Vizita este forma conexa de studiere a istoriei prin deplasarea organizata la un obiectiv istorico - cultural (muzee sau monumente istorice), cu scop instructiv - formativ. Vizitele cu caracter istoric sunt planificate atunci cand este intocmita planificarea anuala si trimestriala a materiei in asa fel incat ele sa nu rapeasca din timpul liber si pentru invatare a elevilor, sa nu coincida cu alte activitati si sa nu dezechilibreze bugetul de timp rezervat prntru fiecare obiect de invatamant. Vizitele parcurg aceleasi etape ca si excursiile si se pot desfasura premergator studierii unei teme, in timpul studierii ei sau in faza evaluarii si recapitularii acesteia. Curriculum-ul scolar la Istoria romanilor pentru clasa a IV - a cuprinde notiunile de baza care urmeaza a fi insusite de elevi prin activitati de invatare specifice varstei lor, in noul plan-cadru. Pentru a asigura intelegerea continutului noului curriculum la Istoria romanilor - clasa a IV - a, in conditiile repartizarii in trunchiul comun a unei jumatati de ora saptamanal, in unitatea noastra s-a procedat la extinderea predarii disciplinei Istoria romanilor cu inca o jumatate de ora in cadrul curriculum-ului la decizia scolii. In acest context , insistam asupra continutului unor unitati de invatare , in mod deosebit a celor referitoare la cunoasterea trecutului tarii, pornind de la familiarizarea elevilor cu aspecte legate de evolutia localitatii Pascani si a imprejurimilor sale. Astfel, in cadrul proiectarii didactice la disciplina Istoria romanilor - clasa a IV-a, au fost introduse activitati de invatare care sa asigure realizarea obiectivelor de referinta specifice fiecarui obiectiv cadru , dupa cum urmeaza: O1- Perceperea, intelegerii si reprezentarea timpului si a spatiului istoric; -elaborarea unor planuri (schite) ale zonei Pascani; -utilizarea informatiilor de la alte discipline de studiu ( Geografia Romaniei, Stiinte etc.). O2-Observarea si relationarea elementelor de istorie locala pe baza diverselor surse: - selectarea si prezentarea unor informatii cu referire la comunicarea locala; - observarea si interpretarea colectiilor din muzee; - observarea si comentarea unor imagini, texte, obiecte etc. O3 - Cunoasterea, intelegerea si utilizarea unui limbaj specific istoriei; -citirea si comentarea textelor si imaginilor referitoare la istoria locala; -vizite la monumentele istorice din zona Pascani: Casa " Iordachi Cantacuzino" din Pascani, Biserica " Sfintii Voievozi Mihail si Gavril"din Pascani, Palatul "Al. I. CUZA" din Ruginoasa, Casa memoriala "V. Alecsandri" din Mircesti, etc. ; -vizite la statiunea arheologica de la Cucuteni - Baiceni; - vizite la muzeele din municipiul Iasi; -alcatuirea de compuneri cu continut istoric; -dezbateri pe teme istorice. O5 - cunoasterea si dezvoltarea relatiilor dintre om si mediul inconjurator; La predarea unitatii de invatare " Din trecutul localitatii", au fost prezentate urmatoarele: a) Urme arheologice din Pascani Elevilor li s-a prezentat faptul ca pozitia geografica a municipiului Pascani si a imprejurimilor sale, cat si conditiile prielnice de viata au favorizat locuirea acestor meleaguri inca din epoca straveche .Descoperirile arheologice de la Fantanele - Pascani - ,Blagesti - Pascani, Sodomeni - Pascani, Lunca - Pascani, Topile , Valea Seaca, Contesti, Bratesti, Cucuteni - Baiceni etc., dovedesc ca teritoriul municipiului Pascani si imprejurimile acestuia, ca si intregul teritoriu al tarii noastre, au fost locuite din cele mai vechi timpuri si pana astazi. Continuitatea si intensitatea de locuire sunt atestate prin vestigiile si materialele arheologice descoperite, care ilustreaza convingator toate treptele de dezvoltare ale culturii si civilizatiei umane cunoscute.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).