CALITATEA Conceptul ,,calitate" Calitate - ansamblul de proprietati si caracteristici ale unui produs sau serviciu care ii confera acestuia aptitudinea de a satisface cerintele exprimate sau implicite ale utilizatorului. A dori calitate, in contextul economic din ultimii 20 de ani, inseamna a raspunde la o exigenta economica (a vinde mai mult producand mai bine), o exigenta de competitivitate (putere de adaptare la nevoile utilizatorului), o noua cultura (trebuie promovata ideea datoriei calitative a fiecarui individ din societate), o noua stare de apirit (invatarea lucrului in echipa). In noua filozofie a strategiei comerciale, calitatea are impactul fundamental, fiind primul dintre elementele determinante ale aprovizionarii. Impactul seculdar ii revine serviciului, iar pretul are o importanta din ce in ce mai mica. Obiectivele intreprinderii si politica de calitate: - Interes general - Legi si reglementari - Aspect ecologic - Dezvoltare umana - Satisfactia utilizatorilor - Performante - Termene - Cantitati - Cost de dobandire - Satisfactia intreprinderii - Supreveghere - Satisfactia salariatilor - Rentabilitate Scara calitatii: 3. Zona de calitate totala - EXCELENT - clientul este foarte satisfacut, refuzand chiar ideea concurentei 2. Zona de fidelizare - FOARTE BUN - clientul este satisfacut, dar poate fi atras de concurenta 1. Zona de indiferenta - BUN - clientul este nehotarat si nu e castigat de intreprindere 0. Zona rosie - ACCEPTABIL - clientul este critic orien-tandu-se spre concurenta Erori in procesul ,,calitate" Tipul erorii Caracteristici Exemple Superficialitate Programe de calitate superficiale Lipsa schimbarilor de fond Discursuri si intentii veleitare Precipitare Programe de calitate introduse in graba pentru a rezolva o criza Scaderea importanta a cifrei de afaceri si apelarea la un consultant pentru redresare foarte rapida Alibi Demararea unei actiuni pentru calitate si apoi renuntare Numirea unui director cu calitatea lansarea unei actiuni de formare si apoi trecerea la altceva Inadaptare Lansarea unui program de calitate pentru rezolvarea unor programe de alta natura Neliniste sociala, disfunctiuni neanalizate Individualism Fiecare se ocupa de"calitatea" sa si niciodata de a altora Lipsa de coordonare intre cercuri- indicatori de calitate numai de tip individual
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).