1. Introducere 2. Conceptul de culoare 3. Reguli generale pentru utilizarea culorii 4. Valorile culorilor si ale combinatiilor acestora 5. Aplicarea culorilor 6. Culoare si nationalitate 7. Toate culorile provoaca multe asociatii si au un efect psihologic 8. Incheiere
Introducere Lumea din jurul nostru este plina de culori. Oamenii percep culorile din jur ca de obicei, fara sa se gandeasca la faptul ca ele (culorile) afecteaza bunastarea si starea lor de spirit. Culoarea este intotdeauna un simbol care poarta un anumit sens, iar persoana, fara sa o observe, il "citeste" perfect. Multi oameni subestimeaza rolul de culoare in crearea unei imagini. Stiinta a demonstrat de mult ca una sau alta schema de culoare are un impact enorm asupra fundatiei emotionale a unei persoane: el revigoreaza, calmeaza, il face vesel sau agresiv, creste sensibilitatea fata de influentele externe sau senzatiile de oboseala. Culoarea este magica. Aceasta magie poate fi folosita in mod eficient pentru a atinge anumite obiective. Tema acestei lucrari este destul de relevanta acum. Deoarece culoarea afecteaza comportamentul de zi cu zi al oamenilor, este logic sa se inteleaga cum si de ce apar reactiile fizice la fiecare culoare si cum sa se utilizeze mai bine aceste informatii in situatiile de afaceri si de zi cu zi. Culoarea hainelor va poate ajuta sa obtineti o promovare, sa convingeti o disputa. Producatorul ar trebui sa acorde multa atentie culorii, deoarece acest lucru ii va permite sa iasa victorioasa intr-o competitie dificila. Dupa cum arata studii speciale, 80% din culoare si lumina sunt "absorbite" de sistemul nervos si doar 20% prin vedere. Conceptul de culoare Culoarea este unul dintre cele mai importante elemente ale publicitatii tiparite, care poate influenta decizia de a face o achizitie nu mai putin de un slogan. Acest tip de link in mesajul publicitar, care face ajustari ale perceptiei informatiilor. Primul lucru care va atrage atentia cand cititi un anunt este intervalul de culori. Principiul general de construire a unui anunt tiparit este dupa cum urmeaza: modulul ar trebui sa iasa in evidenta si nu ar trebui sa fie enervant. Conectarea unei optiuni de o anumita culoare si varsta. Copiii mici isi acorda foarte des atentia pentru o culoare rosie aprinsa. In general, primele preferinte pentru copii mici in domeniul culorilor sunt aranjate in urmatoarea secventa. In primul rand rosu, apoi albastru si, in cele din urma, galben, si pur si simplu nu observa culori simple. Tinerii si fetele cu varsta cuprinsa intre 14 si 20 de ani au pus rosu pe tabelul cu opt culori, atat in primul, cat si pe al doilea loc, dar in ultimul caz, cu 6% mai des decat adultii. Fetele si barbatii cu varsta cuprinsa intre 20 si 30 de ani au facut rosu in primul rand cu 4% mai des decat persoanele de varsta medie, iar barbatii si femeile mai in varsta de la 60 la 70 au pus rosu, in primul rand, cu 6% mai putin. In acelasi timp, acestia prefera simultan culoarea albastra cu 3% mai des, ceea ce explica denumirea sa ca "dorinta pentru pace" si 5% mai des nu-i place galbenul, care este interpretat ca "ingrijorare". Alegerea culorii in functie de sex. Studiile au aratat ca albastrul este mai feminin decat masculin, iar rosu, dimpotriva, este mai masculin decat feminin. De exemplu, puteti reaminti astfel de reclame ca tigari puternice, barbati numite "Marlboro", au fost ambalate initial in ambalaje albe. Apoi, cand a devenit clar ca vanzarile lor sunt foarte scazute, comerciantii companiei au schimbat culoarea pachetului in rosu cu alb. O culoare noua a unui pachet de tigari, sub forma unei culori rosii si albe, a crescut dramatic cererea si a dus la popularitate. Aceeasi schema de culori are seria de produse cosmetice "Old Spice" pentru barbati, multe modele populare de pungi sportive, sampoane, pantofi, haine, marci de masini etc.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).