Manipularea percepției aromelor în produsele alimentare

Cuprins referat Cum descarc?

Cuprins ..1
Introducere 2
Obiectivul ..3
Studiu de caz ..3
Concluzii si recomandari ...5
Referinte bibliografice 6


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Manipularea perceptiei aromelor se refera la capacitatea de a imbunatati proprietatile produselor alimentare, sau de a influenta perceptia asupra aromelor prin diferite metode sau stimuli. 
Cercetarile sistematice din ultimele decenii in domeniul analizei senzoriale au condus la acumularea unui bogat material privind modul de aplicare a analizei senzoriale la controlul si aprecierea calitatii marfurilor alimentare. Actualmente, interesul pentru problemele analizei senzoriale continua sa se mentina la un nivel ridicat; acest lucru nu este intamplator deoarece proprietatile senzoriale ale marfurilor alimentare sunt permanent in atentia largii opinii publice consumatoare care reactioneaza sensibil si prompt la toate transformarile de baza survenite in unele produse si in mod deosebit la acelea legate de caracteristicile senzoriale.
Perceptia aromelor este o interactiune complexa intre gust, aroma si aport chimiosenzorial. Creierul combina date despre mirosul care afecteaza nervii olfactivi, moleculele care interactioneaza cu papilele gustative si texturile si temperaturile care schimba simtul gurii. Luati in considerare diferenta de aroma dintre o rosie recoltata din cultura intr-o zi fierbinte de vara si una cumparata din supermarket in ianuarie. Interactiunea senzoriala, amintirile si asteptarile stocate si experientele noi afecteaza sinergic perceptia aromelor.
Obiectivul 
Obiectivul acestui studiu este acela de a evidentia unele metode de manipulare a perceptiei aromelor in produsele functionale si efectul lor asupra consumatorilor.
Multe dintre cele mai mari companii alimentare pompeaza excesul de zahar, sare si grasimi in alimente ambalate si procesate pentru a spori aroma si pentru a optimiza fericirea consumatorilor cu pretul sanatatii lor [1]. Cu toate acestea, intelegerea modului in care senzatiile care nu au legatura cu gustul influenteaza aroma ar putea conduce la o alimentatie sanatoasa fara niciun cost suplimentar. O dieta mai sanatoasa ar reduce epidemia de obezitate in crestere si riscurile asociate cu obezitatea, cum ar fi boala arteriala, diabetul de tip 2, hipertensiunea si atacurile de cord [1]. Mai mult, descoperirile neurogastronomice sunt deja incorporate in unele restaurante pentru a imbunatati experienta culinara.
De exemplu, restaurantul The Fat Duck din Anglia serveste un fel de mancare cu fructe de mare numit ,,Sunetele marii", care vine ca un meniu complet intr-un aranjament cu nisip, spuma, alge marine, o scoica si o pereche de casti. O parte din experienta culinara implica utilizarea castilor pentru a auzi mai intai sunetele valurilor si pescarusilor inainte de a manca, ceea ce afirma clientii ca gustul pestelui este mai proaspat si mai bun [2].
Astfel se poate observa cum prin crearea unui ambient specific care ofera o experienta si nu doar faciliteaza un loc unde se serveste masa, se pot imbunatii caracteristicile senzoriale.
In cele ce urmeaza vom evalua modul in care este manipulata perceptia aromelor datorita analizatorilor : auditiv, vizual, gustativ, olfactiv si ceea ce ar putea fi posibil in viitor prin manipularea semnalelor neuronale din creierul nostru.


Fisiere in arhiva (1):

  • Manipularea perceptiei aromelor in produsele alimentare.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Bibliografie

1. Salt Sugar Fat: How the Food Giants Hooked Us. Proceedings (Baylor University Medical Center). 2014;27(3):283-284.
2. Amy Fleming. How sound affects the taste of our food. Guardian, March 2014.
3. D.R. Bauer, si colab., Universitatea Cornell
4. Susmita Baral. Neurogastronomy 101: The Science of Taste Perception. Eater, 18 October 2015
5. Loss, C. (2011). Neuroscience: Scent and sensibility. Nature, 480(7376), 176- 177.
6. Lily Kubota. The Tasting Experience: Our five sense and some of the ways they influence each other. The Specialty Coffee Chronicle, July 2012.
7. The Science of Flavor. Lexicon of Food.
8. Anna-Louise Taylor. White round plates: does food taste better on them? BBC, November 2013.
9. Peng, Y., Gillis-Smith, S., Jin, H., Trankener, D., Ryba, N. J. & Zuker, C. S. Sweet and bitter taste in the brain of awake behaving animals. Nature (2015).
10. Chen, X., Gabitto, M., Peng, Y., Ryba, N. J. & Zuker, C. S. A gustotopic map of taste qualities in the mammalian brain. Science 333, 1262- 1266 (2011).


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!