Spatii de Servire a Consumatorilor

Extras din referat Cum descarc?

Pentru aprobarea normelor metodologice si a criteriilor privind clasificarea pe stele si categorii a structurilor de primire turistica si a altor componente ale sistemului nostru legislativ, se asigura cadrul juridic pentru desfasurarea activitatii economice si conditiile de exercitare a liberei initiative de catre agentii economici si in domeniul alimentatiei publice. Aplicarea prevederilor cuprinse in " Norme " similar structurilor de primire cu functiuni de cazare turistica, este obligatorie pentru toti agentii economici din turism cu activitate specifica alimentatiei publice, indiferent de forma de proprietate si tipul de organizare in care se inscrie fiecare. Potrivit spiritului prezentelor norme, structurile de primire in cadrul serviciilor de alimentatie inglobeaza "orice constructie si amenajare destinata, prin proiectare si executie, servirii mesei pentru turisti, impreuna cu serviciile specifice aferente ". Drept urmare, la infiintarea sau reprofilarea unitatilor de alimentatie publica se recomanda a se stabili profilul activitatii, corespunzator cerintelor si mijloacelor materiale necesare si disponibile. Stabilirea profilului unitatii prin studii de specialitate este o cerinta de baza a criteriilor de organizare a retelei comerciale in concordanta cu necesitatiile consumatorilor. Obtinerea unor rezultate economice si sociale bune, intr-o unitate de alimentatie publica, depinde intr-o mare masura de modul in care aceasta a fost proiectata, construita si amenajata. Profilul fiecarei unitati nu se poate realiza intotdeauna dupa proiecte tip, deoarece fiecare unitate, prin specificul ei, trebuie sa raspunda nevoilor majoritatii consumatorilor din zona in care aceasta este amplasata. Materialele de finisare trebuie sa fie aspectuoase, cu un colorit placut si o durata de viata cat mai mare. Decoratiunile si ornamentele in sala de servire se recomanda sa fie cat mai judicios alese, pentru a fi vizibile din toate unghiurile posibile. De asemenea, se va tine seama de sursele de iluminat si de influenta pe care o are fiecare culoare asupra bunei dispozitii a consumatorilor in timpul servirii mesei. Un rol important in ambianta din spatiile de servire a consumatorilor, intre care un procent important il pot reprezenta turistii, il au sursele de zgomot, pentru a caror combatere trebuie gasite solutii eficiente: inlocuirea unor instalatii ce produc zgomot, desfintarea unor circuite zgomotoase, folosirea unor mijloace de izolare fonica, reducerea nivelului intensitatii de la statia de amplificare, a formatiei orchestrale,etc. 
Activitatea de profil din alimentatia publica se desfasoara prin aportul a trei grupe de unitati :
-unitati de productie
-unitati pentru servirea consumatorilor 
-unitati de depozitare si pastrare
Unitati pentru servirea consumatorilor
Prin unitati de servire se intelege localul format din una sau mai multe incaperi, dotate cu utilaje, mobilier si obiecte de inventar corespunzatoare profilului si gradului in care se incadreaza unitatea, in conformitate cu care se stabileste si regimul de preturi, dupa cum urmeaza:
- unitati cu grad de confort si regim de preturi de lux;
- unitati cu grad de confort si regim de preturi categorie I;
- unitati cu grad de confort si regim de preturi categorie a II-a;
- unitati cu grad de confort si regim de preturi categorie a III-;
- unitati cu grad de confort si regim special de frecventare "cantina restaurant".
Incadrarea unitatilor pe categorii si profile de functionare se face tinandu-se seama de anumite criterii referitoare la: amplasarea unitatii, gradul de confort, forma de servire, posibilitatile de distractie a consumatorilor, gradul de dotare al unitatii, nivelul de pregatire si tinuta personalului etc. Unitatile pentru servirea consumatorilor trebuie sa indeplineasca conditiile cerute de criteriile de clasificare, de profilul activitatii desfasurate si regimul preturilor aplicate in desfacerea marfurilor si preparatelor culinare,de cofetarie-patiserie etc. In functie de organizarea activitatii de servire-productie, unitatile pentru servirea consumatorilor, functioneaza atat cu baza proprie de productie cat si numai cu activitatea de servire.
Tipuri de unitati de alimentatie 
Restaurantul clasic este o unitate complexa, care imbina activitatea de productie cu activitatea de servire. Acest profil de unitate trebuie sa puna la dispozitia consumatorilor un sortiment bogat si diversificat de marfuri alimentare, preparate culinare, de cofetarie-patiserie, bauturi alcoolice si nealcoolice. Aceste unitati, pe langa asigurarea diversificata a meniurilor la consumatori, pot asigura si confortul recreativ prin formatii orchestrale, programe artistice, solisti vocali, instrumentisti sau prin statii de amplificare cu aparatura muzicala si emisiuni cu circuit intern. Spatiile de servire trebuie sa fie dotate cu mobilier corespunzator, mochete,covoare, perdele, draperii, lustre, oglinzi, garderoba, vesela si inventar de servire de calitate superioara si in cantitati suficiente. Vesela de serviciu trebuie sa fie din portelan superior, cu emblema unitatii sau a intreprinderii, din inox sau placa argintata, iar inventarul textil de calitate superioara si in culori placute.


Fisiere in arhiva (1):

  • Spatii de Servire a Consumatorilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!