Expresia cea mai cuprinzatoare a misterului prin care forta si sensibilitatea se contopesc apare in imaginea femeii. Marile opere literare ar fi de neconceput in absenta personajului feminin care iradiaza tulburator emotie, naivitate, vulnerabilitate, dar si vointa sau pasiune cotropitoare. Destinul umanitatii este marcat, iremediabil, de prezenta feminina, in multiplele ipostaze ale iubirii materne sau ale iubirii erotice,ale sfintei sau senzualei, ale umilei sau ale orgolioasei. Daca romantismul vede in femeie fie reflectarea ideala a fapturilor angelice, fie patimase intruchipari demonice, realismul cauta sa reprezinte veridic conditia femeii. In realism, personajele feminine se raporteaza, in general, la trei factori: societatea, familia si propriile aspiratii de natura afectiva, intelectuala etc. Desi sunt percepute ca fiinte fragile, lipsite de autonomie, ele influenteaza decisiv evolutia personajelor masculine, a caror devenire depinde de modul de manifestare a fiintei feminine din imediata apropiere. IUbirea "Probabil nici nu exista decat un singur lucru cu un grad mai mare de intimitatte ca iubirea: cel care s-ar putea numi "sentiment metafizic"' sau, daca vrem, impresia radicala pe care o avem despre Univers."(Ortega y Gasset, "Studii despre iubire") "Exista situatii in care, fara sa-si dea seama, fiinta omeneasca marturiseste portiuni intinse din intimitatea sa decisive, din ceea ce este ea in mod authentic. In alegerea iubitei, barbatul isi reveleaza fondul essential, ceea ce si femeia face in alegerea iubitului. Tipul uman pe care-l preferam in celalalt schiteaza profilul propriei noastre inimi."(idem) Iubirea este o tema literara inepuizabila, pentru ca acest sentiment
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).