Opțiuni Strategice În Domeniul Hardware Și Software

Previzualizare referat:

Extras din referat:

In domeniul hardware pot fi alese unele nise pe piata interna sau la export, pentru produse care pot fi mentinute prin cercetare-dezvoltare-inovare, la un nivel competitiv ridicat, pe durate medii-lungi. O alta optiune in domeniul fabricatiei ar fi aceea pentru o pozitie de furnizor pentru anumite componente si subansamble, cu un nivel de competitivitate corespunzator, sustinut de asemenea prin activitati de cercetare-dezvoltare-inovare. In concluzie, pentru acest domeniu, se poate continua fabricatia de asamblare, cu componente si subansamble de import, pentru cerintele pietei interne si, eventual, un export nesemnificativ pentru produse complexe, insa cu o pozitie satisfacatoare de subfurnizor pentru anumite componente si subansamble.

In domeniul software exista un potential deosebit si o perspectiva ce poate fi atinsa numai printr-o abordare realista, pragmatica. Plecand si de la evaluarile unor experti straini asupra starii acestui domeniu, se pot recomanda cateva cai de urmat, tinand cont de piata (interna, externa) si tipul activitatii cerute pentru a satisface cererea (activitati de tipul serviciilor si activitati mai complexe care urmaresc realizarea de produse-program standard, pe domenii de aplicatie). In acest cadru se pot defini patru optiuni: 1. O strategie orientata pe cererea pietei interne, bazata pe primele doua optiuni, care presupune inlaturarea unor bariere care se opun dezvoltarii acestei orientari, cum ar fi: - costurile mari presupuse de realizarea de produse program complexe, cu o pregatire corespunzatoare a specialistilor implicati (analisti si proiectanti de aplicatii si sisteme complexe, alaturi de programatori-codificatori), inclusiv a managementului de proiect; - preferinta pentru software de import; - pirateria si dimensiunea inca redusa a pietei interne pentru produse program complexe; - insuficienta educare a consumatorilor in domeniul comertului electronic; - absenta unor informatii de piata suficiente si semnificative, care sa permita planificarea si realizarea, mai ales de produse program complexe.

2. O strategie orientata pe export, bazata pe ultimile optiuni, care poate fi benefica si pietei interne, insa cu necesitatea inlaturarii unor bariere care se opun si dezvoltarii acestei orientari, cum ar fi: - asigurarea unei infrastructuri informatice nationale la nivelul tarilor dezvoltate; - asigurarea unor cercetari de piata si a unor contacte cu parteneri externi; - dezvoltarea pietei interne la nivelul cerintelor pietei externe; - sustinerea obtinerii unor profituri care sa permita dezvoltarea mai rapida, datorita intrarii mai tarziu pe piata (time-to-market intarziat fata de competitori); - restructurarea pregatirii specialistilor pentru activitati presupuse de cele doua optiuni.

In concluzie, pentru acest domeniu, se pot proiecta mai multe cai de urmat cu urmatoarea ordine de prioritati: 1. Consolidarea elaborarii de Servicii la cerere pentru piata interna ...

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Optiuni Strategice In Domeniul Hardware Si Software
    • Referat.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
773 cuvinte
Nr caractere:
4 126 caractere
Marime:
5.77KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Gimnaziu
Tip document:
Referat
Materie:
Informatică
Predat:
la gimnaziu
Sus!