Piata carnii din Romania

Extras din referat Cum descarc?

Piata carnii din Romania
Dupa 1990, piata carnii din Romania a reflectat modificarile intervenite la nivelul efectivelor de animale, respectiv o tendinta de scadere la toate speciile, micii producatori limitandu-si efectivele la autoconsum si cerintele diminuate ale pietei locale. In aceste conditii, se observa o scadere drastica, in 2003, productia totala de carne in Romania fiind de 935 mii tone, fata de 1490 mii tone, in 1989.
Astfel, consumul anual de carne si produse din carne in Romania, pe cap de locuitor, este de 64.5 kg, cu mult sub media UE, de 86 de kg pe cap de locuitor.
Sursa: Institutul National de Statistica
Conform datelor furnizate de INS, productia de carne de vita a fost anul trecut de 154.464 tone fata de 130.228 tone in 2009, productia de carne de porc a scazut de la 442.745 tone la 428.891 tone, productia de carne de oaie si capra a crescut de la 50.975 tone la 69.887 tone, iar productia de carne de pasare a scazut de la 358.492 tone la 349.021 tone.
Sursa: Institutul National de Statistica
In unitatile industriale specializate, productia de carne (in carcasa) a crescut cu 0,5%, de la 548.514 tone in 2009 la 551.705 tone in 2010. A crescut productia de carne de vita, de la 24.912 tone la 27.475 tone, de carne de porc - de la 222.167 tone la 234.185 tone, carne de oaie si capra- de la 1.349 tone la 2.587 tone, iar productia de carne de pasare a scazut de la 300.086 tone la 287.458 tone.
In anul 2010 comparativ cu anul 2009, numarul animalelor si al pasarilor sacrificate a scazut la pasari si a crescut la bovine, porcine si ovine si caprine. In luna decembrie 2010, fata de aceeasi luna a anului precedent, numarul animalelor si al pasarilor sacrificate si greutatea lor in carcasa au scazut la bovine, porcine si pasari, iar la ovine si caprine au crescut.
Informatiile referitoare la piata reprezinta un instrument important pentru a raspunde schimbarii si pentru a identifica eventualele oportunitati. In plus, activitati de sustinere a oportunitatilor de piata interna si de export, ii ajuta pe producatori, comercianti si procesatori sa cunoasca cerintele pietei si preferintele consumatorilor.
Numarul redus al abatoarelor certificate conform standardelor UE pentru sacrificarea animalelor limiteaza in prezent oportunitatea transformarii vanzarilor la export in viu in vanzari de carcase (ovine si bovine). Pentru restructurarea si dezvoltarea sectorului de carne se impun directii de investitii in: abatoare; echipamente de taiere; modernizarea si chiar inlocuirea instalatiilor frigorifice in vederea alinierii depozitelor de stocare a carnii si produselor din carne la normele UE; ambalaje, etichete, promovare; modernizare si control la receptia animalelor, taiere, procesare, comercializare ;
Sectorul pietei de carne din Romania are anumite deficiente, atat la nivelul productiei, cat si cel al procesarii si comercializarii. In cazul de fata, industria de procesare a carnii este dezavantajata in economia de piata prin tehnologia invechita, si neperformanta, nivelul scazut al investitiilor pe termen lung, si lipsa unui sistem de plata in functie de calitatea carcaselor.
Evolutia pietei carnii in Romania in ultimii 5 ani
Cresterea si comercializarea bovinelor si porcinelor sunt activitati traditionale in Romania, avand o deosebita importanta pentru economie si consumul populatiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Piata carnii din Romania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!