Henri Coandă - părintele aviației reactive

Referat
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 1215
Mărime: 2.30MB (arhivat)
Publicat de: Iuliu Lungu
Puncte necesare: 6
istoria tehnicii sibiu 2011

Extras din referat

S-a nascut la 7 iunie 1886, in Bucuresti. A urmat cursurile Colegiului "Sf. Sava" din Bucuresti si ale Liceului Militar din Iasi, apoi Scoala Militara de Artilerie din Bucuresti, pe care a absolvit-o in 1905. A studiat la Scoala Superioara de Aeronautica si constructii mecanice de la Paris, dar si la Liege, Montefiore unde este realizatorul primului avion cu reactie din lume, incercat de el insusi in 1910, la Issy-les- Moulineaux (Franta), avion ce a fost prezentat si la Salonul International de Aeronautica de la Paris.

In 1967 a fost incununat cu titlul de Doctor Honoris Cauza al Institutului Politehnic Bucuresti, a devenit membru al Academiei Romane (1970), presedinte al Institutului pentru Creatie Stiintifica si Tehnica Bucuresti (1971), membru al Societatii Aeronautice Engleze. Fiind preocupat de tanar de probleme de aeronautica, realizeaza, de-a lungul anilor, in tara si in strainatate, numeroase inventii si prototipuri, studiind intens acest domeniu. A construit modele de rachete (1906), macheta de avion cu motor, racheta cu combustibil solid, planoare, a studiat fenomenele aerodinamice din jurul aripilor (pe un stand original construit cu ajutorul lui Gustave Eiffel si Paul Painleve si montat pe o locomotiva de exploatare); construieste primul avion bimotor in 1911, avioane militare (Anglia, 1911-1914), aparate de ochire pentru avioane (1911), tun fara recul, rezervoare si cisterne de beton pentru combustibili, case prefabricate, instalatii pentru desalinizarea apei de mare. A avut peste 250 de brevete de inventie.

Henri Coanda este realizatorul primului avion cu reactie din lume, incercat de el insusi in 1910, la Issy-les- Moulineaux (Franta), avion ce a fost prezentat si la Salonul International de Aeronautica de la Paris.

Constructia avionului “Coanda 1910” a fost precedata de numeroase experimente de aerodinamica, intrate in atentia oamenilor de stiinta si constructorilor aeronautici.Pentru avionul sau cu reactie Coanda a trebuit sa inventeza aproape totul .

Preview document

Henri Coandă - părintele aviației reactive - Pagina 1
Henri Coandă - părintele aviației reactive - Pagina 2
Henri Coandă - părintele aviației reactive - Pagina 3
Henri Coandă - părintele aviației reactive - Pagina 4
Henri Coandă - părintele aviației reactive - Pagina 5
Henri Coandă - părintele aviației reactive - Pagina 6
Henri Coandă - părintele aviației reactive - Pagina 7
Henri Coandă - părintele aviației reactive - Pagina 8
Henri Coandă - părintele aviației reactive - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Henri Coanda - Parintele Aviatiei Reactive.doc

Alții au mai descărcat și

Dinastia Tudorilor

In secolul XVI un rege sarac ar fi însemnat un rege slab, un rege fara putere asupra parlamentului si nobilimii. Henric al -VII-lea este primul...

Despre Democrațiile Particulare

Are o însemnatate simbolica faptul ca Journal of Democracy – forul numarul unu al teoriei tranzitiei democratice – publica în primul sau numar pe...

Caracterizare generală a epocii elenistice

Termenul elenistic a fost folosit mai intai pentru a desemna limba greaca, pentru ca in secolul al XIX-lea termenul sa desemneze perioada istorica...

Ai nevoie de altceva?