Comisia Europeană - Dacian Cioloș comisar european

Referat
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 3338
Mărime: 26.42KB (arhivat)
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Conf. univ. dr. Mriana Cojoc
Universitatea Ovidius Constanta Facultatea de Istorie si Stiinte Politice Masterat : Antropologie si Istorie Europeana

Extras din referat

Dintre institutiile comunitare , Comisia , care a luat denumirea de Comisia Uniunii Europene ( UE ) , este , evident , cea mai originala in comparatie cu celelalte organisme majore : Consiliul si Parlamentul

Originea Comisiei Europene Pana la tratatul de fuziune (Tratatul de la Bruxelles din 8 aprilie 1965 ) , fiecare dintre institutie avea propiul sau executiv : Inalta autoritate pentru CECO , Comisia pentru CECA si CEE Incepand cu 1 iulie 1967 , data intrarii in vigoare a tratatului de la Bruxelles, nu exista decat o singura comisie , fara sa fie vorba de vreo fuziune , insa astazi CECO si CEEA sunt de-a dreptul marginalizate

Comisia este compusa din 20 de membri , de cand au fost admise si Austria , Finlanda si Suedia , la 1 ianuarie 1995 Declaratia numarul 15 , inserata in Actul final al Tratatului UE , prevedea ca problema a structurii sa fie examinata pana la sfarsitul anului 1992

Proiectul a esuat , Conferinta interguvernamentala neputand sa depaseasca divergentele dintre state Acest numar poate fi oricand modificat de catre Consiliu , eventualitate care pare putin probabila

In perspectiva unei viitoare extinderi , s-a hotarat ca fiecare stat sa fie reprezentat de o singura nationalitate , cu posibilitatea unei modificari ulterioare a ponderii in Consiliu Negocierile asupra acestui punct vor fi dificile

Inainte , guvernele tarilor interesate operau desemnarile in comisie , pe o perioada de 4 ani , cu posibilitatea de realegere Concret , fiecare stat isi propune candidatii. Din 1981 insa ( Comisia Thorn ) , s-a practicat un vot de investitie, justificat de un Parlament ales de acum prin sufragiu universal direct Acest vot nu era cerut de tratate si , din punct de vedere juridic , un verdict negativ nu ar fi putut , teoretic , sa constranga Comisia sa se retraga , chiar daca practic , i-ar fi fost greu sa se mentina pe pozitii

Contributiile Tratatului de la Maastricht De la intrarea in functiune in 1995 a Comisiei Santer si ca urmare a Tratatului UE , Comisia beneficiaza de un mandat de 5 ani , conform unei proceduri complexe care urmeaza anumite etape ( articolul 214 CE , fostul articol 158 ) si reuneste guvernele si Parlamentul , acesta din urma avand puterea de a supune fiecare candidat unei audieri aprofundate

Presedintele La prima vedere , atributiile acestuia sunt mai ales de ordin administrativ si protocolar El trebuie sa fie doar primul interpares Defapt , lucrurile se pot schimba : rolul primordial jucat de Jaques Delors este o dovada in plus , problema legitimitatii aflandu-se in centrul dezbaterilor Noul regulament interior al Comisiei ia in considerare aceasta evolutie deoarece el stabileste ( articolul 219 din Tratatul UE , fostul articol 163 ) ca , presedintele trebuie sa se bucure de “ o larga putere discretionara “ in repartizarea sarcinilor in cadrul colegiului , ca si in orice remaniera a acestor sarcini pe parcursul mandatului

Comisia are si presedinti al carui numar afost redus de la 6 la 2 ( in prezent britanicul Neil Kinnoc si spaniola Loyola de Paca Cio del Valle – Lersundi ) prin articolul 217 CE , fostul articol 161 Nominalizarea lor este de competenta Comisiei ; inainte , aceasta se facea prin acordul comun al statelor membre

Fiecare tara dispune de cel putin un reprezentant , iar statele mari ( Germania , Franta , Italia , Marea Britanie , Spania ) au doi reprezentanti , conform unui accord tacit intre tari

Vom remarca procentajul femeilor , care este mai mare , desi inca insuficient , anul 1999 marcand o stagnare in aceasta privinta

Comisia functioneaza ca organ colegial , conform dispozitiilor prezentului regulament si cu respectarea orientarilor politice stabile de presedintele sau.

In conformitate cu orientarile politice stabilitite de presedintele sau , Comisia isi fixeaza prioritatile anual programul sau de activitate

Presedintele poate atribui membrilor Comisiei domenii de activitate speciale , domenii in care ei sunt responsabili in mod expres pentru pregatirea lucrarilor Comisie si executarea deciziilor De asemenea presedintele poate modifica oricand aceste atributii.

Presedintele poate contitui de lucru membrilor Comisiei si desemneaza presedintii acestora

Presedintele asigura reprezentarea Comisiei El desemneaza acei membri ai comisiei care il asista in aceasta sarcina

Comisia , la propunerea presedintelui , poate hotarii asupra unei chestiuni care nu este inscrisa pe ordinea de zi sau cu privire la care documentele de lucru necesare au fost distribuite cu intarziere Ea poate hotari cu majoritate sa nu delibereze asupra unei probleme inscrise pe ordinea de zi

Preview document

Comisia Europeană - Dacian Cioloș comisar european - Pagina 1
Comisia Europeană - Dacian Cioloș comisar european - Pagina 2
Comisia Europeană - Dacian Cioloș comisar european - Pagina 3
Comisia Europeană - Dacian Cioloș comisar european - Pagina 4
Comisia Europeană - Dacian Cioloș comisar european - Pagina 5
Comisia Europeană - Dacian Cioloș comisar european - Pagina 6
Comisia Europeană - Dacian Cioloș comisar european - Pagina 7
Comisia Europeană - Dacian Cioloș comisar european - Pagina 8
Comisia Europeană - Dacian Cioloș comisar european - Pagina 9
Comisia Europeană - Dacian Cioloș comisar european - Pagina 10
Comisia Europeană - Dacian Cioloș comisar european - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Comisia Europeana - Dacian Ciolos Comisar European.doc

Alții au mai descărcat și

Dinastia Tudorilor

In secolul XVI un rege sarac ar fi însemnat un rege slab, un rege fara putere asupra parlamentului si nobilimii. Henric al -VII-lea este primul...

Despre Democrațiile Particulare

Are o însemnatate simbolica faptul ca Journal of Democracy – forul numarul unu al teoriei tranzitiei democratice – publica în primul sau numar pe...

Caracterizare generală a epocii elenistice

Termenul elenistic a fost folosit mai intai pentru a desemna limba greaca, pentru ca in secolul al XIX-lea termenul sa desemneze perioada istorica...

Te-ar putea interesa și

Managementul Public European

Introducere Managementul public european Managementul public se dezvoltă ca domeniu distinctiv al ştiinţei pornind de la elementele sale...

Reforma Politici Agricole Comune după 2013 - Poziția României

INTRODUCERE Comunicarea Comisiei către Consiliu, Parlamentul European, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor intitulată...

Acquis Comunitar

ACQUIS COMUNITAR INTRODUCERE Termenul acquis comunitar desemnează totalitatea drepturilor și a obligațiilor comune care decurg din statutul de...

Reforma PAC

INTRODUCERE Politica Agricolă Comună (PAC) este una dintre primele politici comune ale UniuniiEuropene, fiind fundamentată pe principiile pieţei...

Întreprinzător de succes

Cine spunea că nu avem un brand de ţară puternic? Îl avem şi e chiar unul recunoscut oficial de UE. Magiunul de Topoloveni, alături de alte 1.000...

Politica comercială în Franța

Franţa, cea mai mare ţară a Uniunii Europene, se întinde de la Marea Nordului până la Marea Mediterană. Franţa are o economie industrială avansată...

Uniunea Europeană

Conceptul de integrare ec interstatala Dpdv ec integrarea este un proces prin intermediul caruia 2 sau mai multe piete nationale anterior separate...

Uniunea Europeană

Construcţie sui generis: – Nu este un stat; – Nu este organizatie de cooperare internationala. -Familie de tari democratice -Entitate...

Ai nevoie de altceva?