Rezumat: Metoda clasica de estimare a rezistentei la inaintare la portanta nula (CD0) a unei aeronave este de a estima rezistentele la inaintare la portanta nula (CD0) pentru fiecare componenta separat si apoi de a le insuma. Lucrarea isi propune sa prezinte o metoda de estimare a CD0 pentru fuselajul unui avion subsonic, si in particular pentru fuselajul avionului IAR-99. Generalitati referitoare la rezistenta la inaintare Fortele principale care actioneaza asupra unei aeronave sunt grupate in forte caracteristice aeronavei si forte aerodinamice. Fortele caracteristice aeronavei sunt tractiunea si greutatea, iar fortele aerodinamice sunt reprezentate de portanta si rezistenta la inaintare. Rezistenta la inaintare (D) este dusmanul zborului, precum si al costurilor aferente. Rezistenta la inaintare (D) este functie de viteza aeronavei, aria aripii, densitatea aerului si de configuratia acesteia. Fiecare aeronava este proiectata cu o configuratie unica, astfel incat analiza performantelor aeronavei trebuie sa tina cont de aceasta configuratie. Efectul configuratiei aeronavei asupra rezistentei la inaintare este reprezentat prin coeficientul de rezistenta la inaintare (CD) si aria de referinta a aeronavei. Aria de referinta a aeronavei este asumata a fi suprafata aripii. [1] Relatia aerodinamica a rezistentei la inaintare este: [2] ???? = ???? ???? ???????????????????????? ???? = 1 2 ???????????????????????? [1] D - rezistenta la inaintare ?- densitatea aerului S- suprafata aripii avionului CD - coeficientul rezistentei la inaintare Coeficientul de rezistenta (CD) este un parametru adimensional, care ia in considerare toate aspectele legate de configuratia aerodinamica a aeronavei, inclusiv componentele mari, precum aripile, ampenajele, fuselajul si sistemul de aterizare; si elemente mici, cum ar fi consolidari si antene. Coeficientul de rezistenta (CD) are doua parti principale: - coeficientul de rezistenta indus (CDi), - coeficientul de rezistenta la portanta zero (CD0). Un inginer de testare, trebuie sa poata estima CD0 pentru orice aeronava. Metoda prezentata in acest articol are o acuratete de aproximativ 90% pentru o aeronava subsonica, precum IAR-99. Clasificarea Rezistentei la inaintare (D) Rezistenta la inainatare (D) este sumarea tuturor fortelor care opun rezistenta la miscarea aeronavei.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.