Gestionarea bazelor de date pentru controlul accesului într-o instituție

Referat
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 1420
Mărime: 135.69KB (arhivat)
Publicat de: Dominic Iorga
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. 1. Consideratii generale 3
  2. 2. Analiza structurala 4
  3. 2.1 Identificarea entitatilor 4
  4. 2.2 Identificarea atributelor 4
  5. 3. Crearea si popularea bazei de date 5
  6. 4. Introducerea datelor in tabele 6
  7. 4.1 Interogarea tabelelor (Queries) 6
  8. 5. Concluzii 9

Extras din referat

1. Consideratii generale:

Pentru obtinerea unor sisteme de lucru competitive si eficiente este necesara utilizarea tehnicilor noi de gestionare a datelor si informatiilor. In acest mod putem obtine o mai buna organizare a activitatilor si o fluidizare a desfasurarii proceselor aferente lor.

Volumul mare de date vehiculate, necesitatea stocării lor şi regăsirea rapidă a anumitor informaţii sunt numai câteva dintre cauzele care au condus la apariţia colecţiilor de date organizate, numite şi baze de date (databases).

Bazele de date sunt colectii de date operationale înregistrate pe suport adresabil, aflate în interdependenta logica, împreuna cu descrierea datelor si a relatiilor dintre ele si care sunt prelucrate în aplicatiile informatice ale unei organizatii. Baza de date permite operatii de introducere, stergere, actualizare si interogare a datelor.

Bazele de date oferă utilizatorilor o serie de avantaje, cum ar fi:

- reducerea redundanţei datelor prin proiectarea unitară a bazei şi evitarea suprapunerii unor informaţii;

- păstrarea consistenţei datelor prin propagarea actualizărilor dintr-un fişier la nivelul întregii baze de date;

- partajarea datelor între utilizatorii aceleiaşi aplicaţii, dar şi între aplicaţii diferite;

- securitatea datelor prin verificarea accesului utilizatorilor pe bază de parolă şi prin autorizarea operaţiilor de întreţinere de către administratorul bazei de date.

Bazele de date implică constituirea de colecţii de date structurate, dar şi existenţa unui software de întreţinere şi de exploatare a acestor structuri. În ceea ce priveşte organizarea, bazele de date au evoluat de la simple structuri de date numerice şi de tip text la stocarea de imagini, sunete şi alte elemente multimedia. Programele de întreţinere şi de exploatare a bazelor de date au fost cuprinse într-un ansamblu numit Sistem de Gestiune a Bazelor de Date – SGBD (Database Management System).

Sistemul de Gestiune a Bazelor de Date este un software care gestionează o bază de date şi permite utilizatorului să interacţioneze cu aceasta.

Funcţiile unui SGBD sunt următoarele:

- definirea structurii bazei de date şi stocarea datelor;

- accesarea datelor în regim mono sau multi-user: interogare, modificare, ştergere, adăugare;

- întreţinerea bazei de date: păstrarea consistenţei şi a integrităţii datelor, compactarea şi reorganizarea bazei de date;

- securitatea bazei de date: salvarea şi recuperarea datelor în caz de incident, protecţia la acces neautorizat.

Proiectarea unei baze de date înseamnă transformarea cerinţelor utilizatorului într-o structură care conţine tabele, interogări, rapoarte, module de program. Pentru o proiectare eficientă, datele sunt separate în tabele în scopul minimizării spaţiului de stocare şi al îmbunătăţirii performanţelor. Conectarea informaţiilor se face ulterior prin intermediul relaţiilor dintre tabele.

2. Analiza structurala:

Cu ajutorul programului “Postgresql” s-a creat o baza de date prin intermediul careia se realizeaza controlul accesului intr-o institutie. Scopul acesteia este sa evidentieze identitatea vizitatorilor institutiei, sa stabilesca drepturile fiecarui utilizator cu privire la acesarea anumitor regiuni si intervalul de timp in care se poate realiza accesul in cladire. Structura bazei de date este tabelarea si permite accesarea rapida a informatiilor stocate initial cat si interogarea acestora, modificarea in functie de necesitati sau stergerea datelor care nu mai sunt de actualitate.

2.1 Identificarea entitatilor:

Pentru realizarea temei propuse s-au creat trei entitati:

- Utilizatori

- Drepturi acces

- Orar acces

2.2 Identificare atributelor

Fiecare entitate contine un numar de atribute dupa cum urmeaza :

Atribute entitatea UTILIZATORI:

- ID card acces

- Nume

- Prenume

- Adresa

- CNP

- Serie si numar CI

Atribute entitatea DREPTURI ACCES:

- ID card acces

- Denumire departament

- Denumire usa

Atribute entitatea ORAR ACCES:

- ID card acces

- Usa accesata

- Ora

Preview document

Gestionarea bazelor de date pentru controlul accesului într-o instituție - Pagina 1
Gestionarea bazelor de date pentru controlul accesului într-o instituție - Pagina 2
Gestionarea bazelor de date pentru controlul accesului într-o instituție - Pagina 3
Gestionarea bazelor de date pentru controlul accesului într-o instituție - Pagina 4
Gestionarea bazelor de date pentru controlul accesului într-o instituție - Pagina 5
Gestionarea bazelor de date pentru controlul accesului într-o instituție - Pagina 6
Gestionarea bazelor de date pentru controlul accesului într-o instituție - Pagina 7
Gestionarea bazelor de date pentru controlul accesului într-o instituție - Pagina 8
Gestionarea bazelor de date pentru controlul accesului într-o instituție - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Gestionarea Bazelor de Date pentru Controlul Accesului intr-o Institutie.doc

Alții au mai descărcat și

Grilă sisteme informaționale de gestiune - Access

Adăugarea de câmpuri la o tabelă se face în modul de vizualizare:...... Previzualizare inaintea imprimarii Aplicarea unei restrictii de...

Hackeri

Hackerii sunt pasionati ai informaticii, care, de obicei au ca scop „spargerea” anumitor coduri, baze de date, pagini web etc. Ei sunt considerati...

Baze de Date

3.Introducere in bd si sgbd-uri Definitie: Numim baza de date o colectie partajata de date aflata in interdependenta logica impreuna cu o...

Te-ar putea interesa și

Gestiunea Analitică a Materialelor

1. INTRODUCERE Evoluţia tehnicii de calcul a dus la o creştere substanţială a capacităţii de memorare şi a vitezei de prelucrare a datelor. Astfel...

Acordul Schengen

Acordul Schengen, numit dupa oraselul din Luxemburg unde a fost semnat la data de 14 Iunie 1985 de catre : Germania, Franta, Belgia, Olanda si...

Elveția - politici și strategii în turismul mondial

CAPITOLUL I ELVEŢIA – CARACTERIZARE GENERALĂ 1.1. CRITERII GEOGRAFICE Situată în inima Europei Centrale, Elveţia se defineşte fizic ca un castel...

Ariile naturale protejate din Elveția

Capitolul I Prezentarea Generala a Elvetiei 1.1. Asezare geografica Situată în inima Europei Centrale, Elveţia se defineşte fizic ca un castel...

Organizarea ariilor protejate în Elveția și valorificarea acestora prin turism

Parcurile naţionale prin însuşi actul lor de naştere¹, au fost organizate în scopul de a conserva natura în beneficiul şi pentru agrementul...

Monografie BRD

Cap1. BRD – Groupe Société Générale – scurtă prezentare BRD – Groupe Société Générale este o persoană juridică constituită potrivit legii, ca...

Administrația centrală de stat - guvernul - studiu comparativ Spania și Franța

I. TITLUL LUCRARII SI JUSTIFICAREA ACESTUIA In ceea ce priveste sistemul administrativ al Uniunii Europene, acesta este alcatuit din 27 de...

Primăria perfectă, deschisă spre E-Guvernare

E-guvernarea este un termen din ce în ce mai folosit în ziua de azi, mai ales de către cetăţenii care îşi doresc servicii de calitate din partea...

Ai nevoie de altceva?