Comparatii Cu Ritul Dionisiac

Extras din referat Cum descarc?

Un tabel morfologic comparativ va confirma, speram, disjungerile, sporind in acelasi timp numarul dilemelor care isi asteapta inca raspunsul: Sintaxa dionisiaca (ekstasis, enthousiasmos etc.) duce spre ilimitare, indeamna fiinta la dezmarginire Grotescul, frenezia dionisiacului (ca si morfologia cortegiului care participa la rit: sileni, satyri, Pan etc.) dezantropomorfizeaza Grupul elibereaza individul (bachante, bakhoi) Tragedia se mentine intr-un spatiu antropomorfizant strict delimitat Spatiul freneziei dionisiace e a-moral: coercitiile sociale, politice dispar, grupul elibereaza fortele adanci, pre-morale ale adeptului Finalitatea dionisiacului e viata in intreaga ei plenitudine Mania (nesabuinta derivata din exces) e echivalenta cu greseala, vina (harmata): aici incepe criza tragica, drumul fiintei spre ropria-i destructie Omul tragic e inchis intr-un timp ireversibil, inchis in existenta (s-a vorbit in acest sens de existentialismul dintotdeauna al tragediei) Grupul (reprezentat de Cor) actioneaza ca instanta punitiva; individul tragic e solitar, nu poate afla protectie la nivelul grupului Tragicul evolueaza in perimetrul unei moralitati stricte, determinante Finalitatea tragicului e moartea; criza tragica e doar amanarea acesteia, neexistand posibilitatea iesirii din ecuatia 148 Guy Rachet retine23, pentru a discuta conversia fondului originar al jocurilor tragice sprintare, doua nume des pomenite si de catre autorii antici: Arion din Metina (sf. sec. VII i. e. n.) si, putin mai tarziu, Epigene din Sicyona. Lexiconul bizantin Suda (sf. sec. X e. n. ), luat ca referinta de majoritatea specialistilor, decreteaza ca intre Thespis si primul tragic, Epigene din Sicyona, s-ar intercala alte 14 nume. Confuzia e deplina: tot Suda precizeaza ca Arion a inventat tropos -ul, adica modul sau cantul tragic24. Lui Arion i se atribuie, in general, doua lucruri: intercalarea satyrilor in reprezentatiile ditirambice si disciplinarea improvizatiilor, prin impunerea unui registru vocal sacadat, regulat; consecinta lezeaza orgoliul Atenei, fiindca afirma ca tragedia s-ar fi nascut in alta parte (Corint), Thespis fiind vestit doar pentru introducerea ei in cetatea-stat a Atticii.
Epigene din Syciona e foarte important pentru ecuatia finala privind evolutia genului tragic: dupa Herodot (Istorii, cartea a V-a, LXVII25), sicyonienii venerau un sanctuar al eroului Adrastos, fiul lui Talaos, situat tocmai in piata sicyonienilor. Sicyonienii ii aduceau cinstiri lui Adrastos si, printre alte ritualuri, sarbatoreau prin dansuri tragice patimirile lui. Eroul cade - ca si Homer, de altfel - sub incidenta unei reforme religioase cu iz politic discriminatoriu, operate de catre Cleisthenes: neputandu-l elimina pe Adrastos, care era regele sicyonienilor, Cleisthenes aduce in prytaneu vestigiile eroului teban Melanippos, dubland cultul focalizat al lui Adrastos ...


Fisiere in arhiva (1):

  • Comparatii Cu Ritul Dionisiac
    • Referat.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!