Este o scriitoare a perioadei interbelice care s-a format in cadrul gruparii din jurul revistei Viata romaneasca, dar a fost atrasa de personalitatea lui Eugen Lovinescu, de activitatea cenaclului Sburatorul, in cadrul caruia si-a citit romanele pe masura ce le scria (n-a intrerupt prietenia cu Garabet Ibraileanu). Sciitoarea impune un model care repeta modelul literaturii romane: evolutia de la subiectiv la obiectiv. Romanul Concert din muzica de Bach, al doilea din ciclul Hallipilor este considerat o capodopera, un roman la granita dintre romanul traditional si romanul modern. Elementele moderne sunt reprezentate de universul recreat citadin; tipul literar citadinul, burghezul (nu intelectualul); fiecare traieste o poveste, in afara caminului conjugal (intamplarile nu mai trimit la ascensiunea lor); povestea lor este imorala, stiuta de intreaga lume, dar pastrata in tacere; aceasta lume sufera de o boala reala (cancer, ftizie, boala de nervi), boala care se constituie intr-o metafora: intreaga societate este bolnava, discursul narativ este heterodiegetic, fie din pespectiva unui narator omniscient (de tip balzacian), fie din pespectiva unui narator martor: Mimi si Nory inrudite, inrudite cu toate personajele, care circula prin toate casele si sunt martore la toate secretele; personajele sunt cuplate in cupluri: profesorul Rim si doctorita Lina, printul Maxentiu si A., Draganescu si Elena; cuplurile sunt sparte de al treilea personaj: pentru primul cuplu Sia, fata Linei facuta cu Lica trubadurul si muzicianul Marcian. Intreg romanul consta dintr-o suita de pregatiri ale unui concert din muzica de Bach, concert care nu se va tine, dar va fi inlocuit de moartea Siei. Elementele traditionale sunt: perspectiva obiectiva, omniscienta initiala (balzaciana), interesul pentru detaliul semnificativ (balzacian), preferinta pentru imaginea de ansamblu care reuneste toate personajele pusa insa in final: la inmormantarea Siei se intalnesc toate personajele. ...
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.