Tendinte Actuale Privind Serviciile in Alimentatia Publica

Cuprins referat Cum descarc?

1. Coordonate istorice si conceptuale privind alimentatia publica
1.1 Aparitia turismului ca fenomen economic si social
1.2 Concepte folosite in industria turismului
2. Scurt istoric al evolutiei serviciilor in unitatile de alimentatie publica de la aparitie pana in prezent
3. Continutul si structura unitatilor de alimentatie publica in diferite regiuni de pe glob
4. Tendinte actuale privind structura unitatilor de alimentatie publica
4.1 Tipuri noi de unitati de alimentatie publica
4.2 Mutatii si inovatii in domeniul tehnicilor de servire
5. Orientarea pietei serviciilor din alimentatia publica in conditii de criza
6. Concluzii
Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

1. Coordonate istorice si conceptuale privind alimentatia publica
1.1 Aparitia turismului ca fenomen economic si social
In cadrul sectorului tertiar putem localiza turismul si industria ospitalitatii prin insasi continutului activitatilor pe care le desfasoara, respectiv prin complexul de prestatii pe care le furnizeaza in piata. Intr-o economie nationala, importanta turismului si a ospitalitatii creste de la an la an. Mutatiile social-economice din prezent au creat si dezvoltat turismul ca ramura distincta a economiei nationale. Prima definitie a turismului, acceptata pe plan mondial, este a lui W. Hunziker, din1940: "turismul este ansamblul de relatii si fenomene care rezulta din deplasarea si sejurul persoanelor in afara domiciliului lor, atata timp cat sejurul si deplasarea nu sunt motivate printr-o stabilire permanenta si o activitate lucrativa oarecare". Asadar, prin turism se intelege, in primul rand, ansamblul de activitati prin care omul isi petrece timpul liber, calatorind in alta localitate sau tara pentru a vizita oameni si locuri, monumente si muzee, pentru a-si imbogati cunostintele generale, pentru a se distra si a face sport, pentru odihna sau tratament etc, iar in al doilea rand industria creata pentru satisfacerea tuturor serviciilor solicitate de turisti la locul de destinatie, la un inalt nivel calitativ, si in conditiile protectiei si conservarii resurselor turistice, in special, si a mediului inconjurator, in general. Termenul de industrie 
a ospitalitatii defineste totalitatea organizatiilor, firmelor si institutiilor care ofera ca prim 
serviciu cazare si alimentatie, atat pentru turisti, cat si pentru populatia din zona respectiva, locala.
Turismul poate fi definit ca o industrie bazata pe servicii, care inglobeaza o serie de componente tangibile si intangibile. Din categoria elementelor tangibile fac parte: 
- Serviciile de transport; 
- Serviciile de ospitalitate - cazare si alimentatie
- Serviciile conexe (complementare) - bancare, asigurare si securitate. 
Elementele intangibile sunt: odihna si relaxare, cultura, aventura, experiente noi. 
In cadrul industriei turistice se identifica 5 mari grupe de servicii, fiecare dintre ele avand cateva componente de produse si servicii, prezentate in figura nr. 1.1. 
WTO defineste turismul si industria turistica astfel: in domeniul turismului trebuie incluse toate activitatile pe care o persoana le poate realiza intr-o calatorie, in diverse scopuri: vacanta, business etc, intr-o zona diferita de locatia uzuala, pentru o perioada nu mai indelungata de 1 an consecutiv. In concluzie, pentru ca o calatorie sa apartina domeniului turistic trebuie sa fie caracterizata prin aceste 3 aspecte in mod simultan.
Fig .1.1 Structura industriei turistice
Alimentatia publica determina organizarea in mai bune conditii a alimentatiei populatiei in raport cu hrana pregatita in gospodaria casnica, permitand in acelasi timp economisirea in mari proportii, a muncii sociale. 
Rolul alimentatiei in industria ospitalitatii este de a :
- organiza alimentatia pe baze stiintifice si igienice;
- utiliza in mod rational resursele amteriale;
- mentine sanatatea si capacitatea de munca a locuitorilor, printr-o hrana 
gustoasa, de buna calitate, pe gusturile si preferintele clientului;
- participa la stabilirea unor obiceiuri alimentare sanatoase;
- reduce efortul lucratorilor si creste productivitatea muncii prin folosirea utilajelor moderne;
Turismul se manifesta ca o componenta distincta a economiei, cu o prezenta tot mai activa in viata economica si sociala, cu o participare semnificativa la progresul general si, nu in ultimul rand, ca promotor al globalizarii si factor al dezvoltarii durabile. 
Importanta economica a turismului:
- contribuie la crearea de venit.
- contribuie la ridicarea social-economica a unor zone asigurand eliminarea decalajelor inter-regionale.
- valorifica acele elemente care n-ar fi putut fi puse in valoare in cadru altei activitati (turismul nu epuizeaza materia prima).
- reprezinta si o vocatie ecologica deoarece in strategia dezvoltarii turistice se impun masuri de protejare a mediului si a valorilor fundamentale a existentei umane: parcurile, padurile, etc.
- contribuie la cresterea incasarilor valutare fara a se efectua eforturi deosebite.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tendinte Actuale Privind Serviciile in Alimentatia Publica.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!