Introducere în programare orientată obiect mediul Visual C

Previzualizare referat:

Extras din referat:

In programarea orientata-obiect un sistem informatic este privit ca un model fizic de simulare a comportamentului unei parti din lumea reala sau conceptuala. Acest model fizic este definit prin intermediul unui limbaj de programare si el se concretizeaza intr-o aplicatie ce poate fi executata pe un sistem de calcul.

Obiectele sunt elemente cheie ale programarii orientate-obiect si ele reprezinta entitati individuale reale sau abstracte cu un rol bine definit in contextul unui sistem. Un obiect are o identitate, o stare si un comportament. Tot ceea ce obiectele cunosc (starea) si pot efectua (comportamentul) este exprimat prin intermediul unor multimi de proprietati (sau atribute) si operatii (sau metode). Astfel, starea unui obiect este data de valorile proprietatilor acestuia la un moment dat. Operatiile sunt proceduri sau functii care permit modificarea acestor valori si implementeaza comportamentul obiectelor.

Aplicatiile orientate-obiect sunt compuse dintr-o multime de obiecte care interactioneaza si comunica intre ele prin intermediul mesajelor. Un mesaj reprezinta o cerere adresata unui obiect de a executa o anumita operatie. Mesajul este compus din trei elemente distincte: identitatea obiectului caruia ii este adresat mesajul, numele operatiei care se doreste a fi executata si o lista de parametri necesari executarii operatiei. Aceste trei informatii sunt suficiente pentru ca un obiect care receptioneaza un mesaj sa poata executa operatia dorita. Mecanismul transmisiei de mesaje permite prin urmare comunicarea intre obiecte aflate in contexte (sau procese) diferite sau pe diferite sisteme de calcul.

Multimea de proprietati ale unui obiect formeaza nucleul acestuia. O parte din operatiile sale sunt vizibile in exterior si ascund nucleul de celelalte obiecte dintr-un sistem. Ascunderea proprietatilor interne ale unui obiect si oferirea de operatii care sa le manipuleze poarta numele de incapsulare. Incapsularea este utilizata pentru a ascunde detalii de implementare de alte obiecte aflate in sistem. Astfel poate fi modificata implementarea unui obiect fara a afecta alte parti ale sistemului din care acesta face parte. Incapsularea confera modularitate, implementarea unui obiect putand fi modificata sau actualizata independent de implementarea celorlalte obiecte din sistem. Multimea tuturor operatiilor unui obiect care sunt vizibile in exteriorul acestuia poarta numele de interfata a obiectului. Interfetele obiectelor definesc tipul acestora.

Obiectele care au aceeasi interfata apartin aceluiasi tip. Deoarece interfata este o submultime a operatiilor care definesc comportamentul obiectelor, ea mai poarta numele de comportament extern observabil.

Identificarea unei multimi de obiecte care au proprietati si comportamente comune poarta numele de clasificare. Clasa este un alt concept de baza al programarii orientate-obiect, si ea reprezinta o abstractizarea a elementelor (proprietatilor si operatiilor) comune partajate de o ...

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Introducere in programare orientata obiect mediul visual C.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
1 617 cuvinte
Nr caractere:
8 885 caractere
Marime:
12.68KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Referat
Materie:
Informatică
Tag-uri:
visual C++, programare
Predat:
la liceu
Sus!