Prezentare Accident Aviatic

Referat
5/10 (2 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 828
Mărime: 1.28MB (arhivat)
Publicat de: Relu Covaci
Puncte necesare: 8

Extras din referat

25 mai 1979 , zborul 191 , o aeronava McDonnell – Douglas DC 10 seria 10 (DC – 10 – 10) (N110AA) a rulat de la poarta de imbarcare spre Aeroportul International Chicago – O’Hare , Illinois

Conditiile meteo in momentul decolarii erau bune si viteza vantului raportata era de 40 km/h pe directia 020”. Zborul 191 a primit aprobare de rulare la pista 32R pentru decolare.

Cardul de decolare arata ca trimerele stabilizatorului erau setate pentru urcarea botului aeronavei cu 5grd, flapsurile erau setate la 10 grd iar greutatea la decolare era 172 t.

Avionul a rulat pana la pozitia de asteptare la pista. La ora 15.02 i s-a dat aprobare de decolare. Rulajul la decolare a decurs normal pana in momentul in care sectiuni din structura pilonului motorului numarul 1 stanga, au inceput sa se desprinda din aeronava.

Martorii au vazut fum iesind din motorul numarul 1, acesta desprinzandu-se, trecand peste aripa si cazand pe suprafata pistei. Zborul 191 s-a desprins de la sol dupa aproximativ 1800 m de pista, la 91 m deasupra acesteia, fara un motor, cu aripile la nivel, dar imediat aeronava a inceput sa se incline in stanga si sa se rasuceasca, botul aeronavei s-a indreptat in jos si aeronava a inceput sa coboare.

In coborare aeronava s-a rasucit pana cand aripile trecusera de verticala. Zborul 191 s-a prabusit pe un camp la aproximativ 1500 m de capatul pistei 32 R.

Aeronava a fost distrusa la impactul urmat de un incendiu si apoi o explozie. Doua persoane de la sol au decedat, altele doua au suferit arsuri de gradul 2 si 3, iar dintre cele 271 de persoane de la bord nu au existat supravietutitori.

Informatii despre aeronava

Zborul 191 era o aeronava McDonnell Douglas MD10 , proprietatea , si in exploatarea American Airlines , avea 3 motoare GE CF 6 – 6 D Conform producatorului , motorul cantarea 5221 kg , pilonul 845 kg , cu o greutate totala a ansamblului de 6099 kg

O data cu pierderea acestui ansamblu , centrul de greutate al aeronavei s-a modificat , de la 2 % la 22 % MAC (mean aerodynamic chord – coarda aerodinamica principala) si s-a mutat spre dreapta cu 30,22 cm

Informatii meteo

Vremea era buna in momentul decolarii zborului 191 , observatiile la sol la Aeroportul International O’Hare au fost urmatoarele :

Preview document

Prezentare Accident Aviatic - Pagina 1
Prezentare Accident Aviatic - Pagina 2
Prezentare Accident Aviatic - Pagina 3
Prezentare Accident Aviatic - Pagina 4
Prezentare Accident Aviatic - Pagina 5
Prezentare Accident Aviatic - Pagina 6
Prezentare Accident Aviatic - Pagina 7
Prezentare Accident Aviatic - Pagina 8
Prezentare Accident Aviatic - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Prezentare Accident Aviatic.doc

Alții au mai descărcat și

Asigurarea calității - standardele ISO 14000

Standardele ISO 14000 sunt standarde generale referitoare la sistemele de management de mediu destinate pentru tinerea sub control a impactului...

Motoare Hidro-Pneumatice

Elementele pneumatice de excutie (motoarele pneumatice) transforma energia aerului comprimat in lucru mecanic. Motoarele pneumatice pot fi: • cu...

Procesarea digitală a semnalelor - filtre

Filtrele sunt circuite electronice care efectueaza funcţii de prelucrarea semnalelor, special destinate pentru a elimina componentele de semnal...

Modelarea Sistemelor Mecatronice

CURS 1 MODELAREA MATEMATICĂ A SISTEMELOR Sistemele mecatronice sunt structuri complexe formate din componente mecanice, electronice şi elemente de...

Asamblări cu șuruburi 25 mm

ASAMBLĂRI PRIN ȘURUBURI. Asamblarea cu șuruburi este una din cele mai vechi metode de asamblare utilizată în construcția de mașini. Aproape că nu...

Securitatea aviației civile

CONVENȚII INTERNAȚIONALE ÎN DOMENIUL SECURITĂȚII - Convenția de la Chicago din 1944 - Convenția de la Tokyo din 1963 - Convenția de la Haga din...

Sisteme integrate de avionică și armament

INTRODUCERE Avionica (AVIation electrONICS - avionics) este termenul prin care, începând din perioada anilor 1930, sunt reunite echipamentele care...

Bazele comenzilor hidraulice si pneumatice de bord

I. ELEMENTE GENERALE 1.1. Instalatiile energetice ale avioanelor Avioanele moderne si tehnica aerospațială utilizează pe scară largă dispozitive...

Te-ar putea interesa și

Cauzele care Înlătură Caracterul Penal al Faptei

CAPITOLUL I: CONSIDERAŢII GENERALE PRIVIND CAUZELE CARE ÎNLĂTURĂ CARACTERUL PENAL AL FAPTEI 1. Preliminarii privind caracterul penal al faptei...

Profilajul criminal în investigația criminalistică

INTRODUCERE Prezenta lucrare de licență prezintă sub diferite aspecte metodologia specifică investigării criminalistice pe baza profilajului...

Metode Cantitative de Estimare a Riscurilor

Introducere Riscul exprimă incertitudinea în legătură cu producerea unor evenimente viitoare. Cum riscul este o parte inevitabilă a afacerii,...

Drept civil Republica Moldova

. Definiția DC. Delimitarea DC de alte ramuri de drept. Dreptul civil - este acea ramura a dreptului care reglementeaza raporturi patrimoniale si...

Faptul Divers

Argument Faptul divers înainte şi după 1989 este un gen de informaţie care a schimbat faţa mass-mediei româneşti, motiv datorită căruia m-am...

Politica de mediu, componentă a securității europene

I. Introducere Aşa cum remarcă reprezentanţii Şcolii de la Copenhaga în anii ‛80-‛90, abordarea conceptului de securitate doar din perspectiva...

Proiect Emisiune Format TVR

I. TITLUL PROGRAMULUI: PRO PATRIA II. FORMAT: EMISIUNE DE TIP MAGAZIN - descrierea formatului: o EMISIUNE RUBRICATĂ DESPRE ARMATA ROMÂNIEI...

Aspecte ale prevenirii și lichidării daunelor

Asigurarea - metoda de management al riscului Existenta asigurarii ar fi lipsita de sens fara existenta riscului. Pentru a întelege conceptul de...

Ai nevoie de altceva?