Extras din referat
Manualul calitatii este principalul document care prezinta masurile adoptate pentru intocmirea profilului standard la produsul : hartie prin abordarea unui sistem de management al calitatii.
Manualul calitatii serveste ca document de referinta care asigura:
- satisfacerii cerintelor si asteptarilor clientilor;
evaluarii obiective si permanente a furnizorilor;
imbunatatirea continua a performantelor organizatiei.
Efectuarea auditurilor calitatii, a analizelor managementului, a
monitorizarii si verificarilor / inspectiilor efectuate asupra proceselor si
activitatilor desfasurate;
Instruirea personalului asupra principiilor fundamentale, a cerintelor SMC,
a metodelor si documentelor utilizate.
Prezentul manual al calitatii este si documentul prin care firma care se ocupa cu fabricarea produsului : hartie prezinta in fata clientilor si a organismelor de certificare in vederea analizarii sistemului de management al calitatii aplicat si acceptarii sale ca furnizor al produselor din domeniul sau de activitate.
Domeniu
Sistemul de management al calitatii se aplica pentru ;
“Producerea si comercializarea urmatoarelor produse:
Hartii pentru ambalaj;
Hartii scris-tipar;
Hartii tehnice-suport;
Hartii igienico-sanitare;
Articole din hartie.”
Documente de referinta
1 ISO 9000: 2000 -“ Sisteme de management al calitatii.
- Principii fundamentale si vocabular”.
2 ISO 9001: 2000 -“Sisteme de management al calitatii. Cerinte”
3 SR ISO 10011 - “ Ghid pentru auditarea sistemelor calitatii”
Partea 1: 1994 “ Auditare
Partea 2: 1993 “ Criterii de calificare pentru auditorii sistemelor calitatii”;
Partea 3: 1994 “ Conducerea programelor de audit”;
4 SR ISO 10013: 1997- “ Ghid pentru elaborarea manualelor calitatii”
Definitii
Definitiile utilizate sunt conforme cu ISO 9000:2000 (inclusiv capitolul respectiv);
definitiile nu cuprind si notele respective din standard.
Termeni referitori la calitate
Calitate : masura in care un ansamblu de caracteristici
indeplinesc cerintele
Cerinta : nevoie sau asteptare care este declarata, in general
implicita sau obligatorie.
Clasa : categoria sau rang dat diferitelor cerinte referitoare la
calitate pentru produse, procese sau sisteme avand aceeasi
utilitate functionala
Satisfactia clientului : perceptia clientului despre masura in care
cerintele clientului au fost indeplinite.
Termeni referitori la management
Sistem de management al calitatii: sistem de management prin care se orienteaza si se controleaza o organizatie in ceea ce priveste calitatea.
Politica referitoare la calitate: intentii si orientari generale ale unei organizatii referitoare la calitate asa cum sunt exprimate oficial de managementul de la cel mai inalt nivel.
Obiectiv al calitatii: ceea ce se urmareste sau este avut in vedere referitor la calitate.
Planificarea calitatii: parte a managementului calitatii concentrata pe stabilirea obiectivelor calitatii si care specifica procesele operationale si resursele aferente necesare pentru a indeplini obiectivele calitatii
Controlul calitatii : parte a managementului calitatii concentrata pe indeplinirea cerintelor referitoare la calitate.
Asigurarea calitatii: parte a managementului calitatii concentrata pe furnizarea increderii ca cerintele referitoare la calitate vor fi indeplinite.
Imbunatatirea calitatii : parte a managementului calitatii concentrata pe cresterea abilitatii de a indeplini cerinte ale calitatii.
Eficacitate :masura in care activitatile planificate sunt realizate si sunt obtinute rezultatele planificate.
Eficienta : relatia dintre rezultatele obtinute si resursele
utilizate
Termeni referitori la organizatie
Organizatie : grup de persoane si facilitati cu un ansamblu de responsabilitati, autoritati si relatii determinate.
Structura organizatorica : ansamblu de responsabilitati, autoritati si relatii dintre persoane
Infrastructura: sistem de facilitati, echipamente si servicii necesare pentru functionarea unei organizatii.
Parte interesata: persoana sau grup care are un interes legat de
performanta sau succesul unei organizatii.
Termeni referitori la proces si produs
Proces : ansamblu de activitati corelate sau in interactiune care transforma intrari în iesiri.
Produs : rezultat al unui proces.
Proiectare si dezvoltare: ansamblu de procese care transforma cerinte in caracteristici specificate sau in specificatii ale unui produs, proces sau sistem.
Procedura: mod specificat de desfasurare a unei activitati sau a unui proces.
Termeni referitori la conformitate
Actiune preventiva: actiune de eliminare a cauzei unei neconformitati potentiale sau a altei posibile situatii nedorite.
Actiune corectiva: actiune de eliminare a cauzei unei neconformitati detectate sau a altei situatii nedorite.
Reprelucrare : actiune asupra unui produs neconform pentru a-l face conform cu cerintele
Corectie: actiune intreprinsa pentru a elimina o neconformitate constatata.
Reclasare : modificarea clasei unui produs neconform pentru
a-l face conform cu cerinte care difera de cele initiale
Reparare: actiune asupra unui produs neconform de a-l face acceptabil pentru utilizarea intentionata
Rebutare: actiune asupra unui produs neconform pentru a impiedica utilizarea acestuia in scopul initial.
Derogare dupa fabricatie : autorizare de utilizare sau eliberare a unui produs care nu este conform cu cerintele specificate.
Derogare inainte de fabricatie: autorizare de a se abate de la cerintele specificate initial pentru un produs inainte de utilizare.
Eliberare : autorizatie de a trece la urmatoarea etapa a unui
proces
Termeni referitori la documentatie
Document: informatia impreuna cu mediul sau suport.
Exemple: Inregistrare, specificatie, document procedura, desen, raport, standard.
Specificatie: document care stabileste cerinte.
Manualul calitatii : document care descrie sistemul de management al calitatii al unei organizatii.
Inregistrare: document prin care se declara rezultate obtinute sau furnizeaza dovezi ale activitatilor realizate
Preview document
Conținut arhivă zip
- Economia Romaniei la Sfarsitul Secolului al XIX-lea Inceputul Secolului al XX-lea.doc