Sectorul Alimentar

Referat
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 3014
Mărime: 19.24KB (arhivat)
Publicat de: Luana Szabo
Puncte necesare: 5

Cuprins

  1. Introducere 2
  2. Noţiuni generale 4
  3. Tipurile unităţilor de alimentaţie 6
  4. Alegerea tipului de restaurant şia ofertei de produse 9
  5. Concluzii 11

Extras din referat

INTRODUCERE

O parte însemnată a plăcerilor unei călătorii constau în a servi masa într-un restaurant sau alt tip de unitate de alimentaţie. În plus, călătorii(turiştii) consideră acest lucru nu doar o plăcere, ci şi o necesitate. Modificările cele mai importante înregistrate în ultima perioadă în obiceiurile de consum ale populaţiei, sunt reprezentate de schimbarea modalităţilor de satisfacere a nevoilor de hrană. Statisticile demonstrează faptul că, astăzi în lume fiecare a treia masă se ia în afara domiciliului.

Activitatea de alimentaţie (sau alimentaţia publică ), se bazează pe contactul direct cu clientul, producţia la momentul consumului şi uneori chiar participarea clientului în proces producerii. Unul dintre factorii care determină succesul în afaceri al unei unităţi de alimentaţie este amplasarea acesteia. O amplasare favorabilă permite unităţii să beneficieze de fluxuri consistente de clienţi. Acest factor este necesar, dar nu şi suficient, întrucât managementul unităţii trebuie să se preocupe de fidelizarea clientelei. Între factorii de reuşită putem aminti: oferirea unor servicii de calitate, personalizarea relaţiilor cu clientul, calitatea primirii, etc.

Una din caracteristicile esenţiale ale serviciul de alimentaţie respectiv nestocabilitatea. Sunt anumite produse, ca de exemplu băuturile, care pot fi stocate, dar principalul produs oferit într-o asemenea unitate, respectiv preparatul culinar, nu poate fi stocat. În cursul unei zile, o unitate de alimentaţie traversează succesiv perioade de supraproducţie urmate de perioade de subproducţie. Acest fenomen, de altfel firesc, afectează negativ calitatea serviciilor oferite, dând naştere timpilor de aşteptare pentru client, şi în plus o scădere a ambilităţii angajaţilor şi a calităţii prezentării preparatelor în perioadele cu afluenţă maximă de clienţi. Fără a exista reţete în acest sens, o unitate de alimentaţie poate diminua aceste efecte negative prin: existenţa unui spaţiu de primire suficient de larg, amplasat la intrarea în unitate, care să permită clienţilor să aştepte; un serviciu rapid, favorizarea unei rotaţii rapide a clientelei prin amenajarea unei săli de servire fără mese strâmte, etc.

Clientul poate fi cooptat la executarea diverselor operaţiuni specifice, chiar operaţii de pregătire a preparatelor, de ex. să-şi pună singur friptura pe grătar. Acest transfer al operaţiunilor se poate realiza numai în măsura în care, clientul apreciază acest lucru ca fiind un avantaj, o modalitate de agrement, un aspect calitativ sau o opţiune personală.

NOŢIUNI GENERALE

În ceea ce priveşte conţinutul activităţii, alimentaţia se caracterizează prin complexitate, reunind într-un tot unitar activităţi (procese) independente, identice sau comparabile cu cele din alte ramuri ale economiei, respectiv un proces de producţie, unul de comercializare şi unul de servire.

O unitate de alimentaţie în general este restaurantul. El îndeplineşte următoarele 4 funcţii:

1. Funcţia de nutriţie – care se manifestă, în special, la masa de prânz luată în afara domiciliului şi la mesele frugale luate în afara orelor obişnuite de masă. Serviciul trebuie să fie rapid, costul mesei scăzut, iar cele mai reprezentative unităţi pentru această funcţie sunt restaurantele fast-food, snack-barurile, restaurantele amplasate în incinta întreprinderilor, etc.

2. Funcţia de agrement – care se manifestă la mesele luate într-o unitate de alimentaţie seara, în week-end, în timpul concediului, constrângerile de timp şi bani ale clientului fiind mai reduse.

3. Funcţia socială – care se manifestă în cazul mesei luate la restaurant cu familia şi prietenii

4. Funcţia de afaceri – reprezentată de masa de prânz luată de cadre superioare dun conducerea firmelor cu partenerii de afaceri. Preţul este mai ridicat, iar elementele esenţiale de apreciere a unităţii de alimentaţie sunt ambianţa şi calitatea preparatelor.

Preview document

Sectorul Alimentar - Pagina 1
Sectorul Alimentar - Pagina 2
Sectorul Alimentar - Pagina 3
Sectorul Alimentar - Pagina 4
Sectorul Alimentar - Pagina 5
Sectorul Alimentar - Pagina 6
Sectorul Alimentar - Pagina 7
Sectorul Alimentar - Pagina 8
Sectorul Alimentar - Pagina 9
Sectorul Alimentar - Pagina 10
Sectorul Alimentar - Pagina 11
Sectorul Alimentar - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Sectorul Alimentar.doc

Alții au mai descărcat și

Tehnologia obținerii berii

Berea este o bautura alcoolica nedistilata, obisnuita prin fermentarea cu drojdie a unui must realizat din malt, apa si fiert cu hamei. Unii...

Tipologia întreprinderii de restaurație

1. Restaurante cu caracter social Cantina-restaurant este o unitate foarte raspindita in Moldova. Dotarea acestor unităţi se face cu mobilier...

Te-ar putea interesa și

Eficiența activității economice la nivelul întreprinderilor agroalimentare

Criza alimentară mondială, criza de resurse alimentare impune pe de o parte descifrarea tuturor implicaţiilor pe care aceasta criza le determina...

Studierea Pieței Produselor de Panificație

Introducere Prezenta lucrare este structurată pe trei capitole şi îşi propune să elaboreze un studiu de piaţă privind consumul de pâine şi produse...

Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA

Capitolul 1: CARACTERIZAREA SECTORULUI AGROALIMENTAR DIN ROMANIA IN PERSPECTIVA INTEGRARII IN U.E. Economia agroalimentara se contureaza ca...

Proiect la Panificație

1. MEMORIU JUSTIFICATIV Activitatea de obţinerea produselor de panificaţie reprezintă una dintre cele mai vechi preocupări ale omului şi totodată...

Plan de Afaceri - Laborator Patiserie

1. Sumar executiv. Principalul scop al unu plan de afaceri este de a determina drumul de parcurs al unei intreprinderi intr-o anumita perioada de...

Asigurarea Calității Laptelui

1. INTRODUCERE Industria laptelui ocupă un loc deosebit în industria alimentară a sectorului agroindustrial. Această poziţie este condiţionată de...

Nanotehnologia și aplicațiile în sectorul alimentar

Nanostiinta si nanotehnologia sunt noile frontiere ale acestui secol. Aplicatiile acestora in agricultura si sectorul alimentar sunt relativ...

Manual de Bună Practică în Brutării

Capitolul 1. 1. IMPORTANŢA PÂINII ÎN ALIMENTAŢIE Pâinea este unul din alimentele de bază ale omului, fiind indispensabilă în alimentaţia zilnică,...

Ai nevoie de altceva?