Date noi legate de istoricul submarinelor românești

Extras din referat Cum descarc?

Despre primul submarin ,,Delfinul" achizitionat de statul Roman din Italia intre 1927 si 1936 s-a scris mult, subiectul fiind unul care a stat in atentia atat a specialistilor in istoria Marinei Romane, cat si a pasionatilor de navigatie, navomodelism si istorie militara. Asta deoarece, nava a reprezentat varful de lance pentru Romania, a unei arme moderne si inovatoare ce avea sa faca furori in timpul conflagratiilor din al doilea razboi mondial. Mai mult, faptele de arme realizate de bravii marinari ce s-au aflat la bordul sau, in timpul razboiului au facut din aceasta unitate a Marinei Romane intre anii 1940-1944 un adevarat simbol, o legenda . Tocmai de aceea, se poate observa ca si in cadrul lucrarilor de specialitate se pune accentul in mare parte pe istoricul misiunilor acestuia in timpul crucierelor din Marea Neagra in anul 1941 si 1942, si mai putin pe istoricul navei dinaintea intrarii Romaniei in razboi, datele legate de constrcutia submarinului, proiectul original, detaliile tehnice - lucru care il facea deosebit de celelalte nave similare si de acelasi profil - precum si istoria sa dupa terminarea conflictului si predarea lui de catre Marina Sovietica inapoi fortelor navale romaensti in 1945, fiind foarte sumare. 
Spre exemplu, este bine cunoscut ca Romania a dispus in timpul celui de-al doilea razboi mondial de trei submarine, ,,Delfinul" comandat santierului naval Quarnaro, din Fiume, Italia, in 1927, alaturi de o nava-baza care sa deserveasca acest submarin, apoi ,,Rechinul" si ,,Marsuinul", care au fost ansamblate la Santierele Navale din Galati intre 1938 si 1941 , insa este de multe ori omis faptul ca cele doua submarine lansate la apa in 1943, erau construite urmand modelul submarinelor germane din clasa I A , modele vechi, desi fiabile in Marea Neagra, depasite din punct de vedere moral. Sa nu uitam ca marina germana la acea data deja dispunea de submarine electerice tip XXI considerate primele submarine moderne de atac, putand ajunge pana la 280m adancime, fiind si primul submarin care naviga sub apa mai rapid decat la suprafata, atingand o viteza de pana la 17,2Nd . Exista pareri conform carora submarinul ,,Delfinul" facea parte din clasa U. Nu exista o asemenea clasa de submarine, insa acest lucru ne duce cu gandul ca sursele analizate de cercetarorii care afirma acest lucru indica proveninenta germana a acestei nave. U-boote, in traducere libera inseamna submarin, din germana, denumirea acestora facandu-se in marina germana cu indicativul U (ex: U-3038, U-571, etc.), tipurile de submarine folosite in marina germana in primul si al doilea razboi mondial fiind urmatoarele: pentru primul razboi mondial - UA, U1, U2, U3, U5, U9, U13, U16, U17, U19, U23, U27, U31, U43, U51, U57, U63, U66, Mittel U, U151, 139, U142, UB I, UB II, UB III, UC 1, UC II, UC III, UE 1, UE 2; pentru al doilea razboi mondial: IIA, IIB, IIC, IID, IX, IXB, IXC IXC/40, IXD, VIIA, VIIB, VIIC, VIIC/41, VIIC/42, IA, VIID, VIIF, U-Flak, XB, XIV, XXI, XXIII, V80, XVIIA, XVIIB si XVIII .
Intr-adevar, este putin probabil ca submarinul contractat de statul Roman santierelor italiene de la Quarnaro sa fi fost construit urmand planurile unui submarin german de clasa medie care avea sa fie folosit in primele zile ale celui de-al doilea razboi mondial, avand in vedere comanda care a fost data in 1927. Ceea ce trebuie sa ne retina atentia, este insa faptul ca aceasta nava nu are nici o sora, si are caracteristici care nu se regasesc la submarinele italiene construite in aceasta perioada. De asemenea este bine de stiu ca ,,Delfinul" este singurul submarin pus pe calele santierului Quarnaro. In istoriografie, acestui submarin nu i-a fost mentionata clasa niciodata in mod concret . Avand totusi in vedere dimensiunile si greutatea: 68,52 m lungime, 5,85 latime si pescaj 3,65m , cu o greutate totala la suprafata de 640 de tone, in submersie cantarind 886 de tone, navigand cu o viteza de 14Nd la suprafata si 9Nd sub apa gasim ca si nave similare in Marina Italiana, Regia Marina Italiana, asa numitele submarine costiere din clasa 600 care aveau un tonaj la suprafata asa cum le indica si denumirea cuprins intre 600-800 de tone. Acestea au inceput a fi construite abia in 1930, ceea ce depaseste termenul limita la care ar fi putu fi gata un proiect desenat care sa fie urmat in constructia submarinului pentru romani. In anul 1925, Santierele de stat din Italia construiau insa un tip de submarin cu dimensiuni similare ,,Delfinului", care putea atinge viteza de 15Nd la suprafata si 8Nd in imersiune. Aceasta era clasa Bandieri - Pisani. Nu era un vas foarte performant, suferind diverse modificari pentru a-i imbunatati stabilitatea in imersiune, intr-un final, cel din clasa Squalo ajungand sa dea rezultate acceptabile, acesta fiind si cel care prezenta o prova asemanatoare submarinului ,,Delfinul". Clasa Squalo este un derivat al clasei Bandieri .


Fisiere in arhiva (1):

  • Date Noi Legate de Istoricul Submarinelor Romanesti.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!