Extras din referat
144.1 ELABORAREA TEMEI DE REALIZAT
Tema pe care o voi aborda in acest proiect se numeste Gestiunea activitatii unei tipografii si anume a tipografiei S.C. Alba Print S.A. cu sediul in localitatea Petresti, judetul Alba. Fiind una din cele mai mari tipografii din tara apare nevoia unui program care sa ofere o solutie completa pentru gestionarea comenzilor, datelor legate de furnizori, clienti, stocuri disponibile, comenzi, produse, preturi si intreg sistemul de plati. Acest program raspunde acestor nevoi si are scopul de a creste eficienta si productivitatea in cadrul firmei si totodata de a usura munca angajatilor.
144.2 ANALIZA SISTEMULUI EXISTENT
Intreaga activitate de productie, administrativa si de conducere a societatii evaluate se desfasoara in incinta imobilului aflat in proprietate, situat in Sebes-Petresti, str. 1 Mai, nr. 259, judetul Alba.
Tiparirea produselor se face cu tipare de tip OFFSET (tiparire pe plan). Unitatea s-a dotat si a pus in functiune doua masini performante de tiparit de tip HEIDELBERG, complet automatizate si o masina de tiparit HEIDELBERG IV ultraperformanta. De asemenea are in dotare 2 masini RIOBI pentru tiparire tipizate si 2 stante HEIDELBERG montate in sala noua de productie.
Alte dotari:
-5 calculatoare PENTIUM IV;
-3 imprimante speciale (min 1200 Dpi) Brother, Minolta
-scaner pentru preluarea imaginilor ofertelor;
-imprimanta PAGO cu cap termic pentru etichete pe rola;
-masini de faltuit, canelat, perforat, legat, lipit, etc.
Tehnologia relativ noua, realizata dupa anul 1999 de capacitate medie, cu performante tehnologice competitive, atrage o multime de clienti, atat firme mici si persoane fizice cat si firme de prestigiu precum CISEROM S.A. sau HEIDI. Aceasta atrage dupa sine nevoia unei bune organizari si
gestionari a intregii activitati pe care o implica procesul de productie si ca atare nevoia unui program competent.
144.3 CARACTERISTICILE FIRMEI:
144.3.1 SCURT ISTORIC AL FIRMEI
Societatea commerciala ALBA PRINT S.A. Petresti este o firma cu capital integral privat si a fost infiintata in anul 1992 de un grup de 8 actionari, personae fizice cu un capital social de 214000000 lei, din care 122940800 lei reprezinta aporul in natura(utilaje si masini tipografice din Elvetia).
In 1998 societatea comerciala cu raspundere limitata s-a constituit in societate comerciala pe actiuni si a marit capitalul social prin aport in lei la 500000000 lei (20000 actiuni a cate 25000 lei fiecare), fara modificarea cotelor de participare initiale.
Societatea comerciala ALBA PRINT S.A. este o societate cu o anumita experienta in domeniul tipografiilor fiind deja cunoscuta si in afara granitelor.
144.3.2 DESCRIEREA PROCESULUI TEHNOLOGIC
Societatea produce imprimate de toate tipurile: carti, etichete, carti de vizita, material publicitar, hartie sau scrisori, plicuri, ambalaje, afise, illustrate, invitatii, bibliorafturi cu activitate principala.
Societatea cumpara si vinde marfuri comerciale, masini si unelte anexe productiei. Societatea presteaza servicii grafice de orice tip, culegere de texte, oferind servicii complete ale unei edituri: redactarea si editarea cartilor, a revistelor, a ilustratelor si a tipariturilor de orice fel.
Societatea are incheiate contracte cu principalii clienti si furnizorii de materie prima. Multe materiale sunt procurate de pe piata libera.
Societatea are un regulament de functionare si un regulament de ordine interioara. Datorita numarului redus de personal unii angajati au pe langa functia de baza si alte atribute complementare.
144.3.3 NOMENCLATURA PRODUSELOR FIRMEI
Asa cum rezulta din statutul societatii, activitatea de baza este tiparirea si comercializarea de imprimate de toate tipurile (carti, caiete, etichete, formulare, plicuri, afise etc.).
Intreaga activitate de productie, administrativa si de conducere a societatii evaluate se desfasoara in incinta imobilului aflat in proprietatii, situate in Sebes Petresti, str. 1 Mai, nr. 259, judetul Alba.
Tiparirea produselor se face cu tipare de tip OFFSET (tipare pe plan). S.C. ALBA PRINT dispune de un laborator foto ultramodern, dotat cu masini de contact pentru realizarea placilor fotosensibile si masini de developat filme fototehnice. Pantoanele care e utilizaza pentru amestecul vopselelor garanteaza ca la o viitoare comanda sa se obtina exact aceeasi nuanta de culoare.
Fiecare comanda este preluata de o echipa ALBA PRINT care o supravegheaza pana la ajungerea ei la clienti. Aceasta echipa controleaza fiecare faza a procesului de productie, iar la nevoie cererea poate fi satisfacuta in cateva ore.
144.3.4 PIETELE DE BAZA ALE FIRMEI
Piata de aprovizionare
Materiale aprovizionate: hartie, cartoane, cerneluri, filme, placi fotosensibile, stante, consumabile.
Sursede aprovizionare:
- din import (direct sau prin intermediari) solutii, hartie speciala cca. 45% din total;
- din tara (direct sau prin intermediari) hartie editie, filme cca. 53% din total;
- cu materialele clientilor cca. 2% din total.
Pe termen scurt se poate aprecia o tendinta de mentinere relativ constanta a structurii pietei de aprovizionare.
Piata de desfacere
Piata de desfacere a societatii este structurata pe produse si clientele.
Afacerea societatii depinde in buna masura de situatia financiara a clientilor importanti. Pe termen mediu se poate aprecia o tendinta de crestere a structurii pietei de desfacere in special in judetul Alba. In postura de cumparatori a produselor oferite de firma apar atat diverse firme comerciale, cat si persoane fizice.
144.3.5 PRETURILE STRATEGI ALE FIRMEI
Pentru mentinerea clientilor fideli si pentru o achizitionare de noi clienti firma apeleaza la o serie de strategi ale pretului cum ar fi:
- stabilirea pretului pe criterii geografice, adica determinarea pretului produselor vandute la clienti mai indepartati;
- acordarea de rabaturi si bonificatii, firma putand practica rabaturi pentru plata in numerar, pentru cumpararea de marfuri in cantitati mari, reduceri de natura functionala, rabaturi sezoniere si bonificatii propri-zise;
- practicarea unor preturi promotionale, care pot lua forma vanzarilor in pierdere, a practicilor unor preturi speciale, a rabaturilor pentru palta imediata a produselor cumparate, a achizitionarii pe credite cu dobanda redusa si a reducerilor de natura psihologica;
- practicarea unor preturi differentiate, pe care firma le stabileste pentru anumite categorii de consumatori, produse, marci, locuri si momente de achizitionare a marfurilor;
- o alta strategie ar fi corelarea pretului cu mixul de produs, firma stabilind preturi diferite pentru o serie de produse care fac parte dintr-o linie de produs, pentru caracteristicile suplimentare, pentru asa numitele produse captive, pentru produsele derivate si pentru pachetele de produse.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Gestiunea Activitatii unei Tipografii.doc