Optimizarea Capacitatii Aeroporturilor

Cuprins referat Cum descarc?

Cap 1. Introducere 3
Cap 2. Formularea problemei 4
Cap 3. Metodologia de rezolvare a problemei 5
Cap 4. Studiu de caz 13


Extras din referat Cum descarc?

Capitolul 1. Introducere
Determinarea capacitatii unui aeroport este complexa. Capacitatea aeroportuara depinde de multi factori, printre acestea se numara: conditiile meteorologice, configuratia pistelor, rata sosirilor si a plecarilor, componenta flotei (tipurile avioanelor care alcatuiesc flota), etc.
Marea majoritate a publicatiilor despre analiza si optimizarea managementului fluxului de trafic aerian trateaza capacitatile aeroportuare ca parametri constanti deja dati.(a se vedea in bibliografie). Intense studii analitice asupra capacitatii aeroportuare a inceput la sfarsitul anilor 1950. De atunci un numar mare de publicatii au avut referiri la diferite aspecte ale studiilor (a se vedea in bibliografie).
Optimizarea consta in determinarea acelor variabile sau parametrii care conduc la extremizarea (maximizarea sau minimizarea) functiei sau functionalei adoptate drept criteriu, in conditiile considerarii restrictiilor la care este supus sistemul. 
Acuratetea si increderea in prezicerea capacitatii si cererii unui aeroport este cruciala pentru eficacitatea programelor de management strategic al traficului. De obicei , capacitatea aeroportuara este definita de doua constante: una pentru capacitatea de sosire si cealalta pentru capacitatea de plecare. Constantele pot varia pentru diferite conditii meteorologice si configuratii ale pistei , dar raman constante peste tot in timpul cat aceste conditii exista. Cele mai complete informatii asupra capacitatilor unui aeroport in cazul a diferite proportii de sosiri / plecari poate fi reprezentata printr-o legatura functionala intre capacitatile de sosire si de plecare 
Pentru prezicerea cererii de trafic aerian sunt deja existente metode si instrumente. Cu toate acestea , problema prezicerii capacitatii aeroportuare este mai putin bine rezolvata 
In urma unui studiu a fost dezvoltat un model analitic numit de FAA - Modelul Capacitatii Aeroportuare. Acest model este capabil sa determine relationarea intre capacitatile de sosire si de plecare.
Societatea MITRE pare sa fi fost prima care sa fi aplicat aceasta relationare in modelul de simulare al Sistemul National al Analizei Performantelor Capacitatii Spatiului Aerian - National Airspace System Performance Analysis Capability (NASPAC). 
In aceasta lucrare este folosita o reprezentare similara a capacitatii aeroportuare pentru a estima capacitatea si pentru a formula o noua apropiere de optimizarea operationala a capacitatii aeroportuare.
Capitolul 2. Formularea problemei
Standardele tehnice de performanta (engineered performance standards - EPS) stabilite de FAA dau informatii mult mai realiste asupra capacitatilor aeroportuare. Valorile standardelor tehnice de performanta - EPS variza nu numai din cauza configuratiei pistei sau a conditiilor meteorologice ci si din cauza proportiei sosirilor si plecarilor.
In general , sunt stabilite trei conditii de operabilitate:
-prioritatea pentru plecari ( in cazul plecarilor in proportie de 75% sau mai mult )
-prioritate egala pentru plecari si sosiri ( in cazul egalitatii 50% plecari 50% sosiri )
-prioritate pentru sosiri ( in cazul sosirilor in proportie de 75% sau mai mult ) 
Pentru cateva aeroporturi standardele tehnice de performanta EPS arata doar o singura pereche de valori ale capacitatilor de sosire si de plecare pentru fiecare configuratie a pistei. In orice caz, chiar si in cele mai fericite situatii, datele EPS nu acopera intregul domeniu al proportiilor sosiri/plecari. Cele mai complete informatii asupra capacitatilor unui aeroport in cazul a diferite proportii de sosiri/plecari poate fi reprezentata printr-o legatura functionala intre capacitatile de sosire si de plecare. Cele prezentate aici au fost obtinute in urma studiilor intreprinse in cadrul programului FAA Management Avansat al Sistemului de traffic Aerian (ATMS) 
Optimizarea este atinsa prin alocarea dinamica a capacitatii pe timpul dintre sosiri si plecari. In general, solutia optimala ne furnizeaza profile ale capacitatii variabile in timp care rezolva cel mai eficient prezicerea unei probleme de congestionare prin reflectarea dinamicilor cererii traficului si conditiile operationale la aeroport. Aceasta abordare utilizeaza mai bine resursele disponibile la aeroport pentru a mari debitul traficului.
Capacitatea aeroportuara este definita ca numarul maxim de operatii (sosiri si plecari) care se pot indeplini intr-un interval fixat de timp (de exemplu 15 minute sau ora) la un aeroport dat in conditii date precum configuratia pistei si conditiile meteorologice. Ea este calculata ca reciproca celui mai mare timp permis intre operatii 
Metodele analitice existente furnizeaza estimarea celor mai importanti timpi prin luarea in considerare a variabilitatii in timp a aparitiei avionului in anumite puncte in diferite stadii ale sosirii si plecarii , variatia stocastica in viteza , diferente in timpii de ocupare a pistei, precum si de variatia tipurilor de aeronave care compun flota (mixtura flotei) .


Fisiere in arhiva (1):

  • Optimizarea Capacitatii Aeroporturilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!