Managementul Cunostintelor la Nivelul Firmelor - Sistem de Management de Tip CBR

Cuprins referat Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CARACTERISTICI DE BAZA ALE SMC 3
TIPURI DE SMC 5
STUDIU DE CAZ 8
IDENTIFICAREA PROBLEMEI 10
CONCLUZII 13
BIBLIOGRAFIE 15


Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
In actuala societate bazata pe cunoastere, cunostintele reprezinta cea mai importanta categorie de resurse ale unei organizatii.Managementul de cunostinte (KM) este un imperativ, bazandu-se pe rezolvarea, in cadrul organizatiei , a doua tipuri de probleme, referitoare la tehnologie si management organizational.Problema tehnologica se refera la implementarea eficienta a sistemului KM, iar cele de management organizational au in vedere motivarea angajatilor pentru participarea active la actualizarea bazelor de cunostinte, transformarea resurselor intangibile (cunostinte implicite) in resurse tangibile (cunostinte explicite) , utilizarea si reutilizarea acestor resurse in scopul maririi competitivitatii organizatiei.
Sistemele bazate pe cunostinte se concentreaza pe sistemele care folosesc tehnici bazate pe cunoasterea umana cu scopul de a sprijini procesul de luare a deciziilor, de invatare si de actiune. Aceste sisteme sunt capabile sa coopereze cu utilizatorii umani si astfel calitatea de sprijin dat si de modul sau de prezentare sunt probleme importante. Punerea in aplicare a sistemelor bazate pe cunostinte se realizeaza prin potrivirea cerintelor si necesitatilor pentru a realiza sisteme de organizationale si evidentierea implicatiilor introducerii a unor astfel de tehnologii in munca si in viata de zi cu zi. Metodele bazate pe cunostinte au ca scop integrarea cu tehnologiile conventionale, instrumente de software bazate pe cunostinte, de mecanisme de sprijin a deciziilor, a interactiunilor cu utilizatorii, probleme organizatorice, de achizitie a cunostintelor, reprezentarea cunostintelor, limbaje de programare si medii bazate pe cunostinte. 
Aceasta lucrare are ca obiective:precizarea legaturii cunostinte-managementul cunostintelor-sisteme de management al cunostintelor, definirea si prezentarea caracteristicilor de baza ale SMC, clasificarea acestora si prezentarea unui studiu de caz in ceea ce priveste sistemele bazate pe cazuri.
CARACTERISTICI DE BAZA ALE SMC
Cunostintele-amestec fluid de experienta contextualizata in vederea rezolvarii unor categorii de probleme-reprezinta un fenomen complex, fiind atat materie prima cat si produs, sursa de valoare adaugata. Cunostintele se bazeaza pe acumularea de fapte, reguli procedurale sau euristic reprezentand nucleul fundamental al MC.[1]
Managementul cunostintelor (MC) este o activitate fundamentala , esentiala pentru functionarea unei organizatii, care trebuie sa fie responsabilitatea fiecarui angajat.In acest sens,trebuie inclus in sistemul de evaluare a performantei organizatiei si in sistemul de recunostere(remuneratia).Se va obtine astfel o productivitate mai inalta si competitivitate.MC poate fi definit ca o practica de colaborare pe baza careia organizatiile creeaza, achizitioneaza,protejeaza,utilizeaza,partajeaza, ditribuie, valorifica propriile cunostinte in termeni de resurse, documente si abilitati ale oamenilor. Imbina procesele interne (modul in care se colecteaza,arhiveaza,regasesc si acceseaza cunostinte de la diverse surse) cu procese externe (gestiunea fluxurilor cu grupuri externe). Scopul MC il reprezinta capturarea cunostintelor tacite cerute in procesele de afaceri si incurajarea tuturor celor care opereaza cu ele sa le retransmita in formate din ce in ce mai accesibile unei mase cat mai largi de potentiali consumatori de cunostinte.[2]
Ca urmare a aplicarii MC au fost dezvoltate sisteme ce aduna,organizeaza, proceseaza si distribuie cunostinte in procese de afaceri. Un sistem de managementul cunostintelor (SMC) este un sistem informatic ce inglobeaza modele de cunostinte distribuite eterogene si modele de exploatare rationala a acestora,dezvoltat pentru a fi un suport in luarea deciziei.Un SMC trebuie sa permita accesul la surse de cunostinte,sa realizeze legatura dintre diferite surse de cunostinte,sa furnizeze mecanisme de localizare si regasire a informatiilor, sporind capitalul intelectual si competentele colective prin automatizarea lucrului bazat pe cunostinte.Un sistem de MC trebuie sa sustina intuitii , adevaruri, judecati, experiente , valori, presupuneri si inteligenta ca si componente ale cunoasterii. 
Se pot identifica sase atribute ale SMC-urilor : invatarea (cu cat sunt mai des folosite,cu atat utilizatorii devin mai abili) , valorificarea prin utilizare(prin utilizari, serviciile se imbunatatesc) , anticipare(pot realize recomandari avand in vedere dorintele utilizatorilor) , interactivitate(reciprocitate sistem-utilizator) , justificare(explica actiuni trecute in vederea sintezei unui profil), customizare (particularizare-ofera o configuratie unica pentru anumite specificatii,in timp real).
SMC reprezinta un tip specific de sistem tehnologic proiectat pruntru managementul integrarii functionale a elementelor distribuite de hardware, software si a componentelor de retea intr-un tot functional, ce sustine procesele de producere,achizitie si transfer de cunostinte in cadrul unei organizatii.Pentru a fi performant, un SMC trebuie sa permita tuturor angajatilor accesul la baza de cunostinte, sa fie integrat cu procesele de afaceri si sa ia in consideratie cultura organizationala.
Implementarea unui sistem pentru managementul cunostintelor economice reclama un puternic suport organizational, o solida infrastructura informatica, cunoasterea si aplicarea unui numar mare de tehnologii si instrumente, asigurarea unor servicii pentru managementul cunostintelor, precum dictionare, contacte cu furnizorii de cunostinte etc.Aspectele ce vizeaza un SMC sunt achizitia, partajarea si utilizarea de cunostinte.Astfel,achizitia este procesul de creare si dezvoltare a viziunilor interne,a aptitudinilor. Sunt folosite cunostinte accesibile de la diverse surse, sunt inglobate si se depoziteaza in procese de afaceri. 
Pentru a determina impactul pe care il au SMC asupra cresterii productivitatii trebuie sa tinem seama de intensitatea cu care sunt utilizate noile tehnologii atat din punct de vedere hardware cat si software precum si de perioada in care cheltuielile facute cu acestea se amortizeaza.Datorita lipsei de informatii multe organizatii nu utilizeaza eficient resursele disponibile sau o alta parte dintre ele nici macar nu dispun de minimul de resurse necesare care fac accesul, stocarea si prelucrarea informatiilor mult mai facile.Utilizarea Internetului da posibilitate cumparatorilor sa compare mult mai usor preturile si sa aleaga produsele care ii satisfac cel mai bine interesele, iar pe de alta parte afacerile dintre toate entitatile dintr-o economie se realizeaza mult mai rapid si mai eficient datorita folosirii noilor tehnologii.Deoarece multe firme si-au construit propriile depozite de cunostinte, aparut si profesii noi, de tipul dezvoitator de cunostinte, inginer de cunostinte.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Cunostintelor la Nivelul Firmelor - Sistem de Management de Tip CBR.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!