare Graph - Pagina 4
Programare Graph - Pagina 5
Programare Graph - Pagina 6
Programare Graph - Pagina 7
Programare Graph - Pagina 8
Programare Graph - Pagina 9
Programare Graph - Pagina 10
Programare Graph - Pagina 11
Programare Graph - Pagina 12
Programare Graph - Pagina 13
Programare Graph - Pagina 14
Programare Graph - Pagina 15
Programare Graph - Pagina 16
Programare Graph - Pagina 17
Programare Graph - Pagina 18
Programare Graph - Pagina 19
Programare Graph - Pagina 20
Programare Graph - Pagina 21
Programare Graph - Pagina 22
Programare Graph - Pagina 23
Programare Graph - Pagina 24
Programare Graph - Pagina 25
Programare Graph - Pagina 26
Programare Graph - Pagina 27
Programare Graph - Pagina 28
Programare Graph - Pagina 29
Programare Graph - Pagina 30
Programare Graph - Pagina 31
Programare Graph - Pagina 32
Programare Graph - Pagina 33
Programare Graph - Pagina 34
Programare Graph - Pagina 35
Programare Graph - Pagina 36
Programare Graph - Pagina 37
Programare Graph - Pagina 38
Programare Graph - Pagina 39
Programare Graph - Pagina 40
Programare Graph - Pagina 41
Programare Graph - Pagina 42
Programare Graph - Pagina 43
Programare Graph - Pagina 44
Programare Graph - Pagina 45
Programare Graph - Pagina 46
Programare Graph - Pagina 47
Programare Graph - Pagina 48
Programare Graph - Pagina 49
Programare Graph - Pagina 50

Conținut arhivă zip

  • Programare Graph.doc

Te-ar putea interesa și

Monitorizarea parametrilor unei rețele electrice cu ajutorul Labview

Introducere Dezvoltarea sistemelor informatice și a microelectronicii din ultimele decenii au condus la posibilitatea realizării unor sisteme de...

Meniurile principale ale programării în labview

Introducerea in labview Instrumentația virtuală reprezintă ceea ce era acum un deceniu lanțul de măsurare,la care s-a înlocuit partea de...

Motorul Otto

INTRODUCERE Prezenta lucrare tratează rezolvarea unor programe de loc geometric cu ajutorul animaţiei în Borland Pascal. Lucrarea de faţă este...

Aplicație grafică - conquest

I. 1. Descrierea Programului Programul reprezinta o aplicatie a unit-ului graph, un joc simplu de strategie (gen TBS, daca ar fi sa-l incadram in...

Pendulul cu Frecare

1. Introducere Modelul matematic al unui sistem poate fi exploatat prin intermediul unor prelucrări analitice care conduc la formulări sau...

Software Engineering

1. Introduction A. Definitions B. Main Activities Of A Software Project C. Software Development Life Cycle Models 2. User Requirements Definition...

Screen Saver

Informatica sa nascut ca stinta in al treilea patrat al secolului al XX-lea, fiind dezvoltata dintr-un pilon al altei stiinte cibernetica. Un...

Mathcad - prezentare generală

Prezentare generala Sistemul informatic (aplicatia) MathCAD este un produs al companiei MathSoft, specializat în rezolvarea problemelor de...

Ai nevoie de altceva?