Extras din referat
Sintaxa instructiunii:
IF < conditie > then
< secventa > ;
SAU
IF < conditie > then
< secventa 1 >
else
< secventa 2 > ;
Principiu de functionare:
- daca conditia este adevarata se executa secventa situate pe ramura lui then .
- daca conditia este falsa se executa secventa de pe ramura else in cazul in care exista, daca nu se trece la instructiunea urma-toare.
EXEMPLE :
1. Sa se scrie un program care calculeaza f(x) pentru x un nu-mar dat si f(x)= {2x-1, x<1}
{-1+sqr*(x), x>=1}
program functie ;
var x, f: integer;
begin
write ( Scrie x=);
readln (x);
if x<1 then
f= 2*x-1
else
f=-1+sqr*(x);
write (valoarea lui f=; f:4);
readln;
end.
2. Se citesc de la tastatura 3 numere reale a,b si c.Sa se verifice daca aceste numere pot fi laturile unui triunghi.Daca da sa se calculeze aria triunghiului, apoi sa se determine natura triunghiului in functie de laturi.
program exemplu ;
var p, s, a,b,c :real ;
begin
writeln (a=);readln(a);
writeln (b=);readln(b);
writeln (c=);readln(c);
if (a>0) and (b>0) and (c>0) and (a+b>c) and (a+c>b) and (b+c>a) then
begin
p:=(a+b+c)/2
A:=sqrt p*(p-a)*(p-b)*(p-c);
if (a=b) or (b=c) or (a=c) then
writeln(Triunghiul este isoscel)
if a=b=c then
writeln(Triunghiul este echilateral)
else
writeln(Triunghiul este oarecare)
readln;
end.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Limbajul Pascal.doc