Programarea orientată pe obiecte

Previzualizare referat:

Extras din referat:

1) Notiunile de obiect si metoda

Ideea de obiect are la baza o notiune mai simpla, deja cunoscuta,si anume aceea de inregistrare(record).Asa cum stim, o inregistrare este o colectie de date, de tipuri diverse, pe care programatorul le reuneste sub un singur nume conform unor anumite scopuri.Spre deosebire de inregistrari, obiectele pot contine, pe langa date, functii si proceduri.

Una dintre cele mai simple definitii de obiect este urmatoarea:

type complex=object

re,im:real;

function modul:real;

end;

function complex.modul:real;

begin

modul:=sqrt(sqr(re)+sqr(im));

end;

Notiunea de obiect reprezinta un concept superior celui de inregistrare prin faptul ca poate contine atat date(variabile)cat si metode.

Metodele sunt functii sau proceduri care fac parte din definitia obiectului si care sunt concepute de programator in asa fel incat sa reprezinte cat mai bine o anumita notiune.

Metodele au acces la membrii obiectului in mod implicit.

Parametrii formali ai metodelor nu pot coincide cu variabilele cuprinse in definitia obiectului.

Functiile membre ale unui obiect prelucreaza datele membre ale obiectului care apeleaza metoda.

2) Metoda constructor

Aceasta metoda este o metoda in sens obisnuit, care pote fi inclusa in definitia obiectului. La fel ca si alte metode, ea poate avea sau nu parametrii.

o Definitia unui obiect in Pascal reprezinta un tip de date creat de utilizator(programator) conform propriului scop.

o Definitia unui obiect este cuprinsa intre cuvintele rezervate ale limbajului object si end.

o Un obiect poate contine date (variabile) si metode (functii sau proceduri).

o Metodele sunt "anuntate" in definitia tipului de obiect si sunt descrise explicit in exteriorul acesteia.

o Metodele au acces implicit la restul membrilor obiectului.

o Metodele (functii sau proceduri) pot avea parametrii formali dar acestia trebuie sa difere de datele membre ale obiectului.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Programarea orientata pe obiecte.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
704 cuvinte
Nr caractere:
4 180 caractere
Marime:
24.39KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Referat
Materie:
Informatică
Tag-uri:
programare, obiect, incapsulare, polimorfism
Predat:
la liceu
Sus!