Referate pentru domeniul Inginerie Aerospațială pagina 2 din 4

doc

Prezentarea detaliată a procesului de fabricație a piesei cataramă centură de siguranță

Cap.I Necesitatea realizarii piesei 1. Comanda sociala Catarama centurii de siguranta, folosita in aeronave pentru asigurarea sigurantei si stabilitatii pasagerilor, este dispozitivul folosit pentru a conecta doua capete desfacute, cu unul din capete atasat de ea si celalalt tinut de o clama intr-un mod sigur, dar ajustabil. Catarama centurii de siguranta se va folosi pentru fixarea sigura a curelei ce asigura siguranta pasagerilor pe parcursul zborului. Centura de siguranta functioneaza pe baza unui mecanism de desfacere a cataramei si tragere a centurii, proiectata special, rezistand la... vezi detalii

doc

Inițiere în cercetare

1.Introducere in partile componente ale unei aeronave Desi avioanele sunt proiectate pentru o varietate de scopuri, majoritatea dintre ele au aceleasi componente majore. Caracteristicile globale sunt in mare parte determinate de obiectivele designului original. Cele mai multe structuri de avion includ un fuselaj, aripi, un ampenaj, trenul de aterizare, precum si un motopropulsor. Exista multe alte parti, de asemenea. 1.1. Fuzelaj (Fuselage) Fuselajul (include cabina de pilotajsi aripa centrala) contine locuri pentru pasageri in cazul avioanelor pentru transport pasageri sau spatiul de de... vezi detalii

doc

Prezentare Accident Aviatic

25 mai 1979 , zborul 191 , o aeronava McDonnell - Douglas DC 10 seria 10 (DC - 10 - 10) (N110AA) a rulat de la poarta de imbarcare spre Aeroportul International Chicago - O'Hare , Illinois Conditiile meteo in momentul decolarii erau bune si viteza vantului raportata era de 40 km/h pe directia 020". Zborul 191 a primit aprobare de rulare la pista 32R pentru decolare. Cardul de decolare arata ca trimerele stabilizatorului erau setate pentru urcarea botului aeronavei cu 5grd, flapsurile erau setate la 10 grd iar greutatea la decolare era 172 t. Avionul a rulat pana la pozitia de asteptare ... vezi detalii

doc

Tahometru Magnetoinductiv

1. TEMA PROIECTULUI Sa se proiecteze un tahometru magnetoinductiv. Fig. 4.1 Cadran tahometru 2. CONSIDERATII GENERALE Aparatele de bord care masoara viteza de rotatie a arborelui motorul(turatia-care poate fi exprimata in ture pe minut sau in procente fata de turatia maxima) se numesc tahometre. Exista numeroase traductoare care convertes turatia intr-o marime mai bine adaptata masurarii. La bordul aeronaveleor se utilizeaza urmatoarele tipuri de tahometre: magnetoinductive si electrice(de c.c si de c.a). Principalele cerinte ce se impun acestor aparate sunt erorile de functionare car... vezi detalii

doc

Sistem de management al calității

1.1 Managementul sistemelor si proceselor Conducerea si functionarea cu succes a unei organizatii necesita administrarea acesteia de o maniera sistematica si transparenta. Reusita ar trebui sa rezulte din implementarea si mentinerea unui sistem de management al calitatii care este conceput pentru a imbunatati continuu eficacitatea si eficienta performantelor organizatiei prin considerarea necesitatilor partilor interesate. Activitatea de management al unei organizatii include printre alte categorii de management, managementul calitatii. Managementul de la cel mai inalt nivel ar trebui s... vezi detalii

pdf

Cric Simplu cu Clichet

CAPITOLUL I Consideratii generale 1.1 Caracterizarea solutiei constructive Schema cinematica la "Presa cu doua coloane": Surubul principal 1 executa atat miscare de rotatie cat si de translatie.Piulita 2 este fixata in corpul 3. Pentru evitarea miscarilor relative intre sarcina de ridicat si cupla 4 aceasta trebuie sa se roteasca liber pe capul surubului1, deci intre cupla si surub ezista un lagar axial care poate fi de alunecare sau de rostogolire( rulment axial). Utilizarea rulmentului este avantajoasa in specila pentru ridicarea sarcinilor mari, cand se obti reduceri inseminate a... vezi detalii

doc

Optimizarea Capacității Aeroporturilor

Capitolul 1. Introducere Determinarea capacitatii unui aeroport este complexa. Capacitatea aeroportuara depinde de multi factori, printre acestea se numara: conditiile meteorologice, configuratia pistelor, rata sosirilor si a plecarilor, componenta flotei (tipurile avioanelor care alcatuiesc flota), etc. Marea majoritate a publicatiilor despre analiza si optimizarea managementului fluxului de trafic aerian trateaza capacitatile aeroportuare ca parametri constanti deja dati.(a se vedea in bibliografie). Intense studii analitice asupra capacitatii aeroportuare a inceput la sfarsitul anilor ... vezi detalii

doc

Sisteme integrate de afișaj la bordul aeronavelor

Sisteme integrate de afisaj la bordul aeronavelor Facultatea de Mecatronica si Sisteme Integrate de Armament, Academia Tehnica Militara, Bucuresti, Romania Abstract: Aparitia unor situatii neprevazute, problemele critice de zbor care necesita o rezolvare rapida, au necesitat ample dezvoltari tehnologice, a echipamentelor de la bord. Ca solutii pentru aceste probleme de zbor, avionul este echipat cu unitati si dispozitive speciale, cele mai importante fiind de afisaj electronic prin care pilot este avertizat in cel mai scurt timp, prin intermediul unui sistem de 6 display-uri: PFD1, EICAS... vezi detalii

doc

Motoare Hidro-Pneumatice

Elementele pneumatice de excutie (motoarele pneumatice) transforma energia aerului comprimat in lucru mecanic. Motoarele pneumatice pot fi: o cu miscare rectilinie (cilindri pneumatici cu piston, camere cu membrana. burdufuri ondulate elastice); o cu miscare de rotatie (cu palete culisante, cu pistoane dispuse axial sau radial etc.). 1. Cilindri pneumatici cu piston Cilindrii pneumatici sint asemanatori celor utilizati in actionarile hidraulice. Fiind valabile aceleasi criterii de clasificare si variante constructive. La cilindrii pneumatici etansarea pistonului in cilindru este realiz... vezi detalii

ppt

Metoda Knoop

Aceasta metoda consta in determinarea urmei lasata pe piesa de cercetat cu ajutorul unei piese de diamant avand un varf piramidal cu unghiul de 130? sau 172?30'. 1 Constanta gravitationala =1/gn=1/ 9.80665 ~0.102 , unde gn= acceleratia gravitationala Scara Knoop are la baza masurarea urmei lasata pe suprafata mineralului de un varf de diamant de forma speciala (piramidala) apasat cu o anumita forta. Pe aceasta scala diamantul are duritatea absoluta 7 000, corindonul 1 800, topazul 1 340, iar talcul 1. Duritatea lui Knoop se noteaza cu HK si este urmata de 2 valori reprezentand forta... vezi detalii

doc

Sistem de Degivrare prin Unde Ultrasonice de Forfecare pe Înveliș la Palele Rotorului

Un nou concept non-termal de degivrare pentru palele rotorului unui elicopter, este introdus. Calculele teoretice prevad ca anumite modele ultrasonice generate de undele de forfecare orizontale produc o interfata de stres suficienta intre structura gazda si cea de gheata pentru indepartarea stratului de gheata format. Obtinute experimental, curbele de dispersie generate de forfecarea cu ultrasunete sunt comparate cu prezicerile teoretice pentru un sistem format din mai multe straturi ca cele de otel si de gheata. Traductoarele de forfecare electromagnetice (EMAT) sunt utilizate pentru a gen... vezi detalii

doc

Asigurarea calității - standardele ISO 14000

Standardele ISO 14000 sunt standarde generale referitoare la sistemele de management de mediu destinate pentru tinerea sub control a impactului proceselor organizatiei in ansamblu, asupra mediului. Aceste standarde definesc modele de sisteme de management de mediu, care pot fi implementate de o organizatie in scopuri interne sau externe, ofera instrumente necesare pentru evaluarea conformitatii sistemului de management de mediu cu referentialul ales, evaluarea performantei de mediu, analiza preliminara si evaluarea de mediu a amplasamentelor organizatiei. Standardele ISO 14.000 acopera o ... vezi detalii

doc

Proiect IPISP General Electric S404

Motorul General Electric S404, este turboreactor dubluflux, cu fluxuri amestecate, ce echipeaza avionul militar F16. Caracteristici: diametru intrare 705 mm compressor mixt 3 trepte ventilator, 7 trepte compressor de joasa presiune, o treapta inalta presiune lungimea motorului 4.30 m greutatea motorului 950 kg K (factor de dilutie) 0.34 ?c 25 consum specific 64 kg/s camera de ardere 10 tuburi de foc ajutaj de reactie reglabil cu voleti nu are reversor de tractiune sistemul este hidromecanic si electric motorul este echipat cu camera de postcombustie tractiune cu postcombustie... vezi detalii

doc

Terorismul - Securitatea Aeropoartelor

Terorismul international a devenit plaga cea mai dureroasa a lumii contemporane. Intalnit sub multiple forme, acesta provoaca destabilizare si teama. Teroristii sunt persoane care isi indreapta ura impotriva celor nevinovati, motivatia care precede actul terorist corelandu-se cu idealuri abstracte si valori absolute. Sentimentul vinovatiei fata de victima este inlocuit cu cel al implinirii unei ,,datorii de credinta". Teroristul se considera un instrument al justitiei si, in numele acesteia, ucide. Terorismul nu are chip. El este pretutindeni si nicaieri. Oricine poate fi victima unui atac... vezi detalii

doc

Studiul critic comparativ al sistemelor de poziționare geografică

I. TEHNOLOGIA GPS 1.1 SISTEMUL DE REFERINTA GPS De-a lungul timpului oamenii au dezvoltat mai multe modalitati de determinare a pozitiei unui punct si a modului de deplasare de la un punct la altul. La inceput marinarii foloseau pentru orientare masuratori de unghiuri dintre stele, Soare si Luna si in urma unor calcule laborioase determinau pozitia observatorului. Anii 1920 sunt martorii introducerii in navigatie a unei tehnologii revolutionare - radionavigatia - care la inceput permitea navigatorilor sa stabileasca directia de unde vine semnalul radio de la statiile aflate pe mal atunci ... vezi detalii

Hopa sus!