Sistem de management al calității

Referat
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 1885
Mărime: 13.13KB (arhivat)
Publicat de: Rafila Marinescu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dinu Sniperul

Extras din referat

1.1 Managementul sistemelor si proceselor

Conducerea si functionarea cu succes a unei organizatii necesita administrarea acesteia de o maniera sistematica si transparenta. Reusita ar trebui sa rezulte din implementarea si mentinerea unui sistem de management al calitatii care este conceput pentru a îmbunatati continuu eficacitatea si eficienta performantelor organizatiei prin considerarea necesitatilor partilor interesate. Activitatea de management al unei organizatii include printre alte categorii de management, managementul calitatii.

Managementul de la cel mai înalt nivel ar trebui sa stabileasca o orientare catre client a organizatiei prin:

a) definirea de sisteme si procese care sa poata fi clar întelese, conduse si îmbunatatite atât din punct de vedere al eficientei cât si al eficacitatii, si

b) a se asigura de functionarea si controlul eficient si eficace al proceselor precum si de datele si masurile utilizate pentru a determina o functionare satisfacatoare a organizatiei.

Exemple de activitati prin care se stabileste o orientare catre client a organizatiei includ:

- definirea si promovarea proceselor care conduc la o functionare îmbunatatita a organizatiei,

- obtinerea si utilizarea datelor si informatiilor de proces pe o baza continua,

- directionarea progreselor spre îmbunatatire continua, si

- utilizarea metodelor adecvate pentru a evalua îmbunatatirea procesului, cum ar fi autoevaluarea si analiza efectuata de management.

Organizatia trebuie sa stabileasca, sa documenteze, sa implementeze si sa mentina un sistem de management al calitatii si sa îmbunatateasca continuu eficacitatea acestuia.

Organizatia trebuie

a) sa identifice procesele necesare sistemului de management al calitatii si aplicarea acestora în întreaga organizatie

b) sa determine succesiunea si interactiunea acestor procese,

c) sa determine criteriile si metodele necesare pentru a se asigura ca atât operarea cât si controlul acestor procese sunt eficace,

d) sa se asigure de disponibilitatea resurselor si informatiilor necesare pentru a sustine operarea si monitorizarea acestor procese

e) sa monitorizeze, sa masoare s i sa analizeze aceste procese si

f) sa implementeze actiuni necesare pentru a realiza rezultatele planificate si îmbunatatirea continua a acestor procese.

1.2 Documentatie

Managementul ar trebui sa defineasca documentatia, inclusiv înregistrarile relevante necesare pentru a stabili, implementa si mentine sistemul de management al calitatii si pentru a sustine functionarea eficienta si eficace a proceselor organizatiei.

Natura si amploarea documentatiei ar trebui sa satisfaca cerintele contractuale, reglementate si legale precum si necesitatile si asteptarile clientilor si altor parti interesate si ar trebui sa fie adecvate pentru organizatie. Documentatia poate fi sub orice forma si pe orice mediu suport adecvat pentru necesitatile organizatiei.

Ín scopul furnizarii documentatiei care sa satisfaca necesitatile si asteptarile partilor interesate managementul ar trebui sa ia în considerare :

- cerintele contractuale provenite de la clienti si alte parti interesate,

- acceptarea standardelor internationale, nationale, regionale si ale sectoarelor industriale,

- cerintele relevante legale si reglementate,

- deciziile organizatiei,

- sursele de informare externa relevante pentru dezvoltarea competentelor organizatiei, si

- informatiile referitoare la necesitatile si asteptarile partilor interesate.

Preview document

Sistem de management al calității - Pagina 1
Sistem de management al calității - Pagina 2
Sistem de management al calității - Pagina 3
Sistem de management al calității - Pagina 4
Sistem de management al calității - Pagina 5
Sistem de management al calității - Pagina 6
Sistem de management al calității - Pagina 7
Sistem de management al calității - Pagina 8
Sistem de management al calității - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Sistem de Management al Calitatii.doc

Alții au mai descărcat și

Asigurarea calității - standardele ISO 14000

Standardele ISO 14000 sunt standarde generale referitoare la sistemele de management de mediu destinate pentru tinerea sub control a impactului...

Motoare Hidro-Pneumatice

Elementele pneumatice de excutie (motoarele pneumatice) transforma energia aerului comprimat in lucru mecanic. Motoarele pneumatice pot fi: • cu...

Procesarea digitală a semnalelor - filtre

Filtrele sunt circuite electronice care efectueaza funcţii de prelucrarea semnalelor, special destinate pentru a elimina componentele de semnal...

Modelarea Sistemelor Mecatronice

CURS 1 MODELAREA MATEMATICĂ A SISTEMELOR Sistemele mecatronice sunt structuri complexe formate din componente mecanice, electronice şi elemente de...

Asamblări cu șuruburi 25 mm

ASAMBLĂRI PRIN ȘURUBURI. Asamblarea cu șuruburi este una din cele mai vechi metode de asamblare utilizată în construcția de mașini. Aproape că nu...

Securitatea aviației civile

CONVENȚII INTERNAȚIONALE ÎN DOMENIUL SECURITĂȚII - Convenția de la Chicago din 1944 - Convenția de la Tokyo din 1963 - Convenția de la Haga din...

Sisteme integrate de avionică și armament

INTRODUCERE Avionica (AVIation electrONICS - avionics) este termenul prin care, începând din perioada anilor 1930, sunt reunite echipamentele care...

Bazele comenzilor hidraulice si pneumatice de bord

I. ELEMENTE GENERALE 1.1. Instalatiile energetice ale avioanelor Avioanele moderne si tehnica aerospațială utilizează pe scară largă dispozitive...

Te-ar putea interesa și

Implementarea sistemului de management al calității al societății SC ICMA SA București

Capitolul 1. PREZENTAREA ORGANIZATIEI Societatea Comerciala ICMA S.A. din Bucuresti Capitolul 1. PREZENTAREA ORGANIZATIEI Societatea Comerciala...

Implementarea sistemului de management al calități la societatea Ulvas SA

Calitatea a fost luata în considerare din cele mai vechi timpuri si a înregistrat un progres continuu, fiind o necesitate permanenta a omului....

Implementarea sistemului de management al calității la firma SC Software Engineering & Communication SRL - documentele calității

1. INTRODUCERE 1.1. Prezentarea generala a firmei Sub patronaj austriac, SC. Software Engineering & Communication SRL este o firma fondata in...

Implementarea sistemului de management al calității în cadrul SC Duplex SA

INTRODUCERE Încă din cele mai vechi timpuri omul a fost preocupat să îmbunătăţescă, să cotecteze ceea ce este greşit şi să modifice ceea ce nu se...

Analiza sistemului de management al calității la SC Herman Ploiești

INTRODUCERE Bazele teoretice ale managementului calităţii au fost puse începând cu anii '50 pe baza lucrărilor şi cercetărilor elaborate de...

Implementarea sistemului de management al calității la SC Saninstal General SRL

1. IMPLEMENTAREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITĂŢII LA S.C. SANINSTAL GENERAL S.R.L. 1.1.Generalităţi 1.1.1. Notă asupra reviziei standardului...

Implementare sistem de management al calității în administrația publică - studiu de caz

I.INTRODUCERE 1.Abordarea şi dezvoltarea managementului calităţii Conceptul de calitate nu este o invenţie a timpurilor moderne. Respectarea...

Particularități ale sistemului de management al calității în domeniul bancar

În actualul peisaj economico-social din țara noastră - marcat de instabilitatea vieții sociale și economice, de afirmarea unor noi "reguli de joc"...

Ai nevoie de altceva?